{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Jo jo , et lille vægttab er da bedre end slet ingen vægttab! :) {{forumTopicSubject}}

Nogen husker måske at jeg for kort tid siden spurgte efter råd angående min tyk mis med alt for meget vinterpels! Enden af det hele blev at jeg fik gang i min foderlabyrint til hende hvor hun får afvejet foder efter dyrlægens anvisning, og derudover får hun dobbelt så meget vådfoder ! Hun var så på vægten i dag, og sørme så om ikke hun har tabt sig 100 g! Så nu er hun en flot 5 kilos kat i stedet for en flot 5,1 kilos kat!!

Lige for at give jer en update, og fortælle at en foderlabyrint kan gøre underværker, samt vådfoder kan gøre lige så stor forskel. Hun har fået målt sin ideal vægt som ligger på omkring 4-4,5 kg, så vi har lang vej endnu, men jeg har heller ikke travlt smiley

Go' Weekend til jer alle skønne MisseMennesker smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jo jo , et lille vægttab er da bedre end slet ingen vægttab! :)
  • #1   25. jan 2014 Det må jo heller ikke gå for stærkt smiley

  • #2   25. jan 2014 Præcis Jette smiley Så det køre faktisk helt godt i det her tempo.

  • #3   26. jan 2014 Min smukke pige er også dømt for tung, af dyrlægen. Hun var dog ikke bekymret, med sagde at det var bedst hvis hun kunne tabe sig. Det er bare svært når hun foretrækker det tørre :-\
    Lige nu har vi byttet to foder dimser ud med to andre (i håb om at det blev sværere at få det tørre ud) og giver det våde i mindre portioner flere gange om dagen (hun vil helst ikke have at det "står og lugter" når hun er færdig med at spise)
    Synes bare at det er noget hø, når jeg ofte er væk hjemmefra i 8-10 timer om dagen :-\ har lige startet timer-skålene op igen i håb om at det lykkes smiley
    Jeg har dog ingen forhåbning om at hun kommer derned hvor dyrlægen gerne ville have hende, hun er højere end min hankat og dyrlægens bud på en god vægt var lavere end hans nuværende vægt (som er perfekt) (^_-)


  • Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #4   26. jan 2014 Her har jeg fundet kuren til min tyk-mis.

    Her står Kingsmoore Sterilised til fuld rådighed 24/7 (høj protein, lav fedt og ingen korn eller sukker).
    Hver morgen fyldes så en dyb tallerken med RC Maine Coon tørfoder. De er så tilpas store, at han ikke bare kan skovle ind, men er nødt til at bruge tid på at knase sig igennem hvert stykke.
    Hver aften står den så på vådfoder af den gode slags (Applaws osv). Gerne suppleret op med råt kød/fisk, af hvad jeg nu lige har til rådighed.

    Der er 2 misser som deles om denne menu. Den lille tyk-mis har tabt sig lidt over den sidste måneds tid på denne menu, og den store opretholder sit huld.

    Så jeg har vist fundet det der virker her i huset.


  • #5   26. jan 2014 Uha N9nna ! Kender godt problemet! Men jeg tror jeg er ved at få Asti på rette vej smiley det håber jeg!

    Helle K: Det lyder da fantastisk smiley Måske jeg lige skal kigge på det der Kingsmoore smiley Asti er jo bare en Huskat, så jeg skal nok ikke fodre hende med Main Coon foder smiley smiley


  • #6   26. jan 2014 Ihhh jamen tillykke hvor super fint at kuren virker og så helt uden at sulte missen smiley

    Jeg håber sådan at min Tøsen også kan få tabt sig, hun har været på kur siden midt dec. men jeg har endnu ikke fået hende vejet og nu er hun skadet, så jeg må se tiden an og håbe, for hun skal altså tabe sig mindst 2 kg og helst 3kg..


  • Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #7   27. jan 2014 Pulleh & Asti : Min "tyk-mis" er såmænd også bare en huskat (godtnok blandet med ca 20% maine coon), men huskat-genet er slået mest igennem. Og han kan altså sagtens spise Maine Coon foder, selvom han er huskat. Og det giver også en bedre huskat-pels, fordi Maine Coon foderet indeholder olier til pelspleje.

    Min store slanke kat er så en Maine Coon, og han er ikke så super vild med Kingsmoore, så han er konstant sulten, hvis det kun er Kingsmoore der er til rådighed. Derfor har vi blandingen her i huset.


  • #8   27. jan 2014 Nååå , jamen så er det da en mulighed Helle smiley
    Og Heidi : jeps , ingen sulten mis, blot en lidt anden fordeling smiley


Kommentér på:
Jo jo , et lille vægttab er da bedre end slet ingen vægttab! :)

Annonce