{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Hun-killing tisser {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Vi har for 3 uger siden fået vores hun-killing hjem, og vi er meget glade for hende. Hun er 3,5 måned gammel. Hun har i den sidste uge tisset i min seng (og på nogle tæpper dagene inden) hun bruger sin kattebakke så fint men bare kun til at lave nummer 2. Burde jeg være bekymret? Og har i nogle tips (som ikke er sterilisering)
Hun er min første kat så jeg er lidt ny til denne dejlige katte verden smiley

Håber der er nogen derude som kan hjælpe =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun-killing tisser
  • #1   5. dec 2021 Hun er en baby. Der er ikke noget galt i at have et uheld i ny og næ.

    Man forventer jo heller ikke at et barn der smider bleen er 100 procent renlig fra dag et.
    Nogen er, mens andre ikke er.

    Sådan er det også med kattekillinger.

    I forhold til neutralisering så skal du lige være opmærksom på at gentagende løbetider kan resultere i livmoderbetændelse som katten kan dø af.
    Det er selvfølgelig ikke et problem hvis du forventer at lave killinger på hende. Men hvis du tænker hun kan leve sit liv som fertil men uden killinger, så er der stor risiko for sygdom.
    - Kun skrevet for at hjælpe. smiley


  • #2   5. dec 2021 Jeg ville tage hende til dyrlæge, for at udelukke urinvejsproblemer, som tit er årsag til urenlighed.
    Tæpper, dyner og sengelinnedet skal vaskes men almindelig sæbe er ikke nok, til at fjerne lugten af urin, og så tisser de videre fordi det lugter jo som en kattebakke, og nej vi kan ikke lugte det, der er flere muligheder for at fjerne lugten, R10 er den jeg bruger, det kan købes hos Matas, nogle bruger klar eddike eller Rodalon, Rodalon ville jeg ikke bruge, det er giftigt for katte og heller ikke godt for mennesker og miljøet.


  • #3   5. dec 2021 Dk. La,,,, mine killinger har aldrig haft uheld, men det kræver jo så også, at der er kattebakker nok, så de ikke skal lede for længe, og en rolig pladsering smiley

  • #4   5. dec 2021 Jette:
    Super fint dine aldrig har haft uheld.
    Det har jeg haft 2 ud af 8 katte der har haft som killinger.
    Det gik over når de nåede omkring de 5 måneder.


  • #5   5. dec 2021 aldrig haft en urenlig killing - leveret flere hundrede

    bedste bud flyttet for tidlig fra mor og søskende

    og ja du burde være bekømret


  • #6   5. dec 2021 få hende tjekket for blærebetændelse
    og så overvej om hun ikke skal skal forbi dyrlægen, til en tur under kniven. Nogle tøser bliver nemlig urenlige når de begynder at blive kønsmoden og går i løb.

    Men ellers prøv at sæt hende i bakken når hun har spist/drukket
    sæt evt en bakke mere frem, det er en pige og nogen af dem er meget hys med bakkerne, så vil kun bruge den ene tl 1 og skal derfor have en til nr 2


  • #7   6. dec 2021 En ekstra bakke og sterilisation. Jeg får killinger neutraliseret med 12 uger.

Kommentér på:
Hun-killing tisser

Annonce