{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan jeg mindes om min døde morfar?
  • #1   12. feb 2017 hvad med at sætte et billede op af ham og tænde lys ved det? smiley

  • #2   12. feb 2017 Først det er helt OK at oprette et emne der i tet har med katte at gøre.

    Jeg syntes det er rigtig fint du vil mindes din morfar.
    Man kan mindes på mange måder, det behøver slet ikke at foregå på en kirkegård, et gravsted er jo kun en fysisk ting hvor man kan gå hen hvis man ønsker. Dem vi holder af bærer vi jo rundt på i vores hjerter og husker på dem i forskellige situationer.
    Jeg har selv mistet en del kære i min levetid. Hvordan jeg mindes dem er forskelligt, i starten havde jeg behov for at besøge gravstedet, men som tiden gik var det ikke vigtigt mere. Jeg er så ikke en person som laver et alter med billede og lyd, men det er helt klart en måde at gøre det på. Man kan også vælge på personens fødselsdag eller dødsdag at skrive et brev til personen.
    Du kan også gøre det at når du tænker på din morfar og måske savner ham så tænk på en oplevelse du havde med ham engang hvor i havde det sjovt eller hyggede jer rigtig meget.
    Hvis du er god til at skrive så skriv små historier om din morfar og det i lavede samme,ja mulighederne for at mindes er mange.
    Husk din morfars sjæl er med dig overalt, han bor i dit hjerte og du kan tage ham frem når du har behov for det, du skal blot tænke på ham så er han der næsten.


  • #3   12. feb 2017 Fine svar du allerede har fået. Nu er jeg ikke helt klar over om du vil mindes din morfar fordi du vil sikre dig, at du altid husker ham, eller fordi du savner ham, så det nogen gange gør lidt (eller meget) ondt i kroppen.
    Det med at have fotos og skrive om ting og situationer i har oplevet sammen, er noget der hjælper i situationen, og som du til enhver tid kan tage frem senere og glæde dig over.
    Det med smerten over at have mistet en kær, har jeg selv særligt oplevet efter min mors død (selv om hun var 80, savnede jeg hende meget - især i de første år). For mig fungerede det, at jeg lydløst kaldte på hende og bad hende holde om mig. Så blev jeg rolig med det samme og følte, at hun rent faktisk holdt om mig. Med tiden bliver det nemmere at håndtere smiley
    Det er sørgeligt at miste nogen man holder af. Men det er desværre også et vilkår i forbindelse med livet. Jeg håber, at du også har andre - unge eller voksne - som du kan tale med om din morfar.
    De bedste hilsner Hanne


  • #4   13. feb 2017 Nynne N - Man er ekstra sårbar, når man savner nogen. Det er vigtigt, at de du taler med om din morfar er mennesker du kender fra dit hverdagsliv. Ikke nogen du får kontakt med ved at skrive f.eks i dette eller andre fora. Det er super fint at skrive her - og modigt! Men lad det blive ved at skrive. Hvis nogen kontakter dig direkte, så fortæl det til dine forældre eller din lærer smiley

  • #5   13. feb 2017 Tak for alle de gode svar!
    Hvis man skriver et brev, hvad gør man så med brevet efter? smiley


  • #6   13. feb 2017 Du køber (eller ønsker dig) en smuk æske. I den lægger du brevet sammen med et eller flere fotos af din morfar. Gerne også nogle, hvor I er sammen smiley
    Når du er i naturen og tænker på din morfar, plukker du en smuk blomst. Den presser du så i f.eks. en avis med tung vægt ovenpå i en uges tid. Så kan du lægge denne ned til det øvrige i æsken. Evt kan du lægge den tørrede blomst i en lille fin kuvert (kan du selv lave) og skrive dato for hvornår du plukkede den. Det med den tørrede blomst kan du gentage så ofte du lyster... smiley
    Dette er et forslag - der findes ingen regler eller rigtig og forkert måde at gøre det på.


  • #7   13. feb 2017 Hvad du gør ved brevet bestemmer du egentligt selv.
    Jeg syntes Hannes ide om at lægge det i en æske er rigtig god. Så har du mulighed for senere at tage det frem og læse det hvis du har lyst.


  • #8   13. feb 2017 Okay jeg tænker meget på de der æsker smiley
    Ved i hvor man kan bestille nogen fine æsker? smiley


  • #9   13. feb 2017 Det behøver jo ikke at være noget fint og fancy du finder som æske.
    I princippet kan det være en tom chokoladeæsker som du selv dekorere med billeder eller en rest tapet, ja kun fantasien sætter grænser. Du kan lave din helt egen dekupage æske med et tema eller farvevalg som du ønsker.

    Ellers ved jeg at Søstrene grene ofte har æsker til salg hvis du har sådan en butik i nærheden.


  • #10   13. feb 2017 Der ligger en Søstrene Grene i Esbjerg - hvis du kan bruge det? Her er en søgning på disse forretninger i Jylland:
    https://www.google.dk/search?q=s%C3%B8strene+grene&oq=s%C3%B8strene+grene&aqs=chrome..69i57j0l5.3996j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#newwindow=1&tbm=lcl&q=s%C3%B8strene+grene+jylland

    Og her er en søgning på æsker:
    https://www.google.dk/search?q=smukke+%C3%A6sker&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiWtPSalo3SAhVE2SwKHa6aCN0Q_AUICCgB&biw=1600&bih=770

    Og endnu en - næsten den samme:
    https://www.google.dk/search?q=%C3%A6ske+til+opbevaring&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0t_Gqk43SAhXKiywKHa1SCrkQ_AUICCgB#imgrc=2tNddLSnFowkjM:

    Men derudover får man ofte forskellige købmands-/supermarkedsvarer i fine æsker. F.eks. til the. Men i afdelingen for gavekort og legetøj, kan du formentlig også mange steder finde æsker.

    Eller du kan bruge en skotøjsæske (eller hvis I har en lidt mindre) og lime gavepapir på den. Derefter kan også den pyntes med foto af din morfar, som du limer på f.eks. låget (men sørg for at det er et foto, som du har en kopi af, da limen kan ødelægge billedet - ligesom det kan blive ødelagt, hvis du på et senere tidspunkt hellere vil bruge en anden æske.

    En gaveforretning vil også have et udvalg i æsker.

    Du behøver ikke at have æsken med det samme. Det kan jo også være en du er på udkig efter - resten af året, så det bliver den helt rigtige. Og til da, kan enhver æske anvendes - forudsat, at den er stor nok til formålet.


Kommentér på:
Hvordan kan jeg mindes om min døde morfar?

Annonce