{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Sandra A
Sandra A
Tilmeldt:
10. maj 2017
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 4

Killinger - kattebakke {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er ny inden for katteverdenen så jeg har brug for jeres hjælp

Min kæreste og jeg har fået en tilløberkat som har afleveret killinger.

Mit problem er at nu er de begyndt at spise fast føde, og nu tisser og skider de alle steder. Jeg har prøvet at fange dem og sætte dem ud i kassen men så holder de bare affaldet inde.

Hvad gør jeg for at få de små sataner til at skide og tisse i kassen i stedet for alle andre steder ??????

De varmeste hilsner
Sandra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger - kattebakke
  • #1   12. jun 2017 Killingerne skal have begrænset plads. Så de aldrig er langt fra kattebakken. Der skal nok også være mere end en bakke. Vi har lavet en kravlegård af nogen plader så der er et afgrænset hjørne i stuen.

    profilbillede
  • Sandra A
    Sandra A Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 4
    #2   12. jun 2017 Hvad så hvis de kravler over denne :).. de kravler i alt og hopper ??

  • #3   12. jun 2017 Katte er ikke sataner. smiley


    Jeg har killingerne i kravlegård, fra de er ca. 3 uger, og indtil de selv kravler over. Det vil sige et sted mellem 6 og 8 uger.

    Når de begynder på fast føde med 3-4 uger, stilles der en eller flere killingebakker op med lav kant og ikke-klumpende grus, så de har så kort vej til bakken som muligt.

    I løbet af 2-3 uger plejer de at være renlige.

    http://www.avifauna.dk/l%C3%B8beg%C3%A5rd-kaninermarsvin-p-9304.html


  • #4   12. jun 2017 Du kan eventuelt følge med i mine seneste tråde da vi står i lidt den samme situation som jeres. Her får jeg en masse gode råd.

  • #5   12. jun 2017 Nu skriver du ikke hvor gamle killingerne er. Og du skriver: Jeg har prøvet at fange dem og sætte dem ud i kassen ... Tja killinger der bliver jagtet er nok ikke lige minded for at sætte sig i en kattebakke og foretaget sig sin nødtørft. Det du kan gøre er at når nu de lige har spist så tager du dem (ikke alle sammen på en gang men en efter en) og sætter dem i kattebakken, de første par gange vil de ikkeer bare forlade kattebakken igen men efter nogle gange så vil de forstå hvad sådan en skal bruges til.
    Men det kræver at du har en kattebakke med lav kant så de selv uden problemer kan kom ind og ud af kattebakken og du kræver at du anvender ikke klumpende grus da killinger har en uvane med at ville smage på gruset og klumpende grus er slet ikke godt i killingemaver.
    Killinger kræver tålmodighed og stabile rolige rammer, hvis ikke man kan give dem det så aflever dem på et internat.


  • #6   13. jun 2017 Kommer man for sent igang med at få dem renlige, er der ingen garantier for, at de lærer det. Killinger kan ikke holde dem ret længe, så vejen til en kattebakke må ikke være ret lang.

  • Sandra A
    Sandra A Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 4
    #7   14. jun 2017 Killingerne er 5 snart 6 uger gamle og har fulgt rådet om at lave en kattegård og det går fint nu.

    Tak for hjælpen.


Kommentér på:
Killinger - kattebakke

Annonce