{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Økonomi og gravid under uddannelse? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Tænkt at man skal ty til Kattegalleri i håb om, at der sidder en eller anden, der bare har helt styr på diverse regler hver gang, man kommer ud i noget, som måske er lidt af et puslespil.
Sådan en situation er min kæreste og jeg nemlig havnet i. Jeg er gravid, vi skal have et barn!!, og vi er bare så lykkelige. Men men men - så kommer der naturligvis nogle lidt stramme år rent økonomisk, da jeg starter på SU pr. 1. april. Min kæreste har dog, heldigvis, et godt fast og rimelig vellønnet arbejde. Alligevel bliver det hårdt rent økonomisk.
Jeg har i dag snakket med dem på SU samt kommunen og er kommet frem til, at jeg faktisk ikke får noget ekstra tilskud hverken fra Kommunen eller SU'en.
Jeg kan få 12 mdr. ekstra SU, men når de 12 mdr. så er gået, ja så sidder jeg dér med min helt almindelige lille SU - kan det virkelig passe?
Såvidt jeg har kunnet regne ud, vil jeg kun få udbetalt 5.310,6 efter skat om måneden. Og det er jo ikke meget, hvis udgifterne skal deles sådan nogenlunde halv halv.

Er der nogen der kan gennemskue, om jeg har nogle muligheder/rettigheder, jeg ikke selv har kunnet se?
For som jeg ser det, får jeg almindelig udeboende SU på 5.007 + SU lån på 2.562 + supplerende SU lån på 1.282. Og det var så det. Ikke noget tilskud til forældre på SU? Kun hvis begge forældre er på SU, så kan man lige få sølle 715 kr. Men ellers er der ikke nogen hjælp at hente??

Håber nogen kan/vil hjælpe lidt med at klargøre det for mig.

Mange hilsner, Mie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Økonomi og gravid under uddannelse?
Kommentér på:
Økonomi og gravid under uddannelse?

Annonce