{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
320 visninger | Oprettet:

Happy Sankt Hans {{forumTopicSubject}}

Happy Sankt Hans eller hvad man nu siger..
Ja her på Sjælland er Sankt Hans aften nærmest regnet væk. Vi står nærmest i vand til knæene, så vi har valgt ikke at skulle ud og så bål nogen steder, ved ikke hvor mange bål det er lykkedes at tænde men nogle har nok formået det smiley

Når der kommer så meget vand på kort tid så får vi desværre vand i kælderen, vi har gjort hvad vi kunne for at undgå det, men fordi kommunen ikke har prioriteret kloakeringen her i byen så kan vandet ikke komme væk da kloakrøret er skvatter samme.

Så det ser sådan her ud foran vores garage:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Happy Sankt Hans
  • #1   23. jun 2016 Men til gengæld er det jo smukt med en dobbelt regnbue smiley

    profilbillede
  • #2   23. jun 2016 Mama Mia!
    Her i det sydvestjyske er der blå himmel og enormt lummert....


  • #3   23. jun 2016 Her har det været lummert hele dagen, nu er den trykkede varme lettet lidt og så vælter regnen ned i en uendelighed.
    Den må godt snart stoppe.


  • #4   23. jun 2016 Her Skt. Hans regnet væk, 2 omgange med kraftig regn, men en pause hvor solen kom frem, her er lummert og fugtigt.
    Hvis der kommer mere vand det næste døgn, står der som sædvanligt vand i min have.


  • #5   23. jun 2016 Her er det også blevet lummert og klamt igen. Men har også lige læst at vi får en tropenat.

  • #6   24. jun 2016 Vi fik set et stort bål på "Bjærget" i Albertslund (ikke Herstedhøje) vi var der vel godt et kvarter så styrtede det ned på vejen hjem.
    Synes nu det er meget hyggeligt med torden og regnvejr :3


  • #7   24. jun 2016 her på langeland måtte vi slet ikke være ude - sagde politiet

    bor i humble og her har det regnet og tordnet helt godt
    bare 15 min kørsel herfra i rudkøbing, blæste taget af en restruan fyld med gæster, flere skibe er blæst op på land, mange træer er væltet og på ærø er der blæst to huse sammen

    lige nu er her rimelig stille. Men vi har fået flere gange meget kraft regn. heldigvis har vi ikke nogen kælder

    så happy buller hans


  • #8   24. jun 2016 Ja Anja jeg læste godt det med restauranten.
    Min søster og svoger var faktisk en smuttur på Langeland i går, men tror de var kørt hjem inden det begyndte at buldre og Brage. De er i hvertfald hjemme i god behold, for hun skrev på FB i går aftes og hun går kun på FB fra sin computer hjemmefra smiley

    Ja der nok nogle naturkatastrofer i nat vi hører om i dag. Jeg endte med at skrive en vred Mail til vores kommune til den del der har med kloakeringen at gøre her i byen, for er godt nok træt af at vandet ikke kan komme væk, og når det sker så er det jo altså kloakvand der kommer op, det er skide sundhedsfarligt. Jeg tror ikke rigtig det hjælper noget, men tænker at nu vil jeg skrive hver eneste gang det sker, så kan det være de bliver trætte af mig.


  • #9   24. jun 2016 Her ved os kom der lidt torden og regn før bålafbrænding.

    Men vi fik så ikke set bål, da vi var til sønnens dimension. smiley


  • #10   24. jun 2016 Heidi? Her i Århus kommune er løsningen, at regnvand og kloakvand bliver skildr i 2 rørsystemer, eller, at folk klare eget regnvand på egen grund.
    Mange husejere skumler over regningen, den er stor uanset hvilken løsning man vælger, men regnvand på egen grund, kræver en grund som kan klare det og et regnvandsbed, så der kan egen arbejdskraft jo hjælpe på prisen.
    Men forvent, at gør kommunen noget, så er der altså en anseelig pris på det smiley


  • #11   24. jun 2016 Kommunen har fået penge af grundejerne til at løse problemet, for det blev sat på lokalplanen før kommunesammenlægni g og dermed taget over egendomsskatten, men så var det at kommunesammenlægningen kom og kloakeringen blev nedprioriteret.

    Problemet her i byen er at kloakkerne er lagt helt forkert og vi har skam seperareret vores spildevand og regnvand på vores grund, vi har et lukket kloaksystem på vores grund som vi så skal tømme ud i det kommunale, men det hjælper jo lige fedt når det kommunale er oversvømmet langt over den hane vi skal åbne for at tappe vandet ud.
    Så problemet ligger helt og holdent hos kommunen som har fået betaling for at løse problemet men ikke gør noget. Sikkert fordi de ikke vil slippe slangerne til det firma de har hyret til at servicere kloakkerne i kommune.


Kommentér på:
Happy Sankt Hans

Annonce