{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.505 visninger | Oprettet:

Kat sætter negle i når den spinder {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har en kat på 7 mdr, som er en rigtig kælepot og elsker at ligge i skødet og nusse og putte. Det er jo vældig hyggeligt og vi er rigtig glade for katten og vores gæster elsker hendes venlige og imødekommende væsen - meeen. Når man kæler for hende, og hun spinder, sætter hun negle i - det tager glæden noget af det. Hun ligger og tager neglene ind og ud uanset om det er i dit lår, pude eller sofa. Et bestemt NEJ virker ikke.

Har i nogen råd til hvordan vi kan irettesætte hende? Hun gør det ikke i en ond hensigt - det bare hendes måde at vise på hun synes det er dejligt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat sætter negle i når den spinder
  • #1   3. nov 2017 må nok sige "tillykke du har fået kat"
    for det er jo naturligt når katten er tryg at den spinder og massere det sted hvor den nu ligger.
    nej det er ikke sjovt når dens klør sidder i ens hud. med 13 katte så er man udsat mange gange i løbet af dagen. lige nu ligger min killing på mine ben, og hun holder da også lidt ved.

    det eneste man kan gøre er at holde kattens klør med klipning. ikke for meget af, men bare så spidserne ikke er så spidse som de kan være.
    jeg gør gerne det at jeg lidt flytter poten lidt hvis de er for slemme. for oftes gør de ikke så længe. man kan også lidt smutte under et tæppe når de ser ud som om de vil hygge.
    man skal jo huske på at de jo ikke ligefrem gør det for de vil være onde. de gør det fordi de hygger.


  • #2   4. nov 2017 Ja den gør som de fleste katte gør, den ælter, og det er fordi den er tryk.
    Det bliver som regel lidt bedre med alderen, så bruger de kløerne mindre, men ælter stadig.
    Læg et håndklæde under hende, det hjælper, og jeg har med held gjort det, at jeg nusser poterne, bare med en finger kørt rundt på kanten af poten, så har de trukket kløerne mere ind.
    Jeg klipper ikke kløer så tit, kun nu og da om vinteren, hvor de ikke er så meget i haven (lukket) og jeg syntes de bliver dårligere til, at styre deres kløer, når de bliver klippet, for de vokser hurtigt ud igen, og så er det som om de har vænnet sig til, at kløerne er korte, og så har de jo ikke lært noget,,,


  • #3   4. nov 2017 Det er en helt naturlig adfærd, at de ''ælter'' - det er et tegn på ren nydelse smiley men nej, det er ikke altid lige rart og man får ikke altid flotte sommerben af det smiley jeg plejer gerne at tage et tæppe over mig eller lignende, så de ikke ælter så direkte på mig. Men katten skal bestemt ikke stoppes eller straffes for denne adfærd. Bliver det for meget, så tag og løft katten ned.

  • #4   5. nov 2017 Det er ikke rigtigt noget du kan lære en kat, nogle katte er værre til at have den vane end andre, men de fleste katte lære med alderen at når man ælter så behøver klørene ikke komme helt ud, men desværre er der nogle katte som altid vil have den vane at ælte med klør, man må bare acceptere det og så sørge for at lægge noget over sig så katten ikke ødelægger tøj m.m. med deres klør, det med at nusse poterne er en ret god ide for det kan mindske det en del hvis katten altså vil finde sig i at få nusset poter smiley

Kommentér på:
Kat sætter negle i når den spinder

Annonce