{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Erfaring m frivillig arb på internat? {{forumTopicSubject}}

Jeg er interesseret i at høre fra jer, som har arbejdet som frivillig på et dyreinternat.
Har nogle af jer søgt det uopfordret? Hvilke arbejdsopgaver? Arbejdstider? Udvikling af allergi? Er det andre relevante ting, der skal overvejes?
Nogle der har erfaring med at arbejde på internatet Tingskoven?
Venlig hilsen Hende Den Kattegale


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring m frivillig arb på internat?
  • #1   31. aug 2008 jeg har været i praktik på et i 3 uger..

    Jeg var for det meste i hunde afdelingen hvor der blev fjernet lort indenfor og udenfor, og indnefor blev der vasket dagligt, hundene kom i løbegårde (ikke sammen) og blev gået tur med..

    Det blev skiftet vand flere gange om dagen

    så blev de fodret 1 gang om dagen..

    Der var også pensionat..

    Jeg var også få gange ovre i katte afdelingen, hvor jeg fjernede lort fra bakkerne, fejede gulvet og gav mad og vand

    og så var det ellers bare nusning af dyrene XD

    Jeg hjalp også med at trække hestene ud, men mener at de var private..

    Jeg udviklede ikke allergi, men km hver dag hjem med MASSER af hundepoter på mig og en træthed man kun får ved hårdt arbejde *g*

    Og ja, det kan varmt anbefaldes andre at gøre det samme smiley


  • #2   31. aug 2008 Hvordan kontaktede du stedet? Var det i forbindelse med en uddannelse, at du var i praktik?

  • #3   31. aug 2008 det var via min lære på produktionsskolen, men du kan jo bare ringe ud og hører om de har brug for hjælp smiley

  • #4   31. aug 2008 Hihi, det bobler i maven ved tanken om at hjælpe dyr, tak for dele dine erfaringer! smiley

    Er der andre der har erfaringer?


  • #5   31. aug 2008 Jeg har faktisk også kraftigt overvejet at arbejde frivilligt på et internat, men er der ikke risiko for at man slæber sygdomme med hjem? Max blir godt nok vaccineret hvert år, men alligevel?

  • #6   2. sep 2008 jeg var for ca 6 uger siden i praktik i 4 uger på internatet i tingskoven.
    jeg henvendte mig først pr mail og derefter var jeg til samtale derude, hvor vi aftalte arbejdstid osv.
    arbejdsopgaver var dagligt at rengøre dyrenes områder, fordre dyrene, gi dyrerne medicin, gå tur med hundene, gøre rent i internatet, vaske div foderkåle,bakker osv op osv osv osv.
    omkring middag er det dyrenussetid og derefter går man igen dyrenes områder igennem, tømmer kattebakker, fordre dyr osv.
    alle derude havde aldrig haft sygdomme osv med med hjem til egne dyr, ej heller lopper. de syge dyr derude bliver osse holdt helt og aldeles adskilt fra de raske dyr.
    en af de risikoer der så er der er at man kan rosikere at blive bidt af en hund el en kat el revet for den sags skyld.
    det værste ved at være sådan et sted er at der er så mange dejlige dyr som bare trænger til et godt hjem og masser af kærlighed, og hvorend man gerne vil kan man bare ikke redde dem alle.
    udover det vil jeg bare sige at det er et rigtigt dejligt sted at være og alle derude er bare så søde og rare


  • #7   2. sep 2008 Det lyder som jeg havde forventet. Godt at blive bekræftet. Giver mig endnu mere lyst til at blive frivillig på Tingskoven.
    Fra hvilken skole/uddannelse var du i praktik i?


  • #8   2. sep 2008 Signe S - hvis din kat (og hvis du også har hund) er ordneligt vaccineret burde de ikke få sygdomme, min kat fik det hvertfald ikke (havde ikke hund den gang)

  • #9   2. sep 2008 Til Johnny/Tigger:
    Hvor meget erfaring havde du med dyr inden praktikken?


  • #10   2. sep 2008 Hov, har lige set at du har Trixie og Daffy smiley så en hel del erfaring med katte kan jeg forstå, hvad med hunde? Var der andre dyr?
    Synes både Trixie og Daffy ser rigtig dejlige ud. Kan desværre ikke udfordre dig, da jeg ikke selv katteejer. Bor et sted hvor husdyr ikke er tilladt, så overvejer kraftigt at få udtrykt min glæde for dyr på en anden måde - internat Tingskoven. Når jeg så finder et sted, hvor jeg kan have kat(te), så kan det meget vel blive fra et internat...


  • #11   2. sep 2008 mette: jeg har været katteejer i 22 år nu, så noget erfaring har jeg da nok, dog er der altid nyt at lærer. er opvokset med hund, det er så lat den erfaring jeg har vedr hunde.
    men de kræver nu ikke meget erfaring derude, som regle kommer man til at gå sammen med en af de fast ansatte derude ihvertfald indtil man er inde i rutinen, og er der noget man lige pludselig kommer i tvivl om derude så spørger man bare og fluks er der masser af hjælp.
    mens jeg var der ude var der osse kaniner,ildere,marssvin,undulater og kanariefugle, anne som er chef derude bor jo på pladsen og hun har så 4 heste gående osse.
    de første 7 år jeg/vi havde daffy boede vi osse et sted hvor husdyr hold ikke var tilladt,men vi gjorde forsøget og det gik ret fint jo.
    det vil helt klart være rigtig godt for dig at komme ud på tingskoven når du er så glad ved katte og ikke kan ha dem hvor du bor, samtiddig gir det jo en fornemmelese af at gøre en forskel i samfundet og være med til at kæmpe for en god sag osv osv.
    de har forresten lige taget det nye lækre kattehus ibrug derude og det er bare flot.
    der er altid masser af lækre katte derude og man forelsker sig ret let i de smuksakker. lige nu har de en alm sølv huskat der ude ved navn mille, hun er bare så superkær som noget kan blive


Kommentér på:
Erfaring m frivillig arb på internat?

Annonce