{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

Min stakkels Vulcanus kom til skade... {{forumTopicSubject}}

- I går aftes gik min veninde og jeg på internet-café for at hygge os i nogle timer i et af deres natarrangementer (24:00 - 08:00).

Og i morges da jeg kom hjem, dødtræt, fik jeg et af mit livs chok. Hverken Vulcanus og Perle var blandt velkomstkomitéen. Jeg begyndte at lede efter dem...

- Jeg kom ud på altanen, hvor jeg har vinduer til tre af mine fire rum, og vinduet til mit soveværelse stod på klem - I ved, de vinduer der enten kan åbnes almindeligt eller kun øverst. Vinduet var åbnet på klem, øverst, og nederst ud a det åbne "V" stak et bagben...

- Der gik ikke mange sekunder før jeg stod inde i mit soveværelse, hvor jeg p. t. har alt mit flytterod liggende. Vulcanus har åbenbart syntes at han skulle ind på mit soveværelse igennem den lille V-formet sprække, og så har han sprunget derind, men uden at få det ene ben med sig - så det hang han i, uden mulighed for at røre gulvet med forbenene. Og han hang bare, uden at forsøge at komme fri - det havde han åbenbart opgivet, for han havde prøvet.

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvilket mareridt han har været igennem, mens jeg hyggede mig på nettet i nat, for han har hængt der i nogle timer - i hvertsfald. Der var kradsemærker op og ned af væggene, og på én af mine flyttekasser, hvor han i desperation for at komme fri har kradset sine forpoter til blods.

Jeg sprang over nogle flyttekasser - det kunne slet ikke gå hurtigt nok - hen til ham, hvor han sad uhjælpelig fast. Jo mere han havde kæmpet for at komme fri, jo mere sad han fast - min stakkels lille dreng! Perle havde klaret turen ind på mit soveværelse uden ulykker.

Da jeg hjalp ham fri - hvilket krævede mange kræfter - skreg han af smerte, men kæmpede ikke. Hans trædepuder på den tilskadekommende pote var kolde, så han har ikke haft blodcirkulation i nogen tid, men de blev heldigvis varmere da han kom fri.

Han kunne slet ikke støtte på poten, og lagde sig bare ned...

- I frustration over at jeg ikke kunne ringe fra min mobil, gik jeg fra dør til dør for at låne en telefon. Hos bl. a. min nye underbo ringede jeg på, og hun åbnede døren. Jeg tørrede øjnene så godt jeg kunne, og undskyldte at jeg ringede på så tidligt en søndag morgen, men om hun ikke kunne hjælpe mig (jeg ville låne hendes telefon for at ringe til 1: dyrehospitalet, 2: min veninde jeg havde været på net-café med. Jeg ville have givet hende en 20´er for det). Hun kiggede koldt på mig, og er sikker på at hun kunne se min desperation, og så sagde hun på en sippet måde "nej, jeg vil ikke hjælpe dig"! Hun VILLE ikke hjælpe mig - jeg kunne forstå hvis hun ikke KUNNE, men hun VILLE ikke!!!!! Hun smækkede bare døren i, mens tårerne strømmede ned af mine kinder igen... - Jeg har ALDRIG oplevet noget lignende! Sikken ejendommelig opførsel - hun spurgte ikke engang om hvad der var galt!

Min genbo´s under-underbo ville hellere end gerne hjælpe, så der gik ikke lang tid før både Vulcanus, min veninde og mig ankom til dyrehospitalet ved Landbohøjskolen.

Der var længe ventetid der - 3½ time, og to foran os i køen.

Endelig kom vi ind...

- Vulcanus blev undersøgt, og hans ben var hævet til dobbelte størrelse. Dyrlægen undersøgte hans mund og øjne, og han fik taget temperatur og blev lyttet på hjertet. Intet galt der... Hun tog et pincet-lignede instrument, og nev ham hårdt i trædepuderne for at undersøge om han havde følesans i dem. Han reagerede ikke på smerte på to af trædepuderne. Jeg spurgte hvad det kunne betyde.

- Enten var det p. g. a. hævelsen og smerterne i benet at han ikke kunne mærke noget i de to tæer, eller også var det permanent, så han skulle have taget nogle røngtenbilleder, så man kunne finde ud af hvad der var sket inde i benet. I tilfælde af at det var permanent følelsesløshed ville de amputere de to tæer, hvilket de sagde at han sagtens ville kunne leve med uden problemer.

Han fik en indsprøjtning med noget smertestillende/beroligende, og så bar de ham ind til røntgen.

Min veninde forsøgte at trøste mig i over den time han var væk, for forestillede mig de værste ting!

Han kom tilbage... - Benet var heldigvis ikke brækket, eller kommet alvorligt til skade, men var kraftig forstuvet, så han fik mere smertestillende stukket ind, samt antibiotika, og dyrlægen barberede ham rundt om et gnavesår han havde "reddet" sig, da han hang i vinduet, så der ikke skulle samle sig skidt i pelsen og komme ind i såret.

I morgen, når apotekerne åbner, skal jeg ind og hente antibiotika-piller, og mere smertestillende, så det fik jeg et par recepter på. Og så afregnede vi ellers.

Under hele turen til/fra dyrehospitalet sov Vulcanus i transportkassen, alene p. g. a. udmattelse fra nattens mareridt. Han orkede ikke engang at mjav´e i protest...

- Han kan stadig ikke støtte med sin vægt på poten, men det skulle blive bedre om et par dage, og ellers skulle jeg vende tilbage, sagde dyrlægen.

Kryds fingre for min stakkels lille dreng! Jeg er bare lettet over at udsigterne er gode, men stadig bange for at poten ikke får sin fulde styrke igen - selvom dyrlægen siger at han snart har glemt det!


Poteknus, -kram & ængstelsestårer herfra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min stakkels Vulcanus kom til skade...
  • #1   10. sep 2006 Han har i øvrigt fået en krave på, så han ikke kan slikke sig i såret, og han har fået decinficerede dråber jeg skal rense såret med.

  • #2   10. sep 2006 Tak søde, for opmuntringen! Jeg er også lettet over at det ikke var værre, for det kunne det nemt have været, ifølge dyrlægen.

    Jeg skal nok give ham et stort knus fra dig, søde!

    Jeg har tænkt mig at skrive et brev til min underbo, med et sobert sprog, at jeg er ked af at jeg vækkede hende - og så "takke" hende (sarkastisk) for at have hjulpet mig, da min kat næsten mistede benet.

    ´Håber hun får en dårlig smag i munden...


    - Poteklem.


  • #3   10. sep 2006 ô.ô årrh nej da , en slem oplevelse !

  • #4   10. sep 2006 åhh stakkels lille fyr har det helt dårligt....

    men det ved jeg også at du har haft Johanna ingen tvivl om det....

    men hold dog op han har været heldig..... det var da utroligt


  • #5   10. sep 2006 Jeg synes du skulle tage og skrive det brev , hun er da godt nok en idiot smiley

  • #6   10. sep 2006 Tak for støtten! Hvor er I søde! *SSS*

  • #7   10. sep 2006 du må også lige give ham et STORT knus og kys fra mig....

  • #8   10. sep 2006 Det skal jeg gøre - og mange tak søde! *SSS*

    Potekram.


  • #9   11. sep 2006 Åh nej... sikke en væmlig oplevelse.... men er da glad for at hører dyrlæge sige det ikke var noget "særligt"... men jeg kan godt forstå du var/er bange..... Det er jo din lille skat....
    Hun må have et koldt hjerte hende der ikke ville hjælpe...
    Rigtig godt bedring med ham.... Kram herfre

    Naja


  • #10   11. sep 2006 Sike dog en grim oplevelse.. Knus og kram herfra.. håber han snart får det bedre! Og det lyder godt nok som en ondsindet person der ikke lige vil låne en sin tlf!!

  • #11   11. sep 2006 Jo, dyrlægen mener at tæerne bliver reddet, idet at hun mente det var midlertidigt følelsesløshed, p. g. a. hævelsen. Men han skal til kontrol om ca. en uge.

    Tak for god bedring-hilsenerne! *SSS*

    Jeg har skrevet et brev og smidt ind af brevsprækken til hende underboen. Jeg skrev pænt til hende, for ville ikke ned på hendes niveau.

    Jeg skrev sarkastisk til hende, og forklarede hvorfor jeg havde brug for hjælp - og håber hun sidder med en dårlig smag i munden nu!


    Potekram herfra.


  • #12   11. sep 2006 håber virkeligt din underbo sidder med en dårlig smag i munden.. og god bedring til den lille stakkel...

  • #13   11. sep 2006 Åh Nej da - stakkels Vulcanus! smiley
    - Godt at det ikke var så alvorligt igen, men hvor må det have været frygteligt for dig, og især for ham..

    Håber snart i begge kommer jer over den skrækkelige oplevelse. Og du burde sende din underbo det brev. Sådan en uhøflig opførsel hun lagde for dagen!


  • #14   11. sep 2006 Tak!

    Jeg har allerede smidt det brev ind ad hendes brevsprække.

    Jeg skrev til hende:


    Hej!

    Jeg ville bare sige undskyld for at have forstyrret jer så tidligt en søndag morgen (i går), og er ked af hvis jeg ulejligede jer!

    Grunden til at jeg henvendte mig, var, at min dejlige hankat var kommet slemt til skade i løbet af natten til søndag, og var indsmurt i blod, da han havde siddet fast i et vindue på klem i - sikkert flere timer. Hans bagben var gået af led, og det var et rent held at det ikke var brækket eller at benet var dødt p. g. a. manglende blodtilførsel! Han har været på dyrehospitalet nu, og de siger at han nok skal komme sig.

    Nå men - jeg henvendte mig bare til jer, for at spørge om I ville gøre mig den store tjeneste at ringe til dyrehospitalet ved Landbohøjskolen, for at sige at jeg kom med en lammet kat. Hvis I havde hjulpet mig, havde I fået lidt penge som tak, men kan forstå at det ville I ikke. Så jeg undskylder ulejligheden - og kan sige, at andre heldigvis hjalp mig i min desperation!

    Undskyld at jeg forstyrrede, og ha´ en god dag.


    Med venlig hilsen Johanna Brüel, lejl. 682.


    Hun må have læst brevet nu, da jeg kastede det ind ad brevsprækken sent i aftes. Hvad synes I?

    Jeg ville ikke ned på hendes niveau, så derfor skrev jeg "pænt".


    Potekram.


Kommentér på:
Min stakkels Vulcanus kom til skade...

Annonce