{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

lære at "gå på toilettet udenfor" {{forumTopicSubject}}

Vi har 2 dejlige katte som har været vant til at være indenfor.. men er nu også begyndt at komme ud.. De er meget renlige og bruger kattebakke.. Nu er vi bare blevet trætte af at havde kattebakke fordi det lugter så grimt!! Men vores katte er vant til og bruge den og går gerne ind for at bruge bakken i stedet for at gøre det ude i naturen.. Kan vi vende dem fra bakken??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lære at "gå på toilettet udenfor"
  • #2   13. sep 2008 Det er ikke sikkert at I kan vænne kattene fra bakken - og jeg mener heller ikke det er en god ide at tage bakken fra dem.
    Men prøv at lave et udendørs toilet med sand i et passende hjørne af haven, og læg noget af det brugte grus øverst, så kan det være de af sig selv vil fatte fidusen og MÅSKE selv foretrække at besørge udendørs efterhånden.

    Men hvis bakken lugter, så er det fordi, kattene har dårlig mave, eller fordi I ikke gør den tilstrækkeligt rent .... eller bruger noget dårligt grus .... og den slags er der jo råd for smiley

    Lad dem da beholde bakken, og håb at de efterhånden mest vil bruge det udendørs toilet.



  • #3   13. sep 2008 Vær du kun glad for, at kattene stadig bruger deres bakke.
    Det er den eneste måde, du kan følge med i, om deres maver er OK, og HVIS en af dem bliver syg og i en periode ikke må komme ud, får du et problem, hvis den er blevet vant til kun at skulle ud og besørge.

    PS: Og husk lige:
    Når du kan lugte kattebakken, har kattene fundet den frastødende længe.

    Jeg har 11 katte (der også går ud) og 10 store kattewc'er indedøre, og de lugter ikke smiley


  • #4   14. sep 2008 Tinka D -gud hvor jeg dog synes det er en go ide med et sand-toilet i haven. Den vil jeg prøve, da vores hunkat altid kommer ind for at gå på bakken.....

  • #5   14. sep 2008 Carina,
    ...Det glæder mig, at nogen kan bruge ideen smiley Det er da et forsøg værd.
    Hvis vores have var noget større, så blev der bestemt også lavet sandtoilet i haven.

    men behold alligevel bakken smiley bare fint, hvis den så bliver brugt noget sjældnere.


  • #6   14. sep 2008 Mine katte er altid inde om natten, så ville aldrig skille mig af med bakkerne. Men jeg ville da sætte stor pris på ikke at skulle stikke hoved ned i dem så ofte smiley

    Kæresten er også allerede overtalt, så nu skal vi bare ha "designet" den, så den passer ind i resten af haven....


Kommentér på:
lære at "gå på toilettet udenfor"

Annonce