{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.683 visninger | Oprettet:

Brok- hvor højt må man spille musik?? {{forumTopicSubject}}

Nogen der ved hvor højt en lokal bar må spille?
Jeg bor en lille km fra øen lille lokale drikkested og de har de sidste 2 timer haft en koncert i gang, og fred være med det, hvis det ikke lige var fordi jeg kan ligge i mit soveværelse og synge med på en eller anden virkelig dårlig Kim Larsen og John Mogensen kopi, som også lige gav et nummer med My bonnie is over the ocean (og hans engelsk er til grin)!
Er jeg bare gnaven, eller må de rent faktisk godt spille så højt at man kan høre det en km væk??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brok- hvor højt må man spille musik??
  • #1   22. maj 2010 Hvis det er en koncert, så er jeg næsten 100 % sikker på at de har fået tilladelse til at spille så højt som de gør. Tror desværre ikke at der er så meget at gøre ved det.

    Vi bor selv et sted, hvor de hvert år holder Grøn Koncert - det er et stykke væk på en mark, men vi kan sagtens sidde på terrassen og høre hvem der spiller, det kan vi ikke gøre noget ved. Sådan er det bare :o)

    Var det et diskotek, så mener jeg at der er andre regler.


  • #2   22. maj 2010 Koncert var måske det forkerte ord at bruge, for der er noget som hedder Endelave festivallen, den bliver holdt på havnen, de har bare live musik.. Og eftersom at de små øer kører lidt med deres egne regler, så tvivler jeg rimelig krafigt på at de har tilladelsen til at holde en koncert hvis det endelig er..
    Men kan da finde ud af det i morgen, og hvis det bare er live musik indenfor, er der så en chance for at jeg kan bede dem om at holde det lidt nede?
    Der bor et ældre par lige ved siden af dem, og jeg har 10 gange mere ondt af dem end af mig selv..


  • #3   22. maj 2010 Fandt de her link om støjgrænser fra Miljøstyrelsen :

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    Udsnit fra sidste link:

    Udendørs koncerter:
    Det er kommunen, der i samarbejde med politiet giver tilladelse til at afholde udendørs koncerter. I mange tilfælde er der fastsat krav om støjen i tilladelsen. Derfor skal man henvende sig til kommunen, hvis man er generet af støjen fra koncerter.


  • #4   22. maj 2010 Takker

  • #5   22. maj 2010 det kommer an på hvor længe de har fået tilladelse til at spille, og hvor længe de har bevilling til at holde åbent.

  • #6   22. maj 2010 Ulla.. Har ikke talt med ham endnu, ville ikke lige ringe til ham på det tidspunkt af døgnet for at brokke mig.. Men vil ringe til kommunen på mandag også høre hvor længe de har tilladelse at spille og hvor højt, for det kan sgu ikke passe at jeg først kan komme til at sove klokken 3 om natten!
    Jeg indrømmer gerne at jeg er et surt ribs lige nu, men jeg har ikke sovet ordentligt hele ugen..


  • #8   22. maj 2010 Prøv at bo på en ø, det er meget muligt at lovene er de samme, men det ser man så meget igennem fingrende med. Aner ikke hvor mange gange den forrige landbetjent har kørt spritkørsel, og kan komme med mange andre eksempler..

    Okay mange tak..


  • #9   22. maj 2010 Jeg synes du skal lade være med at brokke dig - vi deler hæk med et forsamlingshus, som bliver brugt året rundt, så det er ikke fordi jeg ikke ved hvor slemt det kan være, men når det er en form for havnefest/byfest eller hvad du nu vil kalde det, så lad dem da feste uden brok smiley

Kommentér på:
Brok- hvor højt må man spille musik??

Annonce