{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Det at fodre katte men ikke tage ansvar {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg er i den situation at der er nogle herreløse katte i den by jeg bor i, desværre! Jeg ved at der er en dame der fodre på dem, men er ikke så glad når man nævner at hun måske skulle få dem afsat til et internat eller kattehjem, hun vil hellere bare passe dem. Mit problem er så at de ikke er kastreret eller steriliseret og dermed formere sig. Hvordan tager man den snak så man undgår gnidninger ?
Jeg har prøvet og foreslå nogle ting men det er aldrig blevet taget seriøst fordi man er bange for man mister kattene, men at man egentlig ikke vil tage ansvar for at få dem "ordnet".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det at fodre katte men ikke tage ansvar
  • #1   23. apr 2017 Du kunne jo til at starte med undersøge om din kommune har en aftale med Kattens værn omkring indfanget af herreløse katte.
    Hvis din kommune har en sådan aftale, så kunne næste skridt være at undersøge muligheden for at kattens værn ville være villige til at lave en fodervært ordning med damen, så kunne kattene jo b!Ive neutraliseret og hun kunne fortsætte med at fodre dem uden at miste dem.

    En hvis dette ikke er tilfældet ja så kan du jo desværre ikke bestemme om hun skal neutralisere kattene eller ej, og hvis du vil undgå dette så kan du kun anmelde kattene som værende herreløse til DB og så vil hun jo miste dem eller også siger de jamen damen fodre dem dermed er det hendes katte og så kan du intet gøre.


  • #3   23. apr 2017 Jeg takker mange gange, ja Silkeborg Kommune er desværre ikke dækket af aftale med hverken DB eller Kattens Værn. Så ja jeg må forsøge og se om hun kan tales til fornuft.

  • #5   23. apr 2017 Okay. Jeg skriver og spørger. Tak for svar smiley

  • #6   23. apr 2017 Jeg tænker at hun kan blive overalt til at få dem indfanget og neutralisere my og vaccineret hvis hun får lov at beholde dem - dvs. Hun bliver fodervær og skal så også sørge for at de har ly for blæst og regn. Måske du kan hjælpe hende med at få lavet isolerede kasser til dem?

  • #7   23. apr 2017 Vil jeg gerne. Jeg tager kontakt med hende og hører hende. Synes bare det synd hvis de skal blive ved med at formere sig, og så vil jeg sige at hun ska tage kontakt til Kattens værn. smiley

  • #8   23. apr 2017 Man kan få tilskud gennem Kattens Værn. Det skal over deres katteinspektør og i nogle kommuner er det ikke gratis. Her hvor jeg bor er det ikke gratis men koster vist omkring 1000 kr pr kat . Men du læse betingelserne på deres hjemmeside.

  • #9   23. apr 2017 Det er nemmest at få en aftale omkring fodervært hvis kommunen har en aftale med KV.
    Men når det er sagt, så er i tet umuligt. Var jeg dig ville jeg kontakte det nærmeste Kattens værn internat og forklarer dem situationen og bøger om hvorvidt der nu med laves en aftale om fodervært for damen, det er muligt at der ville være tale om en egenbetaling, men hvis KV ville være villige til at hjælpe kan de måske tale med damen om hvor fornuftigt det ville være at tage imod aftalen.
    Det er værd at prøve man kan højst få et nej.


Kommentér på:
Det at fodre katte men ikke tage ansvar

Annonce