{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Sommervarme og kat. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Nu får vi snart en lille killing på 12 uger.
Vi bor i rækkehus hvor der er sol konstant. Først den ene side og så den anden side.
Og i sommer varmen kan det blive rigtig varmt. Så varmt at man skal have dørene fuldt åben for at overhovedet at sove.

De dage hvor vi ikke kan være hjemme, ca. En hel dag. Vil der blive rigtig varmt.

Hvordan har en kat det, når solen bager og der er varmt?

Jeg er mega nervøs for at den ikke får hedeslag.

Vh dj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommervarme og kat.
  • #1   25. maj 2017 Sørg for ventilation. Hvis vinduerne ikke kan åbnes i sikkerhedshasp, så lad hellere være.
    Rul gardinerne ned i den side hvor solen vil bage mest - eks. sydvendte vinduer, der er sol fra 12-15 altså det tidsrum hvor den er stærkest.

    Ellers sørg for at der er nogle kølige steder den kan smide sig - gulv uden varme.
    Der skal stå frisk vand - men du skal ikke undre dig hvis den ikke har drukket, for det gør den måske ikke.
    Når du er hjemme, så find ventilatoren frem og lad den køre.

    Mine har endnu ikke haft hedeslag - og Elvis fylder da snart 8 år smiley


  • #2   26. maj 2017 Har købt en drikke fontæne og vil ligeledes have sørge for at vinduerne er på klem i sikkerhedsholderne.

  • #3   26. maj 2017 Her starter vi en ventilator eller to, hvis det er slemt, så kan de selv vælge til eller fra, om de gider ligge, hvor der er noget cirkulation. smiley

  • #4   26. maj 2017 Katte kan godt få hedeslag, men der skal alligevel meget til. Oftest er badeværelse stue er et koldt sted som kattene gerne søger til hvis det bliver for varmt. En drikkefontaine er en rigtig god ide fordi den indeholder en masse vand og ho!der det nogenlunde køligt pga cirkulationen. Hvis man mener der bliver sygt varmt så kan man vride et håndklæde op i rigtig koldt vand eller ligge det i fryseren natten over og ligge det på gulvet, så har katten er køligt sted at søge hen hvis den får behovet, men katte kan generelt føle ret meget varme, de ynder søfart at ligge lige midt i strålevarmen foran en brændeovn smiley

  • #6   26. maj 2017 Jeg er nu meget mere rolig. Blev lige nervøs. Vi begynder jo næsten at tude hvis når vi rammer +25 grader. Men sådan er katte ikke. Det er rart at læse.

  • #7   27. maj 2017 mine nyder bare livet i disse dage. totalt afslappet.
    og man bør bare lade dem være. når det er så varmt så begrænser jeg alt ekstra pleje som ikke er nødvendigt.
    vi skifter deres vand flere gange om dagen, sådan at det er koldt. vi har to vandfontæner
    vi har 3 blæsere stående. vinduerne har børnsikring på.
    og så har vi så løbegården. her står døren åbnen ud til hele dagen. de kommer først ind her på aftenen

    og så ellers godt med vådfoder.de får det når de har lyst, så der står 2 skåle fremme hele dagen. hvor vi bytter maden ud efterhånden.


Kommentér på:
Sommervarme og kat.

Annonce