{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Flytte og måske ny kat. {{forumTopicSubject}}

Hej alle kg'ere smiley

Jeg har længe haft ønsket om kat nr 2.
Men har ikke ville gøre det hvor vi bor nu, da jeg ikke synes der er plads nok til en mere.
Men nu er det sådan, at vi flytter om 2 - 3 måneder, og der er masser af plads i den nye.
Min kat er ret hårdfør, ment på den måde, at hun tager nye ting super godt, og er ikke en type der gemmer sig under sengen i flere dage. (Hun har prøvet at flytte et par gange før, og hver gang har hun taget det super flot og tilpasser sig stort set med det samme)

Men, så kom jeg til at tænke på.. Hvis det ender med at vi skal have kat nr. 2, er det så bedst at lade Freja falde helt på plads i det nye først? Eller, ville det være bedre at nye killing er en del af det nye i flytningen?

Fik afvide på et tidspunkt, at den bedste tilvænning er at det er der fra dag 1, så katten ikke ser det som udefra og fremmed, men at det altid har været der..
Men passer det?
Og hvad synes i?

Kommentarer på:  Flytte og måske ny kat.
  • #1   27. aug 2014 Personligt ville jeg vente lidt, en flytning er en stor omvæltning også når du beskriver din kat som hårdført. Hvorfor udfordre skæbnen smiley

• #2   27. aug 2014 Jeg ville absolut få den nye samtidig med flytningen hvis det er muligt - altså at begge katte flytter ind i det nye samtidig..

• #4   27. aug 2014 Jeg personligt ville jeg som Lotte S også få den nye kat samtidig med at i flyttede, så hverken ny eller nuværende kat har det nye hjem som territorium, de vil begge være på udebane og måske vil det gøre sammenføringen lidt bedre da din nuværende så ikke vil føle at der kommer en ny konkurrent på hendes hjemmebane..

• #5   27. aug 2014 er også enig med Lotte
    har selv prøvet det da jeg skulle have Sille og micky med hjem fra internattet. her valgte jeg at vendte til vi skulle flytte. Netop fordi de var voksne katte. de blev bare lukket ud sammen med resten af flokken og det var så bare det.
    det eneste måde vi kunne mærke på at vi havde fået to nye, var at de begge to lige skulle op og besøge vores fugl.

• #6   28. aug 2014 Super, så må det jo være sådan at vi gør smiley
    Det var også lidt min plan, fordi nu havde jeg hørt om at det var bedst på den måde før, men nu ville jeg lige høre jeres mening : D

Jeg skal en tur på Roskilde internat her i næste uge, og kigge lidt rundt smiley
    Og hvis jeg finder en og forelsker mig i (Hvilke jeg højst sandsynligt gør) så snakker jeg og aftaler med dem omkring tidspunkt og flytning osv, så det kommer til at passe :3

Kommentér på:
Flytte og måske ny kat.