{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.866 visninger | Oprettet:

Janne.*
Janne.* Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
11. okt 2006
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365

Meget svær beslutning at tage.. {{forumTopicSubject}}

Jeg må simpelhen ud med det. Min Pusser pige på 14 år har ikke haft det så godt i nogle dage.

For ca 2 år siden blev det konstateret at hun havde dårlige nyretal og var blevet tyndere. Men det har gået rigtig godt i 2 år nu, hun tog også lidt på.Hun var glad og fik disse spurteture fren og tilbage.

Men de seneste dage har hun ikke rigtig ville spise noget og har kastet op og har tabt sig mere. Når jeg står op plejer hun at ligge og rulle rundt ved legetøjet, men nu går hun direkte op i sengen eller i køjesengen på kradsetræet. Hun drikker heller ikke så meget vand i de her dage eller tisser så meget som hun gør tit.

For ca 1 md siden begyndte hun engang imellem at tisse lidt ved siden af bakken og så for en uges tid siden tissede hun i gange ved døren, så jeg har måtte stille noget der og det har hjulpet, så hun ikke gør det. Så hun vil nok fortælle mig noget, at hun måske ikke vil mere.

Jeg har fornemmet i et stykke tid at hun ikke rigtig vil livet mere og har ringet og snakket med min dyrlæge idag og har fået en tid i morgen til "Kan ikke skrive ordet" Det gør så ondt i hjertet, jeg sidder her med tårene trillende kan ikke rigtig se tasterne.

Jeg ved det er det bedste jeg kan gøre for hende og hun skal ikke begynde at lide, så hellere sige farvel inden.

Jeg kan bare ikke det her, er helt færdig, men er stærk og viser ikke mine tårer til hende. Jeg håber sådan hun vil det og tilgiver mig.

Jeg måtte bare have det ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget svær beslutning at tage..
  • #3   24. jul 2013 <i>Hvis</i> du mener det er den rigtige beslutning, så er det nok rigtigt.
    Du kender hende.

    Når det er sagt, men er bestemt heller ikke sig selv i disse dage, hvor det er så varmt, du er sikker på det ikke er varmen?
    Får hun nyre-diæt?
    Jeg har gennem tiderne haft flere katte med nyreproblemer, de har klaret sig rigtig fint og haft det godt i mange år på det rigtige foder (som i dette tilfælde var Hills K/D)

    Men 'kun' <i>du</i> ved om det er nu eller ...

    Bon voyage Pusser...........


  • #4   24. jul 2013 Føler virkelig med dig smiley men er sikker på at du gøre det helt rigtige . De gange jeg har været til dyrlægen og få aflivet et af mine dyr fordi de enten har været meget gamle og trætte af livet eller fordi de har været syge og der ikke har været andet at gøre , der har jeg os bare følt mig som en form for ond gud der skal bestemme om mit dyr skal dø eller leve . Så ved hvordan du har det smiley .

  • #7   24. jul 2013 øvøv det er så hårdt at tage den beslutning men det lyder til at være det rigtige tidspunkt smiley det er så hårdt men det bedste når vores små pus når dertil og der er det vigtig for os at tage beslutningen.... smiley hun har haft et laaangt og godt liv ved dig og det kan du være stolt af..... varme tanker sendes i din retning......

  • #9   24. jul 2013 Åhhhh nej Janne

    Hvor er det synd smiley
    Men som andre siger tror jeg også du har truffet den rigtige afgørelse.
    Som Winnie skriver ,kan vi hjælpe vores dyr ud af smerte.
    Men hårdt er det ,tænker på dig ..;-)


  • #10   24. jul 2013 Tro mig, beslutningen er den værste. Det er tid - det ved du også godt bagefter.

    God rejse lille pige - og stort kram til dig Janne - der er både for lang og kort tid til i morgen


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #11   24. jul 2013 Lone.... Tak skal du have.. Ja det er det værste der kan ske, når man elsker sine dyr så højt.

    Lotte.. Mange tak for din søde tanke til Pusserpigen. Jeg tror ikke det vil gå mere, da jeg har trukket det ud for et års tid siden med speciel medicin til hendes mund betændelse, da nyrer katte ikke må få medicin og så har jeg made hende med en sprøjte. Siden spiste hun fint og havde det godt derefter.
    Men synes ikke hun skal igennem den omgang igen, da hun måske bare vil få en lille md ekstra. Dyrlægen spurgte om vi skulle tage nyre tallet og indlægge hende med drops. Nej jeg tror ikke hun vil mere, har i dag 2 gange tilbudt hende noget mad, men hun brokker sig og ligger sig med enden til maden i stedet for. smiley

    Pia D..... Tak skal du have. Ja Pusser får nyre-diæt både tør og vådfoder for hendes nyrer.

    Tine J..... Tak skal du have. som du skriver "bare følt mig som en form for ond gud der skal bestemme om mit dyr skal dø eller leve" Sådan har jeg det også lidt nu. smiley

    Momo&Gaia<3 Tak skal du have. Ja det er rigtigt hårdt og frustrende om man nu gør det rigtige for hende.

    Felis.... Mange tak. Ja jeg har jo vist i 2 år at der desværre snart kommer den dag, hvor hendes krop ikke vil mere og det ser ud til at det er nu, desværre.
    Ja hensynet til dyret er det vigtigste og så må man lide i det skjulte for hende, så hun ikke mærker der er noget i gærer, hun er nemlig ret god til at smutte bare jeg tænker på noget hun skal have eller børstes, klippet negle, så er hun væk når jeg går forbi hende. Hun er den af misserne der har den største intuition på det område.


  • #13   24. jul 2013 nej nej nej nej nej - ikke Pusser smiley
    Hvor gør det mig ondt at læse Janne smiley
    Det bringer alle minder tilbage om den sidste tid med min Pusser, hvor vi to snakkede meget om vores 2 Pusser som begge havde problemer med nyrerne smiley
    Husk at nyde Pusser til fulde i dag smiley
    Sov sødt lille Pusser smiley
    Og stort knus til din moar smiley


  • #14   24. jul 2013 Åh Janne :'-(. Pyha, den sorgens dag kommer for os alle før eller siden (og jeg gruer)!
    Det gør så ondt, og er en så forfærdelig tung gang at gå :'-(. Du har min dybeste medfølelse.



  • #15   24. jul 2013 Årrrrhhh Janne hvor er det bare usigeligt hårdt at tage den beslutning, men du kender jo din kat bedst og hvis du ser at hun ingen livsgnist har tilbage så ved du jo også at det er det eneste rigtige, der skal være en mening med livet..

    Pusser skal over regnbuen, over til alle de andre der kom før hende, til en sted hvor der ingen smerte eller alder er, hvor hun igen kan løbe og lege som en killing, hvor maden er ekstra god og alting bare er fryd og gammen smiley

    Janne jeg vil tænke på dig i morgen når du må tage den tunge gang og sige farvel, tåre vil trille, men de gode minder vil en dag hjælpe på sorgen, du gør det bedste for din kat og det ved du dybt inde i hjertet..

    Tusinde trøstekram til dig Janne, jeg gruer selv for den dag det bliver min tur smiley


  • #16   24. jul 2013 Du skal altid huske på, at du gør det for hendes skyld. Stort trøstekram.

  • #17   24. jul 2013 smiley selvom det er den rigtige beslutning gør det mega ondt, og det forsvinder ikke sådan lige igen, jeg føler med dig og har stor respekt for, at du tager den beslutning for din dejlige pige.

  • #18   24. jul 2013 Pu ha, jeg sidder og læser tråden og fælder en (flere) tårer. Det må være hårdt. Jeg føler med dig og er sikker på at Pusser får det godt, der hvor hun skal hen.

  • #20   24. jul 2013 Ej hvor trist smiley
    Ked af at høre, men lyder som det rigtige at gøre!
    Glæd dig over hun er blevet så gammel og har haft det godt i al den tid.


  • #21   24. jul 2013 Det er en af de sværeste beslutninger at tage, men jeg er ikke i tvivl om at hvis der var andre udveje havde du prøvet dem *kram*

  • #22   24. jul 2013 Kære Janne
    Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Pusser uden forbehold tilgiver dig for det du gør. Igennem din handling mærker hun dybden af din kærlighed til hende. Hun vil forstå dit valg og mærke din sorg, men hun vil krydse regnbuebroen med din kærlighed i sit hjerte og hun vil trofast vente på dig på den anden side...
    Knus til dig og Pusser


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #23   25. jul 2013 Tusind takker alle for jeres søde tanker til først og fremmest Pusser og mig, det er jeg rigtig glad for. smiley

    Jeg er mega træt idag og har derfor ikke overskud til at takke og svare hver enkelte af jer, selv om det er det jeg helst ville. smiley

    Sent i aftes/nat blev Pusser dårligere, hun ligesom gik meget langsom og var ikke helt hende selv. Så jeg gav hende et par sprøjter med vand og lavede også noget sukkervand og gav hende ca 1/2 time efter.

    Hun fik også sit nyrevådfoder og prøvede også et andet kvalitets vådfoder med rigtig kød i, håbede jo på at hun så ville spise det nye, selv om hun ikke må få det, men nu gør det jo ikke noget... Puhaaa det er hårdt at skrive dette.

    Så i nat ringede jeg til min dyrlæges tlf. for at få nummeret på vaghavende dyrlæge, så det lå parat, hvis der skulle ske noget. Men tænkte på at være oppe hele natten for at holde øje med Pusserpigen eller stille uret hver anden time. men jeg så hun havde det bedre efter hun fik vand. Så jeg lagde mig sent til at sove.

    Da jeg vågnede havde Pusser slet ikke rørt noget af maden, hverken våd eller tørt og havde kastet op.
    Hun gik heller ikke så godt, men kunne sagtens hoppe op i sengen. Så hun fik her til morgen et par sprøjter med vand, skal om lidt give hende noget sukkervand.

    Puhaa det er sørme gået hurtig i den forkerte retning, for bare 3 dage siden var der ikke noget, andet end hun ikke spiste og drak så meget. smiley

    Mange tak alle for jeres bekymring og søde tanker til Pusser.:-)

    Tiden går langsom, som Lis så rigtig skrev "der er både for lang og kort tid til " i eftermiddag.


  • #24   25. jul 2013 Tak for updaten, du kan tro jeg kan huske hvor forfærdeligt det er.

    Det du skriver fortæller jo at det <i>er</i> den helt rigtige beslutning og den rigtige tid

    Mange tanker


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #25   25. jul 2013 Og TUSIND tak <b>Lone J og Trine K</b> for at give min dejlige Pusserpige en stemme, det varmede ski, så jeg helt fik tårer i øjnene. tak smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #26   25. jul 2013 Pia D...Takker. Ja det er den rigtig tid der er kommet nu, hvor Pusserpigen må have fred. Jeg fornemmede det for 3 dage siden at jeg måtte skynde mig at gøre noget nu. Har heldigvis en ret god intuition.:-)

  • #29   25. jul 2013 Jeg sender tanker til dig smiley

  • #31   25. jul 2013 Pusserpigen har været heldig med at have en mor, der så fint kan fornemme, hvornår det er tid.....

    Trøstekram!



  • #32   26. jul 2013 Tusind tanker til dig, som måtte gå den meget tunge gang med Pusser.
    Hun har med garanti haft 14 dejlige år hos dig og leger nu sammen med de andre.

    Cyberkram fra os.


  • #33   26. jul 2013 rigtig mange tanker fra mig til dig. det er så hårdt, at sige farvel til et elsket dyr. føler så meget med dig.

  • #34   26. jul 2013 Åh Janne, jeg er frygtelig ked af at høre om din Pusserpige smiley
    Men det var jo tydeligvis det eneste rigtige at gøre..
    Sender et stort kram i din retning smiley


  • #35   26. jul 2013 En tåre triller på min kind for dig og Pusserpigen smiley

    Nu har hun fået fred...


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #36   26. jul 2013 Tusind tak til jer alle for jeres søde tanker til Pusser og mig.

    Jeg er selvfølgelig stadig meget meget trist og ked af det og har grædt en del. Det var mærkeligt at stå om her til morgen og sige godmorgen til alle misserne og Pusserpigen så ikke er her mere.

    Men Pusser har det rigtig godt nu, det ved jeg. og jeg er glad for at hun har fået fred,, men ville jo have hun altid skulle være her frisk og uden sygdom, men det ved jeg jo kun det er og bliver en ønsketænkning, Den vej skal vi alle ,dyr som mennesker.... MEN NEJ hvor er det stadig hård og kan pludselig godt fælde en tåre og blive ked af det.

    Hver aften når jeg slukkede for min computer, hvem kom farende op på skamlen jeg har benene på. det gjorde Pusserpigen, så skulle der kysses og nusses, for så skulle hun jo have sit vådfoder, inde vi alle skulle sove. "Smiler med tårer i øjenen nu"

    Det gik så fredfuldt hos dyrlægen, jeg gik med et håndklæde inden under på maven i et par timer, så hun kunne få det med og det lugtede af mig.
    Jeg sad med hende da det skete og et stykke tid efter også. Kunne bruge den tid med hende jeg ville, hvor var det dejligt at hun kunne mærke jeg var der for hende. smiley

    Så tissede hun på mig, nåå tænk jeg fik noget af Pusser pigen med hjem på mine bukser, tror aldrig de skal vaskes, men være et minde, i hvertfald lige nu. Hvor er man skør, men vi alle agerer jo forskelligt.

    Hun fik håndklædet rundt om sig, så hun lå blødt og behageligt.

    Min Kære Dejlige Vidunderlig Charmerende Smukke Pusserpige, ha det rigtig godt og dejligt, jeg vil altid tænke på dig, du forsvinder aldrig ud af mit hjerte eller tanker. vi ses pludselig en dag min aller bedste ven. R.I.P

    Og så tuder jeg igen.

    Tusind tak alle for jeres søde tanker for Pusser og mig. smiley <3 ..
    STORT KNUSS til jer allesammen fra mig. smiley


  • #37   26. jul 2013 Janne tud alt det du vil ,det hjælper faktisk
    Sender dig en tanke i dag ,din fornuftige handling viser du er en stærk person smiley


  • #40   26. jul 2013 Nemlig trist og smukt smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #42   26. jul 2013 Åhhh Tusind takker søde Lisbeth, nu begynder jeg igen at tude. Nej hvor er den flot og rigtig. Du er en snuskebasse Takker.. Knuss til dig.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #43   26. jul 2013 Tine..Tak skal du have, ja man har godt af at græde det ud og ikke holde gråden tilbage. Jov jeg er stærk når det gælder mine dyr. smiley

    Winnie W.. Takker, Ja en tude tur siger mere en ord. smiley

    Jesper...Mange tak for dine søde ord. smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #45   27. jul 2013 Mange takker Vibse for dine søde ord. Ja det kommer heldigvis stille og rolig når sorgen kommer lidt på afstand. smiley

  • #46   27. jul 2013 Lisbeth
    Hvor den flot smiley
    Det er lige ved jeg også for tårer i øjnene....
    Dejligt med så mange betænksomme mennesker på KG
    Janne
    Sender lige et trøstekram mere smiley


Kommentér på:
Meget svær beslutning at tage..

Annonce