{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.812 visninger | Oprettet:

Kradser i væggen :( hva skal vi gøre?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Vi har en dejlig lille dame mis . På 9 måneder.
Hun har 3 kradse ting , og hun bruger dem med glæde flere gange om dagen. Hun har to i stuen og en i soveværelset da det er der hun opholder sig mest .
Hun begyndte så i en alder af 7 måneder at hoppe op på køkkenbordet, hvor hun ellers aldrig har været. Og hvis hun har en meget sjælden gang er hun blevet sprøjtet "ned" med vand . Så hun forstod hun ikke skulle være på bordet. Men nu er hun begyndt at hoppe op på bordet, og kradse i væggen på sådan en kant lige under køkkenskabene.
Før spiste hun i køkkenet, men nu spiser hun i gangen, fordi hun bliver værre og værre til at kradse i væggen ! smiley
Hun er i sin første løbe tid nu. I alderen 9 måneder. Hun er ikke steriliseret, men bliver det så snart pengene er der. (Juni måned) .

Men hvad kan vi gøre for at få hende til at stoppe ! Vi har prøvet gå væk kat spray, men virker ikke , hun er total ligeglad. Det startede som et lille kradse mærke , men bliver større og større .
Kom gerne med gode råd og erfaringer smiley

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kradser i væggen :( hva skal vi gøre??
  • #1   19. maj 2013 Jeg vil siger, forsøg at dække hendes kradsesteder til (evt. Med tegnestifter og noget papir eller noget, som gør det irriterende for katten at røre ved. Har hørt at sølvpapir skulle være godt) og så afvent til hun er steriliseret. Det kan gøre en hel del, når hormonerne kommer ud af kroppen.

Derudover så er hun i lømmelalderen. I skal fortsætte med at "forklare" hende at det er forbudt det hun gør. Bliv ved og ved indtil hun ved det, det kan godt tage måneder

• #3   19. maj 2013 Jeg vil også tro at løsningen er at lappe det, så det igen er glat. smiley
    Mine katte kan heller ikke "tåle" at der er noget der flapper, så skal der kradses i det og til sidst har man et kæmpe hul!

• #4   19. maj 2013 Sørg for hun kan strække sig HELT ud ved de kradsetræer hun har.. Køb evt. en der kan sættes på væggen..

• #5   19. maj 2013 Kan se at det er savsmuldstapet..
    Det er noget pis (rent ud sagt) når man har katte, for der er "krummer" i tapeten som er uimodståelige for katte!
    Havde det i min gamle lejlighed, og de smadrede næsten en hel væg smiley

• #6   19. maj 2013 Jeg har endnu ikke boet et sted uden savsmuldtapet, og har kun oplevet 1 ud af mange katte rive det i stykker.. Hun var gammel og kunne ikke strække sig ordenligt ud på det alm. kradsetræ eller kradsebrættet på væggen

• #7   19. maj 2013 Hun kan strække sig smiley
    Så det ikke det .

Nu du nævner det med savsmuldstapet, så det faktisk det eneste sted i lejligheden vi har det smiley jeg tror vi prøver at lappe det, så må vi se hvad der sker derefter smiley

• #8   19. maj 2013 Jeg kan godt se mening i at de evt strækker sig og kradser op af en væg . Men der hvor hun har valgt at kradse i køkkenet, det er meget lavere end hendes kradsetræer /: så der kan jeg ikke se meningen i det smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #9   19. maj 2013 Beltane - Ja jeg har også altid haft savsmuldtapet og har endnu tilgode at opleve en af mine katte kradse i det.

Tilgengæld er Diva glad for vores skuffer i køkkenet smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #11   19. maj 2013 Bæ katten - Jeg gætter på det simpelthen bare er ren og skær lømmel streger. Det kan også ske hun på et tidspunkt har opdaget der sad noget løst der også har pillet i det, også bare ikke har stoppet smiley

Husk og hold øje med om hun indtager tapeten og betonen smiley

• #12   19. maj 2013 Sæt glasvæv el.lign. op i køkkenet.
    Og sørg for at hun altid har adgang til lødigt tørfoder, og giv hende vådfoder flere gange dagligt - så er det i hvert fald ikke for at finde mad, hun hopper på bordet.
    Og hvis hun alligevel fortsætter med at hoppe op på bordet, så tør det af, inden madlavning.

• #14   19. maj 2013 Bæ katten - Det er højere oppe

• #15   19. maj 2013 Som de andre siger prøv at lappe det og hvis du ikke vi have hende på bordet så prøv at lægge staniol på bordkanten, det kan de fleste katte ikke lide, og ellers er tricket at stoppe hende inden hun lander på bordet, altså sige nej når du ser hun sætter af og så stoppe hende med en hånd så hun ikke kan lande og så falder ned på gulvet igen, men der skal måske mange gange til smiley

Jeg har selv mit hyr med den lille lømmel jeg har, hun hopper også på køkkenbordet, og det er ikke fordi hun er sulten, det er ren nysgerrighed, for der er intet mad på bordet hun kan få og det er oftest når jeg har lavet noget ved bordet, så skal hun se hvad det var jeg lavede smiley
    Stanniol afholdt hende fra at hoppe på bordet, men så snart det var væk så var hun der igen smiley må indrømme jeg har opgivet for hun ved godt hun ikke må, så jeg kan ikke fange hende i handlingen smiley

• #16   19. maj 2013 Hun har altid mad! Og vand smiley og der er aldrig mad på bordet, andet end når vi laver mad smiley og hun får godbidder, samt vådfoder godt nok ikke hver dag , men ofte smiley

• #17   19. maj 2013 Vi fanger hende heller aldrig inden, og når hun er på bordet og hører vi rejser os inde i stuen så er hun lyn hurtigt nede /: så det svært at hapse hende i det smiley og hun hopper kun op når vi ikke er i nærheden .

• #18   19. maj 2013 smiley hehehe præcis som min kan jeg høre, røver kat, jeg har desværre måttet opgive med min, sørger blot for at det er så uinteressant så muligt at hoppe op og så tørre bordet af inden jeg skal bruge det, det irriterer mig grænseløst også fordi jeg aldrig har haft problemer med den gamle jeg har på 6 år, men det lille myr hun vil bare ikke forstå det og acceptere det, så nu har jeg måttet modstridende indordne mig for hendes luner smiley

• #19   20. maj 2013 Læg evt. dæk servietter med dobbelt klæbende tabe op på bordet lige omkring "hullet"

Det skader ikke katten, men den forbinder det med noget ubehageligt smiley

Kommentér på:
Kradser i væggen :( hva skal vi gøre??

Annonce