{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

mor/ ejer {{forumTopicSubject}}

hejsa!

jeg ligger og keder mig, da jeg har ondt i benet, så sad og lurede på en masse lækre katte :O)

jeg har lige et spørgsmål, som egentlig har undret mig i mange år...

hvorfor er der mange dyreejere der kalder sig deres dyr mor eller far, fx skriver flere det er en rigtig mor mis!

hvorfor gør i det????

i må ikke tvivle på jeg elsker min simba rigtig rigtig rigtig højt, men jeg er dælme ikke hans mo´r, jeg er hans ejer/dåseåbner(hehe fedt udtryk som jeg har tyvstjålet herinde fra) i
starten sagde min kæreste også til simba skal du over til mor, nej hvis jeg endelig er noget er det værge hehe!

nu et denne debat bare ment som et hygge indlæg, så jeg håber ikke jeg har trådt nogen over fødderene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mor/ ejer
  • #1   11. maj 2008 Louise: jeg tror heller ikke i små tosset, nok ikke mere ind gennemsnittet hehe :O)

    jeg undre mig bare, men sjovt for det er nogenlunde samme forklaringen en af mine venner gav han er homo og han siger også hans kat er det enste barn han får!
    men jeg undre mig stadige hehe

    og 1000 tak for dit svar


  • #2   11. maj 2008 jeg siger jeg er min kats mor, fordi jeg er dens madmor smiley Det er mig det passer og plejer ham, som en mor ville gøre (selvfølgelig ikke på samme måde, som ne morkat ville gøre det ;))

  • #3   11. maj 2008 T.J okay hehe nej går ikke udfra du sider og vasker den hihi :O) får lige et billed hvor du sider og slikker/vasker din kat hehe!
    :O)

    tak for dit svar


  • #4   11. maj 2008 jeg siger jeg er mine kats mor, fordi jeg er dens madmor smiley Det er mig det passer og plejer dem, som en mor ville gøre og ja jeg vasker dem også...;-)

  • #5   11. maj 2008 birthe: det er samme grund som T.J

    jamen har i børn altså menneske børn???

    mere hva siger de til det???
    det er bare fordi jeg ikke selv gør det, og det ligger mig så meget i mod at sige mor, så jeg forstår det ikke helt, igen så er det ikke noget jeg siger for at træde nogle over tæerne, og håber ikke at nogen tager det ilde op..

    men jeg fortæller fx simba jævenligt jeg elsker ham når jeg nusser/kæler ham... det er der helt sikker også nogle der sikkert ikke kan forstå :O)


  • #6   11. maj 2008 Da jeg var barn og ung havde vi også katte i familien, og så sagde jeg f.eks. "nåh søsters lille mis" eller "kom hen til søster". Dengang var det nemlig min mor, der havde ansvaret og var mor for kattene og ikke jeg.

    Da jeg blev voksen blev det til "mor" i stedet for, for du var det mig, der fodrede og havde ansvaret for mine katte.

    Jeg tror det skyldes den rollefigur, man har over for sine dyr.


  • #7   11. maj 2008 hov jeg mente Birthe, det er samme grund som T.J så er det nok sådan det hænger sammen,

    jeg fik åbenbart bare ikke skrevet færsigt hehe sorry :O)


  • #8   11. maj 2008 Jannie...jeg copierede lidt fra CJ...og tilføjede lidt....

    Ja jeg har børn og de siger da også til kattene ....gå hen til mor..gå hen til far...


  • #9   11. maj 2008 Glemte lige at sige at vores dyr er vores udvidede familie...

  • #10   11. maj 2008 da jeg var lille var min hund, min bror.. han fik gaver,julkaldner.. han var min bror,for det var min mor og far der gav ham mad.. jeg leget og gik tur med ham... da jeg selv fik kat, ja så blev det til mine børn.. for det er mig der passer dem, giver dem mad.. osv.. min fyr vil så ikke ha at jeg siger til katten at de skal gå hen til far.. så det prøver jeg at ladvære med :0))

  • #11   11. maj 2008 mega okay :O)

    jamen simba er bestemt en rigtig stor del af vores lille familie der er kæresten mig og simba og det er vores lille famillie!!!

    kan godt forstå børnene gør det for i er jo deres mor, hehe jeg forstår det nok aldrig hihi! men ved dog vi alle elsker vores skønne mislinger :O)

    hmmm rollemodel, mega kan du uddybe lidt hvordan man er rollemodel for en kat ???


  • #12   11. maj 2008 hehe kan godt forstå din fyr hehe, herhjemme var det anderledes i starten der sagde kæresten også mor til mig når han snakkede til simba men jeg er ikek hans mor, selvom simba tror det hehe, har jo hafr ham siden han var 3 uger, men jeg passer ham som hvis jeg var hans mor, måske jeg kan forlig mig med plejemor hihi

    mine katte har også altid fået julegaver fødsesldagsgaver men jeg så dem aldrig som søskende hvilket ellers måske kunne hav været nærligende var enebarn til jeg var 16, men de har derimod altid været mine bedste venner


  • #13   11. maj 2008 jeg er også enebarn.. men min mor og fars nye hund.. er ikke min bror, sådan ser jeg ikke på den... da er ingen der kan tag min gammels hunds plads.... ham er jeg op vokset med :0))

  • #14   11. maj 2008 nej det tror jeg heller ingen hund kan, men det ændre sig vel også lidt når man bliver ældre ???

  • #15   11. maj 2008 det gjore det for mig... jeg har ikke samme forhold til deres hund, som til den gammel :0)) mine katte siger min mor dog at hun er "mormor" til i været fald, når hun giver dem lækker bisken ude hved køkkenbordet og jeg siger hun ikke må..



  • #16   11. maj 2008 hehe ja så er hun da en rigtig "mormor" hehe

    dejligt i gider dele jeres mening med mig :O)


  • #17   11. maj 2008 det var så lidt :0)) jeg tager også min kattes første sygdag... hvis der er behov for det

  • #18   11. maj 2008 hvad siger din chef til det???

  • #19   11. maj 2008 "hmmm rollemodel, mega kan du uddybe lidt hvordan man er rollemodel for en kat ??? "

    Prøver:
    <b>Os som rollemodel for katten</b>
    Når man tager en killing (kat) til sig, overtager man dens mors rolle. Det vil sige, man fodrer den og leger og kæler med den og holder den faktisk på den måde på et forlænget killingestadie med os som forældre (se bort fra kønsmodning m.m.) . Derfor er der også mange killingesignaler, den voksne kat bevarer og bruger over for sine mennesker, f.eks. højt løftet hale og venden numsen op til vore ansigt.

    <b>Katten som rollemodel for os.</b>
    Lige som når man får et barn, sørger vi (forhåbentlig) for omsorg, forplejning, rengøring, leg, osv. med hensyn til den kat, vi anskaffer os.
    Vores børn vokser bare op og løsriver sig gradvis.
    Det gør vores katte ikke. Den er for os et "barn" hele dens liv.


  • #20   11. maj 2008 ikke noget er rimlig forstålig :0))



  • #21   11. maj 2008 super tak for den fine forklaring, Mega du er sgu temmelig klog på katte må jeg sige det er ikek første gang jeg får lidt af din viden :O)

    skulle bare lige have proppet ind hav du mente med rollemodel hehe, men det er super.

    kom sådan til at tænke på da simba var 4-5 uger der hjalp jeg ham stadige emd at komme af med afføringen, udover hans kattebakke og dækkede det til med hans små poter:O)


  • #22   11. maj 2008 så er du jo også en stor del af hans liv :0))

  • #23   11. maj 2008 jeg er en kæmpe del af hans liv jeg fjerner lort fra bakken giver ham mad og vand feder ham og ikke mindst nuser og kæler ham, men jeg er stadige ikke hans mor, selvom jeg "servicere" ham i hovde og røv hehe :O) men han er min skat han er min guldklump og jeg elsker min simba

  • #24   11. maj 2008 hov glemte lige at svare med dein chef, ja så er han meget forstående må man da sige, det er da dejligt :O)

  • #25   11. maj 2008 min fyr kalder også sig selv for far overfor min kat, selvom han egetlig bare er en privat kløpind, og jeg har haft katten før jeg kom samme nmed ham..

    Dog kalder jeg ikke mig selv mor overfor min kærestes kat XD fo mig er hun som en vens dyr (selvfølgelig ser jeg ikke min kæreste som kun en ven :))


  • #26   11. maj 2008 hihi privat kløpind

    nej, jeg elsker heller ikke andre katte ind simba og så mine gamle katte som bor hos mine forældre, de er udekatte så det var synd at tage dem i en lejlighed da jeg flyttede hjemmefra


  • #27   12. maj 2008 Laila *Vil have et ordentligt KG* - Jeg siger heller ikke jeg har født mine dyr, men jeg er deres madmor, og det lyder dumt at sige: "KOmmer du ikke hen til madmor?" så syntes jeg det lyder bedere at sige "Kommer du ike hen til mor?"

  • #28   12. maj 2008
    Laila *Vil have et ordentligt KG* - Det gør jeg skam også (plus hans kælenavne)

    Rottweiler, kom hen til mor..

    misling, kom hen til mor..

    Rottweiler, du vover at gøre det der, så blvier mor sur.. (som regl stopper han så der, selvom han ikke fatter hvad jeg siger *g*)


Kommentér på:
mor/ ejer

Annonce