{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Kæf* hvor er min søn billig til salg {{forumTopicSubject}}

Tro mig, jeg har lige brug for at rase ud......
Han er 17 ...fylder 18 i maj
Han gør præcis hvad der passer ham, og skælder voldsom ud over krav.
Han har tidligere haft pligter som han fik lommepenge for
pligter:
passe sin 10 klasse ( på privatskole)
2 heste ud og ind dagligt (kun fra nov. til maj, og de går selv bare du åbner leddet)
fylde opvasker efter aftensmad (vi spiser kun sammen 3 gange om ugen)
save 5 paller om ugen ( har bordsav, der er helt ny, så det tager 10. minutter)
lommepenge:
300 kr til tøj
400 kr til ?
benzin til knallerten
alle reparationer
mobil med 200 kr + 5000 sms
kontaktlinser
fri internet

han har så i længere tid (over 1 år) smølet, og kun lavet en brøkdel af pligterne, hvilket nu har resulteret i at hans lommepenge er inddraget (han får dog stadig til benzin hvis han kommer med kvittering) (han har før haft kort, som han misbrugte ved at fylde på vennernes knallerter)
han har fået begrænset internetadgang (kun lektier)

Han har job 1 dag efter skole og som regel en dag i weekenderne. hvor vi af den løn han får sætter en 3. del væk på en opsparingskonto til ham.

HAN er så eddikesur at det ikke er til at holde ud at være sammen med ham, han vrisser og er bare SÅ strid.

Er vi virkelig SÅ slemme


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæf* hvor er min søn billig til salg
  • #1   8. jan 2008 han har det ikke slemt.... og i er ikke slemme..
    han er bare en teeanger...


  • #2   8. jan 2008 Slemme??? Jeg synes I er alt for flinke! Vi fik hverken lommepenge, penge til benzin eller betalt vores telefoneregninger!!! Vi var tre søskende, og vi havde allesammen ungdomsarbejde fra vi var 14, vi har ALDRIG fået noget foræret, og vi klarer os allesammen godt idag! Synes det er virkelig flot at I har gjort som I har gjort og taget hans lommepenge fra ham! Det er virkelig godt gået!!!! HAn må jo lære at stå på egne ben! Nu er han snart 18 år, så skal han jo til at betale for at bo hjemme, og ingen som helst lommepenge have smiley

  • #3   8. jan 2008 Ihhh I er sg ikke slemme - jeg sidder næsten og ønsker at jeg havde haft samme slags forældre (ikke at jeg ville bytte, men pengene havde sg været gode lol)

    Jeg stoppede med at få lommepenge da jeg var 12 år, for da fik jeg mit avisjob og siden har jeg da selv tjent mine penge....

    Og jeg er nu ikke så gammel - 28 år men I GAMLE DAGE da jeg var 17-18 år, da fik man sg ikke så mange penge....

    I er nogle gode forældre, bestemt - faktisk synes jeg han er, undskyld, møgforkælet, men det vil han nok ikke give mig ret i....looool


  • #4   8. jan 2008 Nej han er bestemt ikke forkælet, i alt fald ikke hvis du spørger ham.

    Ja, vi HAR været ALT for flinke, og NU er vi bare nogle idioter


  • #5   8. jan 2008 hans job om eftermiddagen har han kun haft i et halvt år, fordi, vi mente at det var bedre at han passede sin skole, men for et halvt år siden gav vi så grønt lys, så nu SMAK døren igen.......

  • #6   8. jan 2008 Prøv og fortæl ham at kassen lukker helt når han fylder 18, og at han så skal til at betale husleje,mad, vand varme, og giv ham så et månedligt beløb han skal betale fra 1. maj, så kan det måske være han begynder at værdsætte det hele lidt mere. Da min kæreste fyldte 18 skulle han betale 2000 kr hver måned for at bo hjemme. Han har 6 søskende, og sådan er reglerne bare der.

  • #7   8. jan 2008 Bente - din søn har den alder som min søn havde, da han flyttede hjemmefra. Shit da, hvor jeg nød det. Det er slet ikke unormalt - men det kan være ulideligt. Stakkels knægt at han har sådanne nogle forældre som jer :-)))))

    Føler med dig kære.



  • #8   8. jan 2008 Det er nok forældres evige lod....

    Og Haneben - ligemeget HVAD du gør eller siger, så ved han bedre.... det ser man jo tit - at folk i netop den alder (hvor hjernen sjovt nok ikke er færdigudviklet, men det er en biting), simpelthen er en omvandrende kilde af viden og erfaringer.....

    Looool sidder og mindes min tid på fiskefabrikken hvor jeg tjente penge til at spare op til et eller anden livsnødvendigt, som jeg ikke lige kan huske hvad var.....


  • #9   8. jan 2008 det ender også med at vi beder ham flytte, det slider i den grad på vores ægteskab, netop fordi han "kun" er min

  • #10   8. jan 2008 Sidder her og smiler og er så glad for,at det ike kun er mig som har en håbløs *pubber*.ARG,hvor har man lyst til at slå dem langsomt ihjel*G*....Den værste jeg har været ude for fornylig,var da min *pubberknægt* kom en tidlig hverdags morgen og spurgte mig om han havde været i bad??? Mit svar til ham var: Har du set dig selv i spejlet til morgen og har du lugtet til dig selv??? Knægtens svar var: *at rulle med øjnene*..Der var jeg tæt på at sælge ham med en stort tilskud!!!

    Jeg har den indstilling,at de må sgu lære at yde før de kan nyde.De er så snotforkælet de unge mennesker idag,specielt her i huset*S*


  • #11   8. jan 2008 jeg ved hvem der er skyld i alle mine grå hår, og det er jo dejligt at vide årsagen ikke

  • #12   8. jan 2008 Da min søn var i den alder, flyttede han ind til sin far - men han havde stort set lejligheden for sig selv. Kort tid efter flyttede han i lejlighed med 2 af kammeraterne fra efterskolen. Jeg kan godt sige dig, at der blev festet igennem til de dejsede om. Min efter få år blev han virkelig voksen. Lad os håbe at det også sker for din søn.

    Er han igang med uddannelse nu eller?


  • #13   8. jan 2008 10. klasse på privatskole (som vi selvfølgelig betaler)
    han har endnu ikke fundet ud af hvad han vil (læs gider) bagefter


  • #14   8. jan 2008 Det kan altså også være virkelig svært at finde ud af, hvad man vil være. Det er jo svært nok for os andre, hvis vi kunne vælge, det vi allerhelst ville.

    Er der ikke nogle af jer unge mennesker. der har været igennem sådan en periode og som er kommet på den anden side for kort tid siden. Jeg tror Bente har brug for jeres hjælp. Hvad kan hun bedst gøre?


  • #15   8. jan 2008 haneben - Synes godt nok ikke han bør brokke sig smiley Al den luksus havde jeg skam ikke smiley

  • #16   8. jan 2008 det med at flytte til sin far, det kan min så ikke, der er ingen kontakt for faren vil ikke, sidst stod han foran ´min søn og sagde at han ikke var hans far og at han hed noget andet, trods det var ham (godt nok havde de ikke set hinanden i 5 år men alligevel) det gør man sgu bare ikke, det var så synd, men min søn konfronterede ham desværre ikke med hans løgn

  • #17   8. jan 2008 Hmm... Min er "kun" 15 men han ter sig akkurat som din.. OG NEJ JEG VIL IKKE BYTTE *G*

    Lige nu går jeg bare og håber, at han siger ja tak til den efterskole plads vi har fundet til ham, for han er da ikke til at være i hus med.
    Han mente også han havde det slemt og havde mange pligter:
    - støvsuge stuen en gang om ugen (han har gjort det 2 gange i alt)
    - Tømme opvaskemaskinen 1 gang om ugen (tjaaa... kan ikke huske hvornår han sidst gjorde det)
    - Give SIN kanin mad hver dag (stakkels lille dyr. Hvis ikke mor her forbarmede sig ville den dø af sult)
    - Vaske sit tøj en gang om ugen... HAAAAAAAAA. Han har et bjerg af tøj til at ligge.
    - ...åh kan ikke lige huske mere, men generelt SMÅ pligter

    Alt for mange pligter til at kunne overskue, så han skred op til sin far hvor han:
    - ser fjernsyn
    - spiller på computeren
    - spiller PS2
    - træner med håndvægte
    - går i PYLLERRØVS mode og får selvfølgelig et eller andet af far, fordi han jo har det så hårdt

    Undskyld mig, men BRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆK


    Jeg føler sgu med dig


  • #18   8. jan 2008 Pyllerøvsmode!?! Ha!!

  • #19   8. jan 2008 Det GØR han..
    "FAAAAAAAR jeg syns jeg har det skidt.. Må jeg ikke få et par nye bukser??" *KÆMPE store bambi øjne*


  • #20   8. jan 2008 He he Anne..min er også kun 15 år Sukker dybt....
    Jeg fatter ved grød ikke at de unger ikke snart fatter at gulvet på deres værelse IKKE er en vaskemaskine...Er hamrende træt af at se på hans hængerøv i bukserne....jo længere nede ,helst omkring knæhøjde, jo bedre.....den *dumme* unge bruger da minimum 20 min om morgenen til at sætte hår ..donk donk..jeg er sikkert fatsvag..


  • #21   8. jan 2008 Åh ja de bukser... Jeg er ved at få spasmer når jeg ser det. Jeg hev dem engang ned til knæene og sagde "ja der pynter de jo lige så godt" *hehe*
    Han syntes så ikke det var så sjovt - underligt


  • #22   8. jan 2008 jamen vi har simpelthen båret over med ham i et helt år, han har misbrugt vores fastnet telefon med 4000 kr så vi var nødt til at spærre for mobilnumre, ja hvad han ikke har lavet og kostet......åhhhhhhhh
    ødelagt sin gamle scooter så vi måtte få den repareret for 3000 ....... ja, det er en dyr ung mand, vi har bare været alt for large alt for længe, nu skal prisen betales, indragelse af simkort, nedsat internetadgang, og nul lommepenge ud over benzinen.....selvfølgelig får han sko og tøj ved behov.... får lov at tage til kæresten når han vil ( koster en togbillet 156 kr) han betaler dog selv

    men for hunde da hvor han skaber sig.....

    konsekvensen af hans handlinger effektueres nu, tidligere har vi jo bare truet med konsekvenserne


  • #23   8. jan 2008 Det værste ved hængerøvs bukser er:

    1. Man kan se bremsestregen
    2. De går med så skrævede ben at det ser ud til, de har lagt en bruno i buksen - og så tror de sgu de ser seje ud


  • #24   8. jan 2008 ha ha ha ha ha ha ha ha ..... ja, de er rædselsfulde..... har helt lyst til at tage kassebukserne frem og vise hvordan man ser "godt ud"

  • #25   8. jan 2008 Anne K. - *3 kilinger søger hjem
    jeg ved ikke hvor mange gang jeg har haft lyst til at hive deres hængerøvsbukser ned har ikke helt turer.... men det er fedt at du har turedet.. smiley


  • #26   8. jan 2008 Jeg synes slet ikke at i er for stride..

    Jeg har selv aldrig haft et arbejde, har fået i hoved og r*v kort sagt. Jeg har aldrig skullet spare sammen til noget, for har jeg manglet, har jeg fået det. har da fået at vide at "Nu får du det, og så får du ingen penge i en måned", men det har aldrig holdt..
    Jeg har derfor ikke lært hvordan man styrer penge, og jeg kan love jer for at det ikke er sjovt når man ligepludselig står alene og skal lære at styre det når der ikke er nogen kære mor og far længere, og der ikke er råd til fejl.. Det er overvældende fra den ene dag at blive voksen (altså 18), og så skal man ligepludselig ordne alt muligt man aldrig har hørt om, og der er det dælme vigtigt man har haft forældre der har lært en alle sådan nogen ting, så man ikke bare går rundt i egen verden hvor mobiltelefoner, internet, tøj, penge osv bare kommer dalende ned fra himlen.
    Det er slet ikke urimeligt at i tager hans lommepenge når han ikke ordner de ting han skal. Sådan fungerer den virkelige verden jo også.

    Jeg tænkte også, om der måske er noget andet der går ham på som han måske ikke kan/har snakket med jer om?

    Jeg synes også du burde tage en snak med ham. Det kan IKKE passe at han skal være så træls at det går udover jeres ægteskab, det er bare ikke fair, og det må han også kunne forstå..

    Min mor gjorde på et tidspunkt det med mine søskende, at hun satte et beløb på fx støvsugning på værelset, tømning/fyldning af opvaskemaskine og alle mulige ting, så de sådan set selv bestemte hvor mange penge de fik, og kun fik penge de fortjente.. Det blev så skrevet ned og lagt sammen hver fredag..
    Og så blev der så lagt et beløb oveni, for hver morgen værelset var pænt og ryddet..
    Jeg synes det er en supergod måde, og selvom de er en hel del yngre end ham, så kunne i måske lave et lignende system med ham?
    Min far har også nogle gange forsøgt sig med at tage mit simkort, ingen penge og ingenting. Der var jeg så omkring 13-14, og har derfor ikke ligeså meget brug for mobiltelefon som jeres søn har i den alder han har nu.
    I kunne evt. give ham et taletidskort (Kan anbefale et helt vildt godt selskab, billigt og man kan tanke på nettet), og så kan han bruge de penge han "tjener hos jer" på det..


  • #28   8. jan 2008 jamen for pokker, han er snart "voksen", han er da nødt til at lære at hvis han ikke hører, må man føle..... og tro mig han FØLER (sig uretfærdig behandlet)

  • #30   8. jan 2008 jo vi har været for dumme, det indrømmer jeg gerne, råbt ulven kommer ulven kommer, for at give alle goderne tilbage når han har lovet bod og bedring, men bod og bedring har vi bare ikke set..... men ulven kom ..... og han er så møgsur jeg tør sgu ikke engang banke på hans dør for at spørge om der er noget andet i vejen.....han svarer flabet og kan finde på at "virke truende" (gå meget tæt på mig, jeg er jo meget mindre end ham, han kan ikke finde på at gøre noget, men jeg bryder mig ikke om at stå i sådan en situation)

    jeg sidder her og forsøger at retfærdiggøre mig selv overfor ham..... vor herre til hest

    det er sgu lidt uhyggeligt


  • #31   8. jan 2008 Det der med truende adfærd kender vi godt herhjemme. Sønnik har gjort det samme (han er også højere end lille mig) med det resultat at jeg flejnede fuldstændig ud og gik helt hen til ham, med næsen enormt tæt på hans og sagde han skulle p**** væk fra mig. Jeg har - desværre - et temperament af format, og prøver at styre det, men ind imellem kammer det bare over.
    Han har gået rundt og svinget med en baseball kølle, han har smadret hans dør med den, mens jeg stod lige ved siden af, han har kylet ting efter mig og han har været verbal grov, og desværre er det lige de ting der tænder mig og mit "nuttede" temperament.

    Jeg har ingen anelse om, hvad du skal gøre


  • #32   8. jan 2008 Vil godt lige sige, at jeg kun har gjort det een gang, men han har heller ikke svinget med køllen eller været verbal grov siden

  • #33   8. jan 2008 Jeg har heldigvis været forskånet for umulige teenagere - mine har været guld værd hele vejen igennem. Tror så, at jeg får lov at prøve det med vores efternøgler, da hun allerede er præpubertets-agtig!

    Der er flere ting jeg hæfter mig ved, nemlig din opremsning af hvad I betaler for ham.

    Som forældre har vi nu engang forsørgerpligt over vores børn til de er 18 år, det gælder kost og logi, tøj og udgifter for privatskolen. (Mine børn valgte ikke selv en privatskole, det gjorde jeg for dem, og det har du sikkert også valgt for din søn!)

    Ligeledes får du tilskud fra staten og sikkert også fra hans far + sønnikes egen indtjening.

    Du skriver:...." hvor vi af den løn han får sætter en 3. del væk på en opsparingskonto til ham."

    Må jeg tillade mig at spørge : Hvorfor råder I over hans løn? Jeg kan godt se ideen med det du gør, men lønnen er jo hans og han bør derfor efter min mening selv administrere den. Jeg tror du gør ham en bjørnertjeneste ved at servicere ham, som det tyder på at du gør!

    Vores børn er nu engang et produkt af vores opdragelse. Din søn lyder til at være en af de forkælede slags. Hvad med at udbetale ham de penge der er kommer fra stat og faderens side og så ellers bede ham selv sørge for alle fornødenheder udover kost og logi.

    Han bliver 18 til maj og det er da vist på tiden, at din søn lærer om livets barske realiteter.

    Som mor ville jeg også forklare mit barn, at der er visse sociale spilleregler vi alle er underlagt, og det er bl.a. at udvise respekt for ens omgivelser. Kan han ikke indordne sig under din og din mands spilleregler, ja så må han ud og stå på egne ben.

    Mht. pligter tror jeg ikke din søn har lidt skade. Han er en del af en familie og dermed er der visse opgaver han skal deltage i. At han er teenager og derfor pr. diffination imod alt hvad hans forældre står for er hans ret, men det er også jeres ret at stille krav til ham, så længe han er under 18 år og bor under jeres tag.

    Mit råd er derfor sæt dig ned med din søn, forklar ham jeres spilleregler og gør ham det klart at det er sådan det er og at det ikke er til diskussion, da det er jeres hus og jeres spilleregler der gælder indtil maj, hvor han kan vælge at flytte.

    Held og lykke med ham!


  • #36   8. jan 2008 hej
    Mine forældre sagde til mig at hvis jeg ville have noget måtte jeg tage ansvar og tjene pengene til det. jeg har haft arbejde siden jeg var 13. Jeg ville tage hans lommepenge fra ham med mindre han gør sig fortjent til det. og så må han tjene sine egne penge. så bruger man dem også anderledes og betale benzin til hans transport kan han godt selv hvis han har et arbejde evt. købe tøj til ham i stedet for at give ham penge til det. Jeg mener det har været sundt for mig at komme ud og arbejde og selv tjene til hvad jeg ville have, man passer bedre på hvordan man bruger sine penge i stedet for hvis det er mor og fars, " de har jo masser" .


  • #37   8. jan 2008 Mai T, min søn synes dit forslag var aldeles fortrinligt, han spurgte om det ikke kunne lade sig gøre.....
    (der er udbetaling af schlüttercheck her i januar) og jeg kan love dig for at han regner med at han får alle pengene der kommer ind fra nu af..... + at vi fortsætter med at betale skole, mad, husleje, benzin og reparationer på knallerten....han mener ikke det er ret meget vi "spytter i kassen"


  • #39   8. jan 2008 nej for så kommer han selv til at betale sin skole, så sjovt er det godt nok heller ikke.....

    han kan få pengene der kommer ind, men så er det kun kost og logi jeg betaler...... intet andet


  • #41   8. jan 2008 ja det er da hans forventninger......

  • #43   8. jan 2008 han har alleredesagt, så vil jeg gå i folkeskolen..... et virkelig voksent svar, der kun fortæller mig at det er nok ikke lige den løsning der skal bruges her

  • #45   8. jan 2008 Haneben.

    Betal blot sønnikke pengene og han bliver hurtig klogere!

    Mit forslag gik jo netop på, at han selv skulle afholde alle udgifter udover kost og logi.

    Ønsker du at han selv skal betale sin skolegang, ja så må du jo først fratrække det beløb inden du udbetaler resten til ham. Ønsker du der imod at afholde den udgift imod han har pligter derhjemme, ja så se hvad han rent faktisk udføre og så tilbage betale "skolepengene" månedsvis bagud. De pligter han ikke har udført takseres til et eller andet beløb som modregnes i det han evt. skal have i "skolepenge".

    Din søn er næsten 18 år gammel, og mon ikke det er på tide at han lærer lidt om styre en økonomi. Vi gør ikke vores børn en tjeneste, ved at bære dem på hænder og fødder gennem livet. Lad ham gøre sine egne erfaringer, og undlad at redde ham ud af de økonomiske fadæser som han sikkert kommer ud i den første gang, han skal få pengene til at slå til. Har han ikke penge til benzin til sin knallert, ja så er han en heldig ung mand med to ben.

    Jeg tror at holde I fast og ikke betaler en dyt til den dreng, vil han hurtig lære at der er noget der hedder "at sætte tæring efter næring!".

    Udover det økonomiske, syntes jeg helt klart at sønnike skal have læst lektien om hvordan du/I vil tiltales. Det er jo ikke acceptabelt, at han "virker truende" i sin adfærd! Fortæl ham, næste gang at han nærmer sig dig på den måde, hvordan du oplever det han gør. Forklar ham at det finder du ikke acceptabelt.

    Han er en næsten voksen ung mand, tal til ham som en sådan og når han ikke svarer som en "næsten" voksen mand, fortæl ham at vil han behandles som en sådan, må han opføre sig "voksent", ellers stopper diskussionen til han igen kan føre diskussionen på et fornuftigt plan!

    Jeg har som sagt aldrig haft disse teenager-løjer, men mine har fået udbetalt deres børnepenge og har klaret det økonomiske til ug +, endda med en opsparing i banken, efter eget valg!


    Vil slutte med at sige, at jeg levende kan forstille mig hvordan det er, da min efternøgler er en bestemt ung dame allerede og hun er kun 8 år, så en 17 årig puha!




  • #46   8. jan 2008 Hvis det bliver den løsning, så bliver det beregnet "bagud" og det bliver trukket inden udbetaling..... better safe than sorry.....

  • #47   8. jan 2008 :0)

    Held og lykke med det hele!


  • #48   8. jan 2008 tak.....

Kommentér på:
Kæf* hvor er min søn billig til salg

Annonce