{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.259 visninger | Oprettet:

jeres mening leveomkostninger om mdr ? {{forumTopicSubject}}

hej alle
sidder her og har brug et råd , har endelig fået tilbudt en lejlighed hvor jeg kan have mine elskede katte med , men men , pga indskudslånet ville jeg i et år kun have et rådighedsbeløb der siger 2000 tilbage til mad , kattemad , diverse det er jo ikke meget men tænker det kunne man jo nok egentlig godt få til og række eller hva ??? for så om et år ville jeg have 3000 om mdr .

eller ville det være helt tosset synes i sætter jeg mig selv ud af spil ved og sætte mig så hårdt ??
håber der er nogen der har lyst til og dele deres mening med mig , jeg skal give nesked idag ang om jeg vil sige ja =))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeres mening leveomkostninger om mdr ?
  • #1   12. jan 2011 det kommer an på om andre regninger også er taget væk fra de 2000 som mobilregninger og sådan...
    - jeg er godt nok lige flyttet hjem, men jeg gjorde det at jeg købte ind for en hel uge til omkring 200 kr. så hvis du ikke har brug for at købe dyrt og luksus, vil det måske kunne lade sig gøre hvis du er opsat på at det nok skal gå..
    Du er også nød til at sikre dig, at dine katte kan komme til dyrelæge hvis det skulle være nødvendigt.. der kan du måske lave dig en omsparing til det kun..


  • #3   12. jan 2011 det er kun mig og mine katte der skal bo der de 2000 er efter jeg har betalt husleje lån og tlf og el . så resten til at leve for plus kattemad kattegrus , lever ikke som en dyr dame idag er vant til og se efter tilbud og lignende så mon ikke jeg kunne få det til og løbe rundt men er sikker på det bliver hårdt ((

  • #5   12. jan 2011 Da jeg var selv leve jeg for 1600 kr om måneden, det var dog med min hund. Der var ikke noget til en masse sjovt, men leve for det kan man da vis man vil.

  • #6   12. jan 2011 tusind tak for jeres svar susan ja du har ret og jeg trænger meget til og komme væk herfra så mon ikke jeg bare skulle prøve og satse ))

  • #8   12. jan 2011 Jeg lever sammen med min kæreste og to katte og en hund for 2000 kroner til kost, kattemad, hundemad, kattegrus, og lidt tøj når der er penge til overs... jeg synes det er meget sundt at prøve at leve sådan. det er hårdt smiley Hvis du ved du vil få det bedre i den nye lejlighed så spring ud i det..

  • #10   12. jan 2011 Køb stort ind, det er billigere i længden smiley

  • #12   12. jan 2011 Eller man kan helt droppe indflytningsfesten og spare den væk smiley

  • #14   12. jan 2011 Uha, jeg synes godt nok det er et meget, meget lille rådighedsbeløb! Har du indregnet boligstøtte?

    Jeg ville ikke turde sætte mig så hårdt i det, men på den anden side, hvis du bor et sted nu, som du trænger meget til at komme væk fra, så er det måske en chance du ikke skal lade gå fra dig. Men 2000 til alt ... skal jeg være ærlig, så tvivler jeg på, at det holder. Og hvad hvis kattene bliver syge?

    Jeg forstår ikke hvad du mener med, at det er pga. indskudslånet du vil komme til at sidde så hårdt i det.
    Hvis det er almen bolig (muligvis også hvis det er privat udlejning - det ved jeg ikke) så kan du få indskudslån via kommunen, og det skal du ikke betale af på straks.


  • #15   12. jan 2011 Tja vi er to voksne, tre børn (imellem 4 og 11 år) en hund, to katte, et marsvin og en kanin. I et års tid levede vi for 4500 kr om måneden. Det var ikke specielt sjovt men det gik og man bliver god til at handle billigt ind. Når man ved at det kun er et år så klemmer man ballerne sammen og kommer igennem det. Held og lykke med den nye lejlighed.

  • #16   12. jan 2011 Sidder dælme og flover mig..... Er virkelig imponerende i kan leve for så lidt.... Tror vist jeg skal til at tænke mig lidt bedre om når jeg bruger mine penge....

    Camilla, hvis du selv føler for det, og er klar til at spænde livremmen helt ind... Så skal du selvfølgelig springe ud i det, personligt ville jeg ikke selv kunne leve for det... og jeg er kun mig selv + fire katte.
    Har du tænkt på tandlægeregninger, de kan godt sprænge budgettet...
    Og kan du leve et helt år uden cafe-besøg, bio-ture, nyt tøj, nyt hår osv.?

    Hilsen hende der nu skal leve for 300 kr om ugen de næste tre måneder... (tvivler på om jeg kan holde mig på måtten, men nu skal det sgu prøves, hvis i kan så kan jeg også)


  • #17   12. jan 2011 mit problem er at jeg pt bor hos min kæreste og det går absolut slet ikke har søgt om inskudslån hos kommunen men de er ligesom bankerne du skal have et vis rådighedsbeløb til dig selv om måneden og derfor ville de ikke låne mig pengene da jeg så ringede til udlejeren af lejligheden var han så sød og sige at kunne afbetale hver måned så jeg nævnte et hurtigt beløb og det har jeg så lagt oven i huslejen plus boligsikring så ja alt er prøvet og afvist mm .. så desværre og ja er sgu ret desperat det er heller ikke mange steder jeg må have mine katte med mig og derfor er det svært og sige nej til denne lejlighed .
    men havde i tankerne at man kunne leje værelset ud evt men først og fremmest skal jeg selv flytte ind og lige klare det et par mdr på 2000 kr så må jeg bare leve af det jeg kan . heldigvis har jeg de fleste ting jeg skal bruge og har fået en sofa til og sidde på så er lidt med i starten ))


  • #18   12. jan 2011 Nå ok på den måde med indskudslån.
    Sørg for guds skyld for at få lavet en ordentlig kontrakt med udlejer, for at undgå evt. bøvl sidenhen.

    Håber du har noget familie eller venner, der kan hjælpe hvis det skulle blive nødvendigt.
    Måske kan du efter flytningen få energi til at tjene en ekstra skilling....

    Held og lykke!


  • #19   12. jan 2011 Tinka D: Kommunen hjælper kun med indskudslån, hvis det er en almennyttig bolig, man flytter i. Og det er mange steder helt umuligt at få noget ordentligt at bo i (hvor man også må have dyr), medmindre man har været skrevet op i årevis.

  • #20   12. jan 2011 Puha, jeg syntes det er utrolig flot i kan leve for så lidt. Her bruger vi omkring 4500-5000 bare på mad om måneden, og vi er 2 voksne og 1 barn på 16 måneder.. Så kommer alle vores andre udgifter ved siden af.

  • #21   12. jan 2011 det kommer helt an på hvad der er vigtigt for dig når du bruger penge, om du kigger tilbud eller bare køber det du skal bruge uanset pris evt. pga økologi.
    - Jeg handlet i Rema 1000, hvor jeg så skrev hjemmefra hvad jeg manglet.
    - samt købte ind så jeg kunne bruge det af flere gange o.s.v

    en god ide er også at lave madplaner eller mad ideer til hvad man kan lave i løbet af en uge..

    - en god ide er også at lave store potioner som kan fryses ned, så er det let og nemt at tilberede til en dag hvor alt har været streeset og man bare gerne vil slappe af (:


  • #22   12. jan 2011 Jeg lever på 1500 i måneden , spare sammen til hvis asti blir syg , så ingen ko på isen der , og det ER faktisk rigtig sundt.

  • #23   12. jan 2011 pulleh køber du meget på tilbud og sådan regnede med jeg ville handle 1 gang om ugen i netto ?

  • #24   12. jan 2011 Man kan sagtens leve for 2000kr om måneden smiley Jeg har levet på 600kr på en måned og måtte bare tag mine mislinger i første række, heldigvis køber jeg kattemad og kattegrus når jeg har ekstra penge så jeg har til dårlige tider smiley

    Held og lykke smiley


  • #25   12. jan 2011 Jeg ville være bange for at mine katte blev syge eller noget andet, hvordan vil du så klarer det med 2000? når man har husdyr så ved man jo aldrig

  • #26   13. jan 2011 Jeg har en veninde, som har 2000kr til sig selv og sin hund, og lever fint.
    men det er rigtig småt med pengene.
    rigtig småt, og nogle gange kommer hun her en uge, og lever lidt "luksus" her.
    men det kan lade sig gøre.


  • #27   13. jan 2011 uha, det så jeg ikke ..

  • #28   13. jan 2011 Det kan jeg slet ikke forstå det kan lade sig gøre, det er da langt dyrere at få hunden til dyrlægen end det er at tage en kat til dyrlæge

  • #29   16. jan 2011 Det er faktisk utroligt hvor lidt man kan klare sig for om måneden hvis man skal.
    Og det er tilsvarende utroligt hvor meget man kan forbruge om måneden hvis man har penge nok.......
    Bare du har til dé faste udgifter, så går det.....
    Det der er svært, er hvis du ikke har så meget at de faste udgifter kan betales hver måned.


Kommentér på:
jeres mening leveomkostninger om mdr ?

Annonce