{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det ikke for dyrt?????
  • #1   17. maj 2013 Der har været en sag i rette hvor en køber blev lovet stamtavle med i købet. da det viste sig at der ikke kom stamtavle og aldrig kunne skaffes stamtavle på katten blev den klassiciferet som en "blandingskat" og dommeren sagde at så fremt at sælger kunne bevise at have betalt for vacc, kastration, ormekur kunne katten maksimum være 1000kr værd men den specifikke kat blev vurderet til 700kr.

    Giv mig lige 5 min til at finde linket til artiklen. min pc er nemlig død så sider ved en anden smiley


  • #2   17. maj 2013 at uden stamtavle er 500-100kr værd i følge forbrugerrådet.

    """ Den sagkyndige har vurderet, at prisniveauet for den pågældende katterace med stamtavle er 3.000-6.000 kr., mens prisen for en uægte racekat er 500-1.000 kr. Derfor har den sagkyndige givet udtryk for, at 700 kr. er en rimelig pris.
    """

    http://jyllands-posten.dk/indland/ECE4636724/forbruger-koebte-killing-i-saekken/


  • #4   17. maj 2013 Personligt ville jeg ikke købe en "ægte" racekat uden stamtavle. skal jeg betale flere tusind for en kat skal det være med stamtavle.
    Ellers så hellere gå ned og finde en sød look-a-like på et dyre internat og få katten for 500kr.


  • #5   17. maj 2013 Så længe folk vil betale er det jo ikke for dyrt, køber er jo i sin fulde ret til at gå ud og finde en anden som ikke koster noget eller mindre.

  • #6   17. maj 2013 Jeg syns det lyder dyrt eftersom jeg købte min main coon til 4000 kr med tavle, og han var chippet, neutraliseret og havde fået ormekur.
    Og køber man fra en god opdrætter så har du også en livline hele tiden du kan trække i hvis du har spørgsmål angående katten. Skriver tit til min opdrætter hvis der er noget som jeg er i tvivl om.


  • #7   17. maj 2013 Den er nok vaccineret...tror ikke den er chippet...skal den være det, så er den nok. Synes også selv det er dyrt, men jeg tænkte at hvis det er det de sælges for, så var det jo det man måtte hive op, men tror jeg holder mig til vores hittekittekat <<<
    Hun gider sgu nok heller ikke en ny veninde.


  • #9   17. maj 2013 Hvis det er en rigtig opdrætter så bliver katten chippet inden du får den og neutraliseret. Ellers ville jeg godt nok ikk købe katten.
    Husk på at du jo så selv skal smide de penge i det koster at få den neutraliseret og enten øremærket eller chippet. Og det koster altså en del. Også ender du op i samme beløb som en ægte main coon med tavle ville koste.
    Kan anbefale dig at snakke med min opdrætter, mener han venter killinger igen nu her, men kan ikk lige huske det. Og ham kan du også lave til aftale med hvis du ikk lige har 4000 kr på en gang til kat. Hans side hedder nordicbreed.dk


  • #11   17. maj 2013 Det var spontant.....en kort hurtig forelskelse...det sker jo hurtigt, når der er et billede af en kær lille killing...og så i grå, som jeg synes rigtig godt om.

    Tanker er droppet igen.....*S*
    Tak for alle jeres svar og hvis det engang bliver, så bliver det en med tavle.


  • #12   17. maj 2013 "Der har været en sag i rette hvor en køber blev lovet stamtavle med i købet. da det viste sig at der ikke kom stamtavle og aldrig kunne skaffes stamtavle på katten blev den klassiciferet som en "blandingskat" og dommeren sagde at så fremt at sælger kunne bevise at have betalt for vacc, kastration, ormekur kunne katten maksimum være 1000kr værd men den specifikke kat blev vurderet til 700kr."

    De max 1000 kr er ikke med vaccine, ormekur og kastrering. Du kan jo knap få en hankat kastreret for de penge og der er jo ingen der tvinges til at sælge deres vare til LANGT under "produktions prisen".
    "Det fremgår af udtalelse fra den sagkyndige, at katte, der skal sælges uden stamtavle prisfastsættes som hus/gårdkatte". Er hvad der står intet om hvor meget der skal følge med før den har denne værdi. En kat med EN vaccine er logisk nok "billigere" at producere end en kat med vaccine, chip,ormekur,neutralisering, testning af forældre, forældre fra udlandet osvosv

    Men er skam helt enig om en tavleløs look-a-like ikke er mere økonomisk værd end en husmis er.


  • #13   17. maj 2013 Og et forsigtigt spørgsmål herfra:

    Hvorfor en racekat uden tavle, så kan du da ligeså godt forelske dig i en kær internatkat der har hele pakken inden den flytter.



  • #15   17. maj 2013 Felis

    Du finder mange langhåret katte på internaterne også. Selvfølgelig overflod af de kort, men de lange er der også smiley
    Sidst jeg kiggede ude ved tingskoven, var der en 5-6 langhåret.

    Så hvis man ikke ønsker at købe race eller støtte bybber, er det ikke umuligt at finde en lang hittekat


  • #16   17. maj 2013 Marianne: Anja M har allerede svaret at det jo var en kort forelskelse(i et billed af den lille mis) og hvis hun skal have en kat til de penge skal det være racekat MED stamtavle.

    Quote: "Det var spontant.....en kort hurtig forelskelse...det sker jo hurtigt, når der er et billede af en kær lille killing...og så i grå, som jeg synes rigtig godt om.

    <b>Tanker er droppet igen.....*S*
    Tak for alle jeres svar og hvis det engang bliver, så bliver det en med tavle</b>."


  • #18   17. maj 2013 Rolig Sasha - roooolig;)

  • #19   17. maj 2013 Man kan i øjeblikket købe MCO med stamtavle og hele pakken for omkring 3.500 kr. på gul og gratis, så er den tavleløse MCO uden stamtavle ikke med hele pakken, så er det for dyrt.

    Kender da en herinde, der får den høje pris for sine tavleløse katte, uden at de har fået ret meget med i poten, og uden at forældredyrene er tjekkede for noget. smiley


  • #20   17. maj 2013 Ja man skal være forsigtig og ikke lade hjertet råde, for så tager man dem alle.
    Har tidligere fået brændt skindet...eller hvad man nu siger...og købt katte uden tavle med speciel pels...så det burde egentlig være nok til at fortælle mig at jeg skal holde mig væk fra dyr uden tavle *S*

    Hende vi har nu er dog også uden tavle...fundet som lille killing...og har heldigvis endnu ikke været syg.


  • #21   17. maj 2013 JO det er ALT for dyrt.

  • #22   17. maj 2013 Ved så ikk med dyrenes beskyttelse men hos tingskoven har de en 20-30 katte og i hvert fald 6 langhåret

    Mente ikke der var overflod, mente bare at det var muligt


  • #23   18. maj 2013 Anja jeg kan se på på vestsjælland... du er velkommen.. bare for et besøg.. her er ikke nogen købetvang.. hehe og der nu heller ikke nogen små som er til salg..

    hvis du altså bor tæt på Hvalsø.


  • #24   21. maj 2013 Tak Hanne...bor i Slagelse *S* så det var da muligt ;o)
    Det er nogle meget smukke katte du har.


  • #25   23. maj 2013 mange tak...

Kommentér på:
Er det ikke for dyrt?????

Annonce