{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Hvad kan man tage for killinger? {{forumTopicSubject}}

Hvad vil i mene man kan tage for en killing der er fuldt vaccineret, kastreret og har fået orme og loppekur? (:

Min dyrlæge har et tilbud på ca. 1500 kr. for det hele + transportkasse og 5 kg. af deres eget foder.

Men hvad kan man tage for sådan en killing? (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan man tage for killinger?
  • #1   28. apr 2013 Personligt ville jeg ikke give mere for en huskattekilling end hvad jeg kan få den fuldt fixet, øremærket og vaccineret samt med killingepakke, ved kattens Værn, de tager 850 kr..

  • #5   28. apr 2013 Heidi N -
    ved hvilken dyrlæge kan jeg få det til 850 kr?
    Vi betalte 800 bare for og få vores hankat kastreret nemlig.


  • #7   28. apr 2013 *felis*
    De bliver boende til de får nyt hjem uanset alder (:


  • #8   28. apr 2013 Det er derfor jeg også havde en debat om at fixe huskatte.
    De bliver svære og komme af med når de først koster lidt (:
    Folk vil ikke give så mange penge for en huskat, men de vil gerne have dem gratis og selv sørge for resten (:


  • #10   28. apr 2013 Nu skrev jeg intet om at det var ved en dyrlæge, det var ved Kattens Værn og de er selvfølgelig tilknyttet en dyrlæge og får det til andre priser, det er jeg godt klar over, men når du kommer med flere killinger samt evt mismor så burde du også få mængderabat..

    Men den her dyrlæge kan du faktisk få katsreret, vaccineret og øremærket din hankat ved for 800kr..
    (link fjernet)


  • #11   28. apr 2013 Hos den dyrlæge Heidi nævner er prisen fin - incl. registrering af øremærket bliver der 925.

    Du får det gjort omkring 12. uge - det eneste den nye ejer skal er revaccinere ca. 4 uger senere.

    Sådan en killing burde du kunne få 1000 kr. for - du skal forklare at du faktisk har lagt ud for det der alligevel skulle gøres og at du har taget evt. risiko (den er lille). Du skal sælge "varen" og er du interesseret i det bedste for din killing og den nye ejer - så leverer du killingen


  • #12   28. apr 2013 Nyrup er desværre langt væk for mig og har ikke bil så det vil bare stresse for vildt og tage dyrene med så langt.
    Men tusinde tak fordi du smed et link Heidi.

    Lis -
    Ja nu må vi se om jeg kan få det til en billigere pris hos en anden dyrlæge.. ellers må de jo undvære og blive mærket på nogen måde.


  • #13   28. apr 2013 Det så jeg godt efterfølgende, at du bor på Fyn og dyrlægen på Sjælland - det er der ikke økonomi i. Desværre er dyrlægepriserne på Fyn temmelig høje smiley

    Måske du allerede nu skulle annoncere dem til salg - med hele pakken. Så tager du et reservationsgebyr - så er der også lidt at gøre godt med hos dyrlægen


  • #14   28. apr 2013 Nej der er ikke rigtig økonomi i at tage fra fyn til midtsjælland, så først bagefter at du var fra fyn smiley

    Lis forslag med at annoncere dem allerede nu syntes jeg måske er en god ide, og så få nogle tilbud fra dyrlæger, der er nogle der har mængderabat..

    Jeg kender ikke lige priserne på fyn..


  • #15   28. apr 2013 Jeg synes det er SUPER fint at du vil give dem hele pakken... men synes din dyrlæge har en høj pris (husk at forhandle)

    Men som udgangs punkt i at komme af med killinger ... så bliver det super svært, med mindre de er gratis.... Der er rigtig mange der søger killinger på FB.... men de vil overhovedet ikke give en krone....
    De tænker sjældent over at killingen bliver ungkat... og det koster at tage til dyrlægen, for at få dem fixet.... så de selv samme killinger kan man se sat til "salg" eller bortgives 1/2 år efter....
    Det er virkelig en sørgelig udvikling smiley

    Jeg har givet 1250 kr stk for to af mine katte fra Kattens værn... så jeg forstår ikke at i andre skriver at man kan få dem der til 850 kr ????


  • #16   28. apr 2013 Inges Kattehjem tager 950 kr. for en kat over 6 måneder, katten skulle have neutralisering, øremærkning, chipmærkning, 2 x vaccination, orme- og loppebehandling samt sundhedstjek med i prisen.

  • #17   28. apr 2013 Du må sharme de nye ejere, og fortælle, at killingen faktisk er GRATIS, og du har sørget for resten, og det er det de betaler smiley

  • #18   28. apr 2013 Vi har kun 2 killinger, så der er ikke den vilde mængde rabat og hente i og med der er køber til den ene af dem og de vil helst selv til dyrlægen med katten.
    Så har 1 killing tilbage, men kan da prøve og sætte den til salg allerede nu og se hvad der sker (:
    Jeg ringer og snakker med mig dyrlæge omkring hvad det billigeste hun kan gøre er (:


  • #19   28. apr 2013 Det ville være rart hvis prisen på katte og killinger kom op, for folk ikke købte for at smide ud igen. Så synes 1500 kr og op efter er fint og specielt hvis man smider kastrationer og den slags i katten.

  • #20   28. apr 2013 Lise

    Du har da to katte at tage med.... selvom de andre selv vil betale... mormis har vel gjort sin pligt nu... så hun skal vel også neutraliseres ???

    Der plejer at være 1/2 pris på nr. 2 kat smiley


  • #21   28. apr 2013 Ginger -
    Ja hvis det bare var så vel.
    de skulle lave en lovgivning omkring katte iht. mærkning ligesom med hunde (:


  • #23   29. apr 2013 Jeg er slet ikke enig. En huskat bliver jo ikke avlet for pengenes skyld - 50 kr per killing hvis de er heldige, og det dækker jo ikke engang udgifterne til mad til de små i 12 uger.

    Jeg synes det er synd at katte i dag koster mindre end det koster at købe et marsvin eller en undulat. Det er da derfor katte ender som køb og smid væk-katte.

    Hvis man fik et naturligt forhold til at skulle give penge for en kat på lige fod med en hund, så ville der da være færre der bare gik ud og fik sig en. Blandingshunde og blandingskatte (huskatte) koster self altid mindre end katte med stambøger, men katte skal ikke være gratis eller næsten gratis.


  • #25   29. apr 2013 Men det hjælper bestemt ikke på overproduktionen at sætte prisen ned, det tror jeg simpelthen ikke på. Så sad der ikke så mange helt almindelige huskatte på de danske internater frem for langhårede og spændende blandinger samt racekatte. De er for dyrebare til bare at smide ud.

  • #26   29. apr 2013 Jo huskatte bliver avlet på pengenes skyld - det koster at neutralisere ...

  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #31   29. apr 2013 Felis - Jeg tror at det Berit mener er at forbrugerstyrelsen ikke har en klap indflydelse på hvad man sælger sin kat for, der er ikke indgået noget lovmæssigt prisloft.

  • #33   30. apr 2013 Forbrugerklagenævnets sag om prisen for en "uægte"/hus kat er vel relevant i en tråd hvor der spørges hvad prisen er for en sådan?

    Hvis ikke, så må I godt nok skære det ud i pap


Kommentér på:
Hvad kan man tage for killinger?

Annonce