{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.304 visninger | Oprettet:

Bar plet i pelsen efter tur hos dyrlæg {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg er ret ny i udstillings verden, så nu sidder jeg lige her med et spørgsmål.

Hvis man nu har en kat med på udstilling, som efter tur hos dyrlæge (Og den er rask, og har fået "tilladelse"/OK fra dyrlægen om at det er ok for katten at deltage) har en bar plet på maven, fordi dyrlægen måtte barbere pels væk, og lidt klippet i kraven fortil efter blodprøve.

Er det noget dommeren ser som en fejl egentlig? Eller kan de godt se forbi det?

Sad jeg lige og tænkte på, og aner ikke slet en brik om det, så jeg tænkte jeg ville prøve lykken her inde. smiley

På forhånd tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bar plet i pelsen efter tur hos dyrlæg
  • #1   3. jan 2007 Når dommeren skal dømme katten, ser han på den som et hele, altså svarer den til standarden, hvordan er konditionen osv.
    Jeg tror ikke jeg ville tage en kat med, der har en bar plet, for det kunne jo betyde noget i den sidste ende.

    ps. fortæl din dyrlæge, at man ikke behøver klippe, for at tage blodprøve smiley


  • #2   3. jan 2007 det er nok ikke til kvalifikation... men jeg tror ikke du skal regne med nogen perfekt bedømmelse.. men det kan jo være en prøve tur....

    Naja


  • #3   3. jan 2007 Lone J - Jeg prøvede, men nu var det en nødvedighed og så er livet sådan. Hun kommer jo i første række, og så må udstillingerne vente.

    Men det er da lidt ærgerligt nu jeg havde glædet mig. - Men sådan er livet jo bare.

    Men jeg tænkte nok, at det ikke ville gå særlig godt. Kaven ses det ikke rigtig på, men på maven vi pelsen jo være noget kort til den tid.

    Tusinde tak for svaret. smiley


  • #4   3. jan 2007 Naja - Ja, du har ret i at det jo selvfølgelig kunne blive en prøve tur. smiley - Men det er nok bedst at vente.
    så kan jeg også nå at få pelsen klar på den anden. (Forhåbentlig)

    Og første plads osv., er selvfølgelig heller ikke det vigtigeste, men det er nu sjovere. smiley


  • #5   3. jan 2007 Ja, ville også havde skrevet som de andre, for et mdr. siden.
    Men har set en kat bliv nor. med tydligt baberet hovede, så nu ved jeg ikke mere hvad jeg skal syns ;0/


  • #6   3. jan 2007 Misha Chloé W - Okay, der kan man bare se.

    Ja, jeg har ingen idé om, hvor "hysse" de kan være.
    På min ser man det kun når man løfter hende op i forbenene. Men det kan jo være nok til at det trækker ned.

    Men mon ikke der er meget forskellige mening om det, bladt de forskellige dommer.


  • #7   3. jan 2007 Hej Camilla
    Jeg kender også en der havde sin kat med selv om den muligvis har vøret samme tur igennem som din, den fik sit CAC...


  • #8   3. jan 2007 Hanne P - Der kan man bare se. - Nu ved jeg da snart ikke hvad man skulle satse på hvis det var. smiley

  • #9   3. jan 2007 shabe manglede lidt pels på siden fordi at hende jeg købte ham fra havde klippet ham og så havde jeg været så dum og give ham halsbånd på så næsten hele kraven var slidt væk men han fik da alligevel hans certifikat...

  • #10   3. jan 2007 sabrina sanchez har kanin unger. . - Først tillykke med cerfitikatet. smiley

    Den udstilling du snakker om, er det billederne fra den man kan se i din profil? smiley


  • #11   3. jan 2007 ja det er min første og eneste udstilling med shabe for han kan ikke li og være afsted og så synes ikke han skal udsættes for det igen :o)

  • #12   3. jan 2007 sabrina sanchez har kanin unger. . - Nej så går det sjove jo af kan man sige. - Det skal være fair for katten. smiley

  • #13   3. jan 2007 med hans tidligere ejer blev han IC så jeg troede jo egentligt at han nød det og da jeg helt vildt gerne ville udstille fik jeg ham i fødselsdagsgave af min kæreste men jeg fandt hurtigt ud af at det ikke hang sådan sammen, opdrætteren fortalte mig at hun gav ham noget afslappende når hun var afsted så nu får shabe lov til at ligge og fise den af...

  • #14   3. jan 2007 sabrina sanchez har kanin unger. . - Ja, så synes jeg jo det sjove går af, hvis katten skal have noget afslappende for at kunne være på en udstilling.

    Han er nok glad for at være kommet hjem hos jer, så kan rigtig kan nyde livet. smiley


  • #15   3. jan 2007 camilla H

    jeg ved i hundeverdenen/udstilling der, at da min hund slog lidt at sine ene tand ( løb ind i en sten trappe )

    skrev vores dyrlæge en seddel ,vi altid havde med på udstilling, hvis en dommer dømte ned. Det kunne din dyrlæge da også gøre så kan du vise den til dommeren.

    mvh sanne


  • #16   3. jan 2007 alstå så han hun kan se der er en grund til at den ser sådan ud... mener jeg..

    den skal da ikke dømmes ned hvis alt andet er i orden... og nu er det jo kun lidt hår der mangler..

    kunne forstå hvis det var ører hårne der manglede.. så var en seddel ikke nok..


  • #17   3. jan 2007 Sanne A - Sikke smart med en seddel fra dyrlægen. - Det var jo værd at overveje, til en anden gang hvis uheldet er ude. - For det havde sørme været ærgerligt hvis jeg havde nået at melde mig til og betale. (Hvis jeg ikke kunne få mine penge igen.)

  • #18   4. jan 2007 ja det er smart.. ved bare ikke om det virke i katte verdenen..

    men i hundeverdnen, var det guld værd..


  • #19   4. jan 2007 Sanne A - Ja, det er jo ikke til at vide.

    Jeg må indrømme, at efter de meget blandet svar her er kommet, så har jeg ikke den fjerneste idé.


  • #20   4. jan 2007 det er også svært.. nogen kommer med et gæt til det man spørg om.. andre kommer bare med deres mening..
    synes også selv det er svært engang i mellem..

    men det kommer altså også an på den dommer man har..

    det sikreste er nok at ringe til den katte klub der afholder udstillingen og hører hvad du skal gøre


  • #21   4. jan 2007 Sanne A - Har slet ikke tænkt på at ringe til klubben.

    Men jeg tror ikke jeg tager afsted, ville ellers rigtig gerne hvis jeg får vasket den anden ordentligt op, men den anden/første skal ikke afsted denne gang. Og vil ikke tage kun den ene med, det er synd synes jeg.

    Men ja, dommerne dømmer jo samme kat forskelligt, så det er nok det samme med bar plet efter dyrlæge tur. Nogle ser nok gennem fingerne med det, mens andre vil lade det trække ned.


  • #22   6. jan 2007 Har lige snakket med Katteklubben. Og hun siger at hun helt bestemt vil få dårlig bedømmelse pga. det. Og at det jo også vil sende et dårligt signal.

    Så nu skal jeg da ikke gå og ærge mig over, at hun ikke skulle afsted. Det var besluttet fra start af, at hun ikke skulle til køge.

    Så blev jeg da det klogere! smiley


Kommentér på:
Bar plet i pelsen efter tur hos dyrlæg

Annonce