{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

hjælp om hunde {{forumTopicSubject}}

Ved godt dette ikke handler om katte
men jeg tænkte at de fleste katte ejere også har hunde eller kender til dem

mit ? er at jeg er 99,9 % sikker på at min tæve er drægtig
og skal føde om ca 6 uger

men hvad er de sikre tegn på en hunde graviditet ??
jeg kan oplyse hvad jeg selv har observeret her

1. hun har større bryster end normalt, der nærmest dobbelt str.
2. hun er hævet op omkring brystet blødt men hævet
3. når hun normalt er i løbetid som sluttede for starten af sidste måned er hun hævet forneden - det er hun stadig den er ikke "hoppet op på plads" men "hænger" endnu
4. hendes ryg virker bredere over skulder og ned
5. hun virker allerede nu mere kontaktøgene og vil ellers bare sove/hvile sig
...
det skal siges at vi jo har en hanhund også og at vores hun hund nu har haft sin 2 ´nd løbetid. og hun er 2 år.
så chancen for at det ville ske er rimelig stor.

hvis hun venter sig hvad jeg tror, hvad er så det næste sikre tegn ??

jeg tænker er der en som kan hjælpe mig her da jeg aldrig har haft drægtige hund før og evt mangler lidt viden måske i form for et link hvor jeg kan læse mere om hvad der venter forude...

og ja hun skal selvføllig også til dyrlægen og få det endeligt bekræftet ingen tvivl om det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp om hunde
  • #1   9. sep 2010 de er begge af racen Cavalier king Charles
    en af mine venner sagde at ifølge deres regneskab han og konen ville min tæve føde om ca 6 uger hvis hun er drægtig
    jeg tog billeder af hende og ud fra dem og når hun ikke havde spist lige inden billederne blev taget var de ikke i tvivl..
    - de tror også at hun er drægtig

    hun er normalt den slanke (formel 1.model) som man siger.
    ja jeg er med på hvor lang tid drægtighed perioden er på.

    hvornår ville her i mit tilfælde være passene at søge dyrlæge og han ville kunne vurdere mon ?
    har nu mest lyst at ringe nu og her hehe er jo lidt spændt


  • #2   9. sep 2010 Pia. Først. Har dine hunde hængt sammen under parringen.?

  • #3   9. sep 2010 Jeg har haft rigtig mange gravide tæver, og har så også oplevet, at det var snyd. Altså en falsk graviditet.
    Har aldrig været til dyllefør efetr fødslen for at få de vanklige sprøjter.
    Husk at give hende hvalpe foder og sørg for at hun har en god kondition.
    Det skal der nemlig til for at føde normalt. Det er jo hård arbejde.


  • #4   9. sep 2010 æææh jeg må indrømme at jeg ikke har SET dem parre sig men min mand har set ham hoppe på hende flere gange
    men det har så ikke været længe nok,
    vi er ikke hjemme om dagen så her kan de snildt have leget alvor der.


  • #5   9. sep 2010 Ihh det blir spændende om i skal have hundehvalpe smiley
    Men de tegn du har beskrevet ER tegnene, men det kan også være tegn på falsk graviditet.

    Du må få hende til at tisse på en pind smiley hihihihi...Bare en joke, aner ikke om det kan lade sig gøre, men i princippet burde det.


  • #6   9. sep 2010 Du kan få hende scannet eller røntgenfotograferet hos dyrlægen. Det er ofte svært at skelne imellem falsk og ægte drægtighed, da en falsk drægtighed sagtens kan vise de symptomer du beskriver. Men det undrer mig dog at I har ladt dem gå sammen uden opsyn, når hun har været i løbetid.

    Du skal tage til dyrlæge og så skal du finde alt det du overhovedet kan læse omkring drægtighed og hvalpe - hvis I ikke vælger at give abortsprøjte, for det kan gives helt indtil dag 45.

    På HG kan du læse en masse tråde om emnet, også uden at være medlem. Du kan bare ikke kommentere.


  • #8   10. sep 2010 Ja nu er din race jo små hunde.....Men jeg har kunne se beviserne på gulvet når jeg ikke selv har været hjemme--------
    Ja så spændende er det da,,,,,,
    Jeg har så ikke de sidste 4 år haft hvalpe, fordi de udvalgte hanner ikke har kunne levere varen....Og har så fundet ud af i år, At man tvangsparre min race i de store kenneler.....Men det vil jeg ikke udsætte mine tæver for overhovedet. Og jeg synes man ødelægger min skønne race ved at bruge hanhunde og tæver på den måde...
    Ja det har opført sig som om de var gravide, og når de skulle have født så har det kradste og gispet, og det har så været det......


  • #9   10. sep 2010 nu har jeg fået en tid ved vores dyrlæge på fredag så kommer det endelige svar iiih hvor spændene :0)

Kommentér på:
hjælp om hunde

Annonce