{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
370 visninger | Oprettet:

Charlie
Charlie
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

Drægtig eller ej. {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har fået min kat parret for 5 uger siden.
Jeg håber, at hun er gravid, men jeg er i tvivl.
Hun er en meget slank pige af natur, og jeg kan ikke se de store forandringer på maven, men kan mærke en meget lille bule i hver side når hun ligger ned. Hun har altid været lidt af et madøre ,
så hun spiser meget som altid.Hun er i tip top form, og på trods af et super samarbejde med dyrlægen, så er jeg ikke så vild med at stresse hende med det, hvis der skulle være babyer.
Hun er jo så ikke kommet i løbetid heller.
Er det normalt, at man ikke kan se en 5 uger graviditet på en kat?

Kommentarer på:  Drægtig eller ej.
  • #1   17. okt En kat er ikke gravid men drægtig.

Når den er cirka 21 dage henne, bliver dens dievorter større og mere lyserøde. Når der er 2-3 uger tilbage, kan man mærke/se killingerne sparke. Det er sjældent, at man ikke kan se, at de er drægtige, men er der kun en killing, kan den gemme sig godt.

En kat kan desværre også godt gå i falsk drægtighed, hvor den opfører sig og ser ud som om, at den er med killinger, men hvor den så går i løbetid igen kort før en forventet fødsel.

Dyrlægen kan scanne/røntgenfotografere ved tvivl.

• Charlie
    Charlie Tilmeldt:
    nov 2013

#2   26. okt Hej igen,
    Jeg har været ved dyrlægen og fået konstateret, at der ikke var killinger i maven.Min dyrlæge mente heller ikke der havde været tale om falsk drægtighed.Min prinsesse har haft et kuld killinger for et år siden...2 fantastiske killinger og det var en så stor oplevelse.Derfor vil vi prøve en sidste gang, men prøvede denne gang med en anden hankat.Der var gennemførte parringer og med en erfaren og produktiv herrer.Men som sagt intet resultat. Min dyrlæge sagde, at det også bare kunne være et dårligt match.Men det jeg ikke forstår er, at hun blev parret for 6,5 uge siden, og er først gået i løb nu.Normalt er hun i løbetid hver 3 uge, så for mig ville det være mest logisk med en falsk drægtighed.Men der er åbenbart ikke logik i forhold til katte og drægtighed ?? NU har jeg arrangeret en parring med ham der var far ved sidste kuld, og håber på det bedste.Men tak for dit svar. Ps. Hvis der var tale om falsk drægtighed er det så bedre at vente til næste år?

• #3   26. okt Sorry men det lyder som en falsk drægtighed, eller at hun har været drægtig og har absorberet dem tidligt.

• Charlie
    Charlie Tilmeldt:
    nov 2013

#4   26. okt Ja, det tænker jeg du har ret i.Jeg ved så ikke hvorfor det sker, og om det så er bedst at sterilisere hende eller prøve et kuld mere.Min dyrlæge var som sagt ikke enig i falsk drægtighed.Min og sagde at jeg bare skulle prøve igen.Men ja, jeg ved ikke lige....

• Charlie
    Charlie Tilmeldt:
    nov 2013

#5   26. okt Er du avler?

• #6   26. okt Nej, jeg er ikke avler. Jeg er registreret opdrætter siden Oktober 2010.

Jeg har selv en, der har absorberet killingerne tidligt og været i falsk drægtighed bagefter. Desværre. Vi prøver lidt endnu og ser, om det lykkedes.

• Charlie
    Charlie Tilmeldt:
    nov 2013

#7   26. okt Undskyld jeg ikke fik formuleret mig korrekt Selvfølgelig er opdrætter det korrekte ord.Men ved du hvorfor det sker? Er det en hormoner ubalance eller fordi der er noget galt med killingerne?

Kommentér på:
Drægtig eller ej.