{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Vejsvineri..... ARGH !!! {{forumTopicSubject}}


En af de ting der irriterer mig rigtig meget, er når jeg enten kører en tur på min cykel eller er ude og køre med min kæreste er, at det er næsten ligemeget hvor man kører hen, så flyder det med affald, bl.a. i vejkanterne....

Der er alt muligt; McDonals papir, flasker, sølvpapier, medaffald, slikaffalt, plastikposer, deodoranter osv osv..

Jeg bliver så meget irriteret at man ikke kan tage det S**** affald med hjen, og simpelthen bare smide det i affaldsspanden derhjemme... Hvorfor skal det være så svært..... Jeg kommenterer det altid når jeg er ud eog kører med nogle der kunne finde på at smide skrald ud af vinduet, eller jeg tager imod det, putter det i min taske og smider det ganske enkelt ud når jeg kommer hjem...

I regionalprogrammet for midtjylland, var der et indslag omkring vildtet i skovene, spiste sølvpapier, dåser og andet skrald som blev efterladt, og rent faktisk døde af det, da de jo naturligvis ikke kan tåle det i deres maver... HVORFOR skal sådanne dyr lide en død, når det tager så kort tid at rydde op efter sig... Jeg forstår det virkelig ikke, og syns ikke det giver mening...

-Det kræver ikke meget tid, det koster ikke penge, og man her det altså lidt bedre med sig selv..

Blot et lille indlæg om håb om at andre folk vil til at gøre det samme (hvis de selvf. ikke allerede gør det )

Link, hvor man kan bestille en lille, men meget indholdsrig på om miljøet...
(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vejsvineri..... ARGH !!!
  • #1   20. okt 2006 Sorry for stavefejl, meen det gik lige lidt stærkt.. Tror nu nok det giver mening allligevel.... smiley

  • #2   20. okt 2006 Du har ret. Det er grimt at kigge på, klamt og det skader dyrene, så den ene aften at der var noget fra dyrehaven. Dyrene blev syge at det, hjortene spiste jo både plastikposer og det hele og trådte dåser op o benene.... stakler

  • #3   20. okt 2006 Mennesker er planetens mest (efter sigende) intelligente dyr, og alligevel er der SÅ ufatteligt mange der er enormt sløsede med hvad de rent faktisk sviner med. Jeg brokker mig ikke hvis jeg ser en bananskræl eller et æbleskrog - det nedbrydes indenfor kort tid.

    Men derimod bliver jeg særdeles harm når jeg ser sølvpapir og andet plastikaffald smidt i vejkanterne - især hvis det er ved en skov, marker eller ved heden. Det er jo direkte uansvarligt!

    Har selv oplevet at en af mine katte kom hjem med en fiskekrog siddende i pelsen, og fiskesnøre omkring bagbenet. Heldigvis sad krogen kun i pelsen - men hvad hvis katten havde fået den i øjet eller munden? Eller hvad hvis fiskesnøren sad om halsen istedet?

    Min veninde sagde engang omkring en dåse der lå ved vejen (Sagt på en overivrig måde så det lød sjovt): "Tænk nu hvis der kom en lille mus og skar sin tunge!"
    - Den sætning bruger jeg altid hvis folk smider noget ud i vejkanten. Om det så er noget man ikke engang kan skære sig på, som fx sølvpapir. Men det henviser til, at jeg bestemt ikke synes det er okay at svine!

    Thumbs up til et godt indlæg forresten smiley


  • #4   20. okt 2006 Ja, og jeg syns bare at det er så smadder nemt at tage det med hjem, finde en skraldespand eller noget... selvf. er det da endnu nemmere at rulle vinduet ned, og smide det ud derm også slet ikke tænke på det mere, MEN man må da få forfærdelig dårlig smag i munden, når man så hører om f.eks. de historier det bliver fortalt her, med ænder, katte, hjorte osv. at de kommer til skade.. Og ja, jeg bliver da sur indeni mig selv, når man ikke kan rette blikket op og kigge hen af vejen, uden at få øje på mere affald end hvad nødvendigt er....

    .... Man kunne som lundkvist skriver, have en pose med.... Det er skønt at køre ind på en tank, købe et stykke chokolade (MUMS), men hvad skal man så gøre med papiret.. Kaste det ud af vindueteller putte det i tasken, eller i en pose.. Jeg ved klart hvad jeg gør...

    Måske nogle folk bare ikke tænker så langt....


  • #5   20. okt 2006 Bettina : Jeg forstår godt at du bliver irriteret , det er nogle store møj svin der bare smider det de har i hænderne.
    Jeg bliver også sur over at se sådan noget og hvis jeg ser at der en der smider noget affald fra sig , går jeg gerne hen og siger til personen : Du tabte noget smiley
    Ser jeg nogle smide affald ud af bilen og jeg kører bagved , ja så får de en ordentlig omgang bot-horn smiley
    Man skal huske at lære sine børn at man aldrig må smide affald i naturen , det har jeg lært mine piger fra de var helt små.



Kommentér på:
Vejsvineri..... ARGH !!!

Annonce