{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

Hvornår er en kat for stor til at angribe? {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Som i har vidst fra tidl. Indlæg har jeg haft problemer med at Simba angriber vores hænder/arme/fødder.
Han gør det ikke ligeså meget som før, men alligevel gør det lidt ondt.
Idag lå min far på madrassen inde i stuen og legede med katten ved at kaste bolden og den så hentede bolden igen. Efter 5 min. Leg så var bamsen ligepludselig kedelig, og han angreb pludselig min fars arm, som var det et bytte han fik fat på.
Jeg tænker lidt om det måske fordi er at han er ved at få skiftet tænder og det måske er derfor, men hvorfor armen når han har bamsen?
Mit spørgsmål er om det stadig er normalt at han mindst 2 gange om dagen kommer med den slags adfær?
Det skal lige siges at han da ellers er virkelig dejlig og sød, altså ja nogle gange løber han rundt i huset med ørene tilbage og omvendt U-hale men han skal jo også vise hvor farlig han er. smiley

- tak på forhånd!

(Simba er 6 mrd.)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er en kat for stor til at angribe?
  • #1   27. sep 2015 Det er jo ikke noget han bare lige vokser fra smiley Du skal lære ham at man ikke må angribe.

  • #2   27. sep 2015 Det arbejder vi stadig med, og heldigvis forstår han et NEJ, men mener bare om det stadig er normalt At han gør det i en alder af 6 mrd. smiley

  • #4   27. sep 2015 Hvis i ikke stopper ham i det, så stopper han aldrig.

  • #5   27. sep 2015 Hej,
    Har I nogensinde leget med hænderne/fødderne, mens han var helt lille killing? Mange tænker ikke over at man med killinger ofte leger/nusser meget med hænderne smiley Det oplevet jeg nemlig med mine katte. Det, du kan gøre i stedet for at sige nej, er at hente noget af hans legetøj, så snart han angriber jer og så give ham en godbid når han leger med legetøjet. Det er en virkelig god teknik, som jeg har brugt mange gange ved diverse problemer som væg- og jakkekradsning smiley Jeg håber det kan hjælpe dig lidt smiley


  • #7   27. sep 2015 Det er desværre en adfærd han aldrig bliver for gammel til, det er en adfærd man kalder playaggression og den vil ofte vare livet ud, man kan mindske adfærden meget, bland andet ved at stoppe adfærden inden han angriber altså når man ser han lægger an så stige en høj lyd eller nej eller hvad ord man nu føler for, det skal blot være samme lyd/ ord hver gang, og så er al leg med fingre/hænder og fødder strengt forbudt.
    En anden mulighed kan også være en legekammerat, altså en killing på ca samme alder det hjælper også ofte på playaggression.


  • #9   27. sep 2015 Nej aldrig, vi ved godt han ikke må.
    Det er bare noget han gør hvis han lige ser armen fx når jeg skriver på min tlf mens jeg ligger ned, så får han store pupiller og angriber. Jeg/vi plejer at give ham en bamse som han kan angribe.


  • #10   28. sep 2015 Min har 1 år og 4 måneder og er lige stoppet med det smiley

    Han har altid gjort men heldigvis stoppet smiley

    De andre som skriver pga den taget tidelig fra moren eller playagression forsvinder aldrig er løgn smiley

    Min har haft sin mor til han var 6 måneder gammel...

    Jeg begyndte at presse min tommeltot ned i tungen på ham når han bed også er han stoppet med det


  • #13   29. sep 2015 Jeg viser mine dyr hvem der bestemmer, når han bed i min hånd (ikke hårdt) så hjælper det ikke at sige nej eller slå, eller skubbe den væk.
    Presser og presser lagde min tommeltot ind i munden på ham og lage den i under munden, så min tommeltot ligger på tungen og det vil han ikke have så han slipper. Det gjorde jeg tre gange ialt og nu ved han man ikke bider og det går han vil kæles af vores gæster og ikke lege bide


Kommentér på:
Hvornår er en kat for stor til at angribe?

Annonce