{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
378 visninger | Oprettet:

Lørdagstråd {{forumTopicSubject}}

Åhh ja!
Sådan en tråd plejer vi næsten at have og nu skal I så høre min forvirrede morgen der kan ødelægge en hel dag.

Er I klar til et godt grin???
Så læs videre smiley

Kl. 9.50 - alt for sent får jeg slæbt mine ben ud af sengen.
Det var mere min blære end lysten der drev mig.

Nå, men Freddie skulle UD og det skulle være NU!
Uden briller med hår som en trold og knap så tækkelig klædt åbnede jeg døren og både Freddie og mig fik et chok - ingen af os havde set den "pæne mand" der var på vej op til døren.

Guess who?? Jehovas Vidne!
Bevares, jeg har intet imod dem og jeg kan da være sikker på at han ikke slår min kat ihjel, for det må man jo ikke.....

Han var (traditionen tro) meget snakkesalig og jeg er åben for alt, men jeg kan ikke leve deres livsstil og så er den ikke længere....
Efter en rejse med alt fra Adam og Eva til IS, islam, buddisme, Darwin, børneopdragelse, pesten over Europa i 1400 tallet hvor præsterne styrede landet, konkrete beviser på jordiske fund (palæontologi), forurening af jorden, ja selv Satan var indblandet... det tog en time... kunne jeg endelig få lov til at gå ind og trække gardinerne fra, få brunch (for det blev sent) og min vildkat kunne få sin morgenmad.
Jeg forsikrede ham om, at folk måtte tro på hvad de ville bare det er "Peace, love and harmony".
Han synes faktisk at jeg skulle have en bibelforelæsning...... nej tak!

Nu sidder jeg så her og ligner stadig en trold og planerne for dagen er ved at gå i vasken, men jeg må jo hellere samle kræfter til at starte vaskemaskinen, gøre terrassen ren (pindsvin kan i den grad skide).

Hvordan er jeres dag?? Solen skinner over landet, har I haft en dejlig morgen og skal I lave noget spændende???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lørdagstråd
  • #1   27. aug 2016 Her står den på oprydning, rengøring og pakning. Jeg har været i en dårlig periode, så her ligner lort og imorgen flytter en veninde/kollega ind for at passe dyrene mens vi smutter på ferie med en anden veninde. Bla! Vi gider ikke, men kan ikke byde hende at bo i det her hell hole!

  • Sidsel S
    Sidsel S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #2   27. aug 2016 Vi var oppe lidt i 6. Tanten ville ud og bettefisen var vågen, meget frisk og lige ved at drive hende til vanvid. Hun knurede og hvæste det bedste hun har lært. Så op kom jeg, Tanten kom ud, bettefis fik morgenmad og blev leget med. og jeg fik min kaffe.
    Nu sover de begge i hver sin ende af stuen og jeg bliver igen forundret over, at det er muligt - når hun nu var så arrig på ham i morges.


  • #3   27. aug 2016 Her sov både jeg og kattene længe ?? Jeg vågnede stille og roligt kl lidt over 8, og blev liggende til kl 8,30 for begge kattene lå der jo stadig.
    Havde sorteret tøj i går, og det blev bragt videre idag, og så har den stået på datter og barnebarn nogle timer, og da jeg kom hjem blev det den gode stol, med Mitti på skødet smiley og jeg sidder her endnu!


  • #4   27. aug 2016 Vi sov længe i dag, for i morgen skal vi tidligt op. Vi har egentlig ikke lavet så meget i dag, udover at vi har været en tur i Avifauna, hvor vi fik købt lidt hundemad, kattegodbidder, hundegodbidder, fisk og det løse. smiley

    Så har vi taget en hyggetur på vejen hjem.

    I morgen skal vi som sagt tidligt op, så vi kører nok noget før, og nok inden teenagerne er vågnede. smiley :D smiley

    Vi tager færgen over og henter Jazzy, da vores bil ikke har det for godt, og den først kan blive lavet på mandag. smiley


  • #5   27. aug 2016 Susanne:
    Hvorhenne skal du hente Jazzy??


  • #6   27. aug 2016 Han bor i Nykøbing Falster, så der er lidt vej her fra Sønderjylland. smiley

  • #7   27. aug 2016 her er det gået stille og roligt
    hele formiddagen går med at gøre rent - hvilket sker hver eneste dag hele året
    så skulle vi lige plukke brombær
    så havde jeg lige et lille projekt som skulle males
    så skulle der lige tages frø fra nogle sommer blomster, og så skulle de op
    og så havde jeg lige en boks som skulle ordnes, og hestene skulle ind
    og så var det aftensmadtid

    så nu sidder jeg med computeren og ser nyhederne

    misserne har bare hygget hele dagen. især når det igen har været så varmt. Fik dog taget et par nye billeder med Kalle.

    i morgen er vi lidt bundet til langeland, da der er løb på broerne. Men med det vejr som der er i udsigt, ja så bliver vi nok hjemme alligevel. har to heste som ikke lige skal stå ude i tordenvejr.


  • #8   27. aug 2016 Åh nej, så kan vi ikke hente Jazzy. smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #9   27. aug 2016 Her stod vi tidligt op, fik ordnet heste og fodre, og ordne bakker og give kattene mad.vi tog så en tur til reventlov marked, hvor vi ville se på kræmmer marked især, min store søn blev hjemme, han gad ikke at se på der smiley vi havde en hyggelig tur, hvor vi havde taget mad med hjemmefra så vi fandt en bænk i reventlov parken først hvor vi indtog vores medbragte flæskesteg og hønsesalat.
    derefter gik vi over og så på markedet.min datter fik købt et sødt lille skab med glasfiber, som kunne hænges op til 40kr, det stod ellers til 50Kr, så det var fint nok.vi fik også lige tid til fadøl, sodavand og flæskesvær.og så gik turen ellers hjem igen, blev mødt af en lidt bebrejdende Fiona, som var lidt utilfreds med, at jeg sådan havde Været væk smiley skøre, men dejlige kat , så nu er det tid til hygge og kæl med misserne smiley


  • #10   27. aug 2016 Og så lige en uventet, men dejlig afslutning på en varm dag.
    Jeg gik en tur på kirkegården og havde medbragt roser og grensaks! På vej derned skal jeg passere en stor udlejningsejendom som har et tvivlsomt omdømme. Der er ingen hæk eller stakit, ud af øjenkrogene så jeg en familie sidde og drikke kaffe. På gebrokkent dansk hilser de og inviterer på kaffe!!!! De kendte mig ikke!!!
    På vej tilbage passerer jeg dem igen og denne gang kommer konen ud og snakker alt hvad hun kan på meget gebrokkent dansk. En familie fra Syrien, der har været her et år. SÅ gæstfrie er vi danskere vist ikke. De forsøgte endnu engang at invitere mig - denne gang ind... meen.. jeg går ikke ind til nogen jeg ikke ved noget om. Hvis det sker igen, så ja, men hvorfor hører vi aldrig de gode historier??? Jeg blev overrumplet og jeg synes at det var gæstfrihed ud over alle grænser.
    Og nej, der var ingen dyr bil og dyrt tøj, men en kande på bordet som vi havde i 70'erne.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #11   27. aug 2016 husk vildkatte:hvor har du ret, nej man hører aldrig om de positive oplevelser, vi fik for et års tid siden vores nedlagte plejehjem befolket med familier fra det krigs hærgede Syrien. fra vores landsby er der 7km til Nakskov, juleaftens dag køter min mand til byen, han ser så en familie der gående er på vej til Nakskov, han tilbyder dem at de kan kørekort med frem og tilbage, så de også kan få handlet lidt.som tak insisterer de på at min mand skal komme ind og spise med dem, hvad han jo ikke kan den dag, med jul og alting.men virkelig sødt at de tilbyder det.
    Nu er plejehjemmet pludseligt ryddet for flygtninge familierne fra den ene dag til den anden, og vi ved desværre ikke hvad der er sket, eller hvor de er kommet hen, måske i teltlejre ? men det er lidt underligt syntes jeg, for det var alle flinke mennesker, og ja man hører kun om de dårlige tilfælde jo ..


  • #12   27. aug 2016 De er måske "deporteret" til Jylland. Der ligger et "udrejsecenter" der er rigtig flot og faktisk ret rekreativt, men så snart de kommer derop, så forsvinder de og det mistænkes at de går under jorden.

    Men sikke en dejlig historie du netop har fortalt smiley


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #13   27. aug 2016 ja måske hvem ved, man burde dog tage hensyn til familier med små børn, før man sender dem fra det ene sted til det andet.og vores store plejehjem står så tomt igen ..

  • #14   27. aug 2016 Bare rolig, det er snart fyldt igen.
    Her i vores mindre by har vi så rigtig mange - befolkningsantallet taget i betragtning. Et nedlagt plejehjem, en nedlagt kro er ombygget til en slags asylcenter, private lejemål huser som regel udlændinge.....
    Somme tider er de3r så mange i bybilledet så man føler at man er i undertal, men den oplevelse jeg havde i aften, den viser bare at dem der VIL integreres, de bliver integreret smiley


  • #15   27. aug 2016 susanne: har sendt dig en pb om hvordan trafikken kommer til at foregår hernede på sydfyn. det er altså ikke helt så slemt som det lyder.
    vi fra langeland kan bare ikke komme væk herfra - med mindre vi skal til sjælland



  • #16   28. aug 2016 Det er slemt. Jeg synes ikke, at det er vildt fedt, at vi skal afsted to timer før, fordi de har et eller andet tosset løb, så vi ikke kan komme over broen. Som om det er vildt fedt at sidde i 2 timer i en bil på Langeland og glo !!

  • #17   28. aug 2016 Ja nu er det jo så blevet søndag.
    Men i må alligevel godt høre hvordan min lørdag gik og i skal få den korte version, for min lørdag gik langt fra som planlagt.
    Jeg tog afsted til Smart træf i Hamburg fredag formiddag og kom retur i dag her til aften, lørdag skulle have været en fantastisk dag med ca 1500-2000 biler fra 26 lande i paradekørsel rundt i Hamburg. Ja paradekørsel og alt andet med hensyn til Smart Træffet forløb jo som det skulle, det forløb bare ikke som det skulle for mig, for min bil startede dagen med at smide koblingen, så det meste af min dag gik med at snakke med sos International, autotransport, værksted m.m. kortsagt en masse tyskere der ikke kunne engelsk og en håndfuld tyskere der kunne engelsk, jeg kan meget lidt tysk, men rimeligt engelsk, men summasumarum så fik jeg nøglen til min bil klokken 18 lørdag aften, min bil var nødreperaret så vil forhåbentligt kun e komme hjem til Danmark for for blot 50 euro, vi kom helt hjem, bilen holdt og jeg er lettet, nu kommer så den store reparation med at skifte koblingen, men det kommer når det kommer. Men det var kaotisk med en masse ringen frem og tilbage, men værkstedet udførte en formidabel Service og så for meget små penge. Ellers var det en hyggelig lørdag med fantastisk godt vejr og en masse Smart biler, man imponeres at et biograf kan trække så mange mennesker, alle er glade og hjælpsomme og deler oplevelser med deres bil på tværs af landegrænser og sprogbarrierer.


  • #18   28. aug 2016 Det lyder hyggeligt, trods koblingsknas

  • #19   28. aug 2016 Det var en rigtig hyggelig weekend, men alt måder med bilen sætter lidt en sort skygge på oplevelsen, måske når det er gået nogle dage jeg så kan se mere lyst på det og sætte bilproblemerne i baggrunden, lige på dagen og stadig nu er det bare desværre lidt svært, jeg er ikke særligt god til sådanne uforudsete hændelser så langt hjemmefra og med et sprog jeg hverken forstår eller snakker, så går jeg lidt i sort, men det endte jo godt og vi kom hjem med bil, så jeg må lige komme mig over det.

  • #20   28. aug 2016 Lige et billede ud over pladsen med næsten alle Smart bilerne efter endt paradekørsel

    profilbillede
  • #21   28. aug 2016 Kan jeg godt forstå! Uforudsete ting stresser også mig når jeg ikke er forberedt. Hvis jeg fx er i Randers (som nu) så er jeg rimeligt cool og overskudsagtig, fordi jeg kender byen ud og ind og føler mig hjemme her. Hvis jeg er et nyt sted (også selvom det er i dk) så stresset Uforudsete ting mig temmelig meget.

    Ved godt det er søndag, meeen! Vi har ferie og er smuttet til Randers smiley har en veninde/kollega til at bo ved kattene, så kan slappe af og nyde ferien (og blære mig med det på diverse medier) O:-) smiley


  • #22   28. aug 2016 Dagen i dag har været fyldt med udfordringer, hård og meget lang. Pyh ha. Godt jeg ikke skal gøre det hver dag. smiley

    Vi fik jo booket vores billetter om, da der var det der løb på Langelandsbroen.

    Vi tog med den første færge klokken 8.00. 2 timer før vi oprindeligt havde beregnet. Vi nåede også kun lige over broen, inden de lukkede den af. Og så havde vi en times ventetid, inden næste færge kom. Vi kunne heldigvis godt komme en time før hos opdrætter, så vi ikke skulle vente en time mere der.

    Og på vejen hjem nåede vi lige at se måsen af færgen, da den lagde fra kaj. Vel at mærke den færge, der sejlede en time før den, vi havde booket til. Så vi sad pænt og ventede en time, indtil vi kunne komme med den næste. Da vi var kommet over på Langeland, kom vi desværre til at køre bag nogle langsomme billister, som vi først kunne komme forbi efter noget tid. Det resulterede i, at vi kom så meget bagude i tidsplan, at vi kun lige og lige nåede vores færge i Bøjden. Faktisk var de ved at lukke nettet for, da vi drejede om hjørnet, men vi kom med.

    Stress, jag og ventetider har præget vores dag.

    Men endelig er vi hjemme - har fået aftensmad, og Jazzy er sikkert installeret hos min yngste søn. Vi ankom hjemme ca. 20.15.

    Sikke en dag.


    Og i morgen bliver der skrevet en klage til rederiet. Vi havde bestilt elevatorpladser, og plads til vi kunne få min kørestol ud af bilen. Intet af det fik vi.


  • #23   28. aug 2016 Det har da godt nok været en lang dag, 12 timer på farten, i må være godt trætte.
    Men i fik hentet jeres nyeste medlem og det er jo hovedsagen, glæder mig til at skulle byde ham velkommen men smiley


  • #24   28. aug 2016 Hov han er jo allerede inde så må jeg give ham en flot karakter i stedet for smiley smiley

  • #25   28. aug 2016 Mange tak. Ja, nu er vi også helt bombede. Faktisk har vi været undervejs i næsten 14 timer. Alt det fordi forhjulslejet på vores bil er ved at gå, og så var det bedre med færgen, da vi sparede ca. 400 km's kørsel. smiley

  • #26   28. aug 2016 så fik I da set noget af det sydfynske

    der er bare en f.. masse langsomme bilister hernede - og så er der dem i modsatte ende -politiet kommer ikke for tit.

    vi havde gæster fra odense, og de havde også brugt noget mere tid på at komme herned.

    men godt at I kunne få det hele til at gå op


  • #27   29. aug 2016 Ja, det lykkedes lige og lige, selvom det har været noget af en lang dag. Jeg måtte så tage en ekstra pille, da jeg kom hjem, men sådan er det jo. smiley

Kommentér på:
Lørdagstråd

Annonce