{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

Søger titlen på en bog! {{forumTopicSubject}}

Læste for flere år siden en bog, som var en moders beretning om hendes teenage datter som var stofmisbruger. Moderen er skilt, har datteren og så en yngre søn. Datteren ryger ind og ud af misbrug, og ender helt ude på den gale side. Hun rejser blandt andet også til indien, har en kæreste der er misbruger, kommer både på rehab, og forsøger at blive clean derhjemme, og ender med at dø. Mener det er en virkelig historie, men er vist gammel.

Er der nogen der kender den, og kan sige hvad titlen er? Vil virkelig gerne bruge den til min psykoanalyse & behandlings opgave, men kan simpelthen ikke huske titlen eller finde den nogen steder!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger titlen på en bog!
  • #1   26. jul 2012 S H:

    Jeg har selv kigget på den, da den også kom frem under min egen søgning - Men synes ikke heeeelt den passer på hvad jeg har husket jeg har læst! Jeg mener nemlig hun var inde i stof miljøet i flere år, da hun blandt andet også rejste til Indien (eller lignende) og rejste rundt dernede i en længere periode. Udover det, mener jeg heller ikke at hun havde en "harmonisk barndom" da faderen ikke er tilstede, moderen har problemer af en eller anden art osv.

    Jeg prøver lige at kigge på den en ekstra gang. Men tak - Fedt at folk (du) rent faktisk gider at søge på tingene i stedet for bare at gå videre hvis de ikke kender svaret!


  • #2   26. jul 2012 Nej, det er heller ikke den. Men bekymrende at der findes så mange bøger i det område!

    Ville ønske jeg kunne give noget mere at gå efter. Kan bare huske at den starter med at datteren går i skole (mener måske moderen var skole lærer, men er ikke sikker - Mener bare at der var et forhold mellem moderen og lærerne). Datteren begynder at ryge hash, som så udvikler sig til mere. Hun møder kæresten, og smutter hjemmefra hvor de bor et eller andet usselt sted hvor de tager stoffer, og skaffer penge til samme. Moderen tager der ud på et tidspunkt men datteren vil ikke med hjem. Senere vender datteren alligevel hjem, fuldstændig udmagrede og og rigtig syg. Hun lover at stoppe og kører den velkendte rutine af med at det nok skal blive bedre, ryger i igen, og så går det ellers frem og tilbage, hun får en læge som forsøger at hjælpe hende med at blive clean derhjemme, de tager ud til bedstemoren (?) i et forsøg på at komme væk fra miljøet, hun bliver indlagt, og får også på et tidspunkt egen lejlighed, men dør til sidst som teenager starten af 20'erne - Mener jeg.

    Nåå ja, og på et eller andet tidspunkt i løbet af alt dette tager hun på sådan en rygsæks rejse til Indien eller Thailand eller lignenede, men ryger i stofferne igen i det hun vender hjem.

    Ikke fordi jeg tror det hjælper særlig meget - Men det kunne da være der dukkede noget op (;


  • #4   26. jul 2012 Er det en dansker...for så kan det være det er hende der hedder Mia? ???

  • #7   26. jul 2012 Got a kitty:

    Jeg ved det faktisk ikke - Jeg mener at det er en dansker, men var ikke sikker nok på det til at skrive det.


  • #8   26. jul 2012 Nestea :

    hvis det er den, så har hun været i behandling sammen med min svoger. Hun var ret så langt ude....


  • #9   26. jul 2012 Got a kitty:

    Jamen hvad hedder bogen så? (;


  • #10   26. jul 2012 Det kan jeg jo ikke huske...det er jo læææææænge siden...:-)

  • #11   26. jul 2012 Got a kitty:

    Heeh, så er vi jo lige vidt (;


  • #12   26. jul 2012 S H:

    Ja men det er jo lige det. Har også selv skrevet alt hvad jeg har kunne komme i tanke om, og næsten genfortalt historien på Google, men intet dukker op! Har også forsøgt at søge på forskellige bibliotekers hjemmesider, men endnu en gang - Intet!

    Gad vide om jeg har drømt at jeg har læst en bog, og den så slet ikke findes i virkeligheden? (; Men jeg synes godt nok det er træls! Har ledt efter den i en måned nu, og ingen kender den eller har læst den, og Google er ved at blive træt af mine søgninger smiley


  • #14   26. jul 2012 Felis:

    Æv - Det er vist heller ikke nogen af dem :S

    Selvom de ligger utrolig tæt op af.


  • #15   26. jul 2012 Hmm, nu har jeg ikke læst alle indlæggende, men har du forsøgt bibliotekteks database?
    Men synes den minder om en bog jeg selv har læst? Mener den er skrevet af moderen om hendes ældste datter, hvor moren bliver skilt og datteren går i oprør? Men mener ikke hun rejser til Indien, bare en anden stat (historien foregår i USA).
    Der har også været en historie i det der "Fra Paradis til helvede" eller hvad det nu hedder...?
    Hvis det er en dansk bog du leder efter der er skrevet af en mor, kunne det være: Martina(Martine?) Eller kunne den hedde "Goa"? Det er vidst der man rejser hen hvis man er lidt ude i stoffer miljøet?


  • #16   26. jul 2012 Hvis det er Thailand den handler fra, kunne den evt hedde noget med Moon?

  • #17   26. jul 2012 S H:
    Ja lige netop.
    På den anden side, sidder også og har læst bogen der hedder Pint af Mor, som er en datters beretning om hendes barndom med en mor der led af Münchhausen by proxy, da jeg også gerne vil bruge den som evt perspektivering samt analyse, og kommer sådan til at tænke, om ikke meget af skylden evt kan pålægges forældre? Jeg vil absolut ikke støde nogen med denne bemærkning, og er da godt klar over at mange forældre har siddet magtesløs og uforstående over for deres børn. Men med det stigende antal unge som drikker og tager stoffer, må en god del af skylden da kunne pålægges deres forældre og andre voksne i deres barndom? Ved da i hvert fald at de jeg kender som er i det miljø har ikke haft den bedste opvækst eller forældre. Hmm - Lige meget hvad, er det da bekymrende at der findes så mange bøger, og endnu flere tilfælde!

    Midas:

    Jeg har forsøgt på forskellige bibliotekers hjemmesider, men stadig intet.

    Mener dog at i denne er faderen slet ikke inde i billedet, men er "forsvundet" længe inden .. Og mener stadig at den forgår i DK, men er altså ikke sikker. Jeg må prøve at kigge på det!
    Martina er det dog ikke, den har jeg også haft fingrene i, og det var ikke den, desværre!
    Goa lyder godt nok ikke bekendt, men den ryger også på listen, det samme gør den anden, selvom jeg altså ikke mener den forgik i Thailand heller, blot at datteren rejste til Thailand eller Indien i en periode. Jeg må prøve ad, og se hvad der sker. (;


Kommentér på:
Søger titlen på en bog!

Annonce