{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Hjælp mig til at sove om natten! {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står i et dilemma som har stået på lige siden vi flyttede i ny lejlighed i august mdr.
I vores gamle lejlighed (som var en et værelses) sov vores katte i samme rum som os hvilket var et kæmpe problem da de vadede rundt oven på os og mjavede ofte.
Nu er vi flyttet til noget større hvor vi af flere årsager ikke vil have dem i soveværelset (bla. Fordi vi før havde svært ved at sove) nu er problemet så bare at den ene af vores katte kradser på døren hvilket er højt og vi derfor ikke kan sove ordentlig igennem om natten samt ødelægger vores dør i den lejlighed vi har lejet. Hvad gør jeg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig til at sove om natten!
  • #1   7. jun 2017 Åbner døren, sørger for aktivering om aftenen før sengetid og så et ordentligt måltid mad til kattene når I går i seng

  • #2   7. jun 2017 Jeg ved godt at en dørkarm er dyr.... men den eneste vej ud af det er et fast aftenritual - eks. vænne dem til en bestemt godbid.

    Med tiden lærer de at det er et godnatritual og de stopper med at kradse.
    Skulle de begynde, så stå op og sig godnat gennem dørsprækken.
    Så du skal til at ignorere dem.... puden over hovedet, propper i ørerne etc. smiley

    Det virker herhjemme smiley


  • #4   7. jun 2017 Det handler om at være konsekvent og have en fast aften/ godnat rutine.
    Som andre nævner godt aktivering sidst på aftenen så de bliver kørt godt trætte, et solidt gerne tungt godnat måltid, gerne dåsemad hvis de spiser det, en mæt kat er en træt kat og så ellers lukke døren til soveværelset, evt have døren på klem så de kan se og høre jer men ikke komme ind, og så ellers ignorere dem når de kradser og miaver, der må på ingen måde snakkes til dem eller med dem, de skal totalt ignoreres, for den mindste opmærksomhed så vi der de, det er en sej omgang at skulle igennem, men det er den eneste vej hvis i ikke vil opgive og give dem adgang til soveværelset.
    Nu ved jeg ikke hvor gamle kattene er men normalt jo ældre kattene bliver des mere finder de samme døgnrytme som deres mennesker, begge mine sover hele natten, den yngste vågner dog tidligt hvilket er derfor hun heller ikke har adgang til soveværelset, hvor den ældste sover sammen i sengen sammen med mig og står gerne først op når jeg står op, sådan har hun gjort siden hun var 4-5 årig hun er i dag 10 år, den yngste er 5 år, og ifølge min kammerat som jævnligt overnatter på sofaen så sover hun til ca km 5 hvor hun så vågner op og spiser lidt og går derefter lidt rundt men falder til ro efter kort tid og sover videre til resten af huset står op, så er hun til gengæld også fuld af energi.


  • #5   7. jun 2017 mine 14 må selv vælge. og vi sover da samme med dem.
    det skal så siges at jeg hører dem kun hvis der er nogen som kaster op eller andet

    selv kalle som bliver 2 til august er rigtig god til at sove natten igennem.

    men normalt bør man sørger for at kattene er trætte og mætte når man skal til og i seng


  • #6   8. jun 2017 Jeg har valgt at min 2 katte ikke skal ind i soveværelset på hverdage, da de forstyrrer for meget. De dage har jeg valgt at bruge en kile i døren så den står åben 5-7 cm, men de kan ikke komme ind. De kan lugte og høre, at jeg er der og de ved nu at de skal blive i stuen om natten. Jeg kan forestille mig at dine katte tror I har forladt dem, når døren er helt lukket, så måske en kile kan afhjælpe dette. Som de andre skriver, vil et aftenritual også gøre det nemmere, men konsekvens skal der til, indtil de har forstået at der ingen kære mor er - de bliver ikke lukket ind.

  • #7   8. jun 2017 Jeg har mine 2 i soveværelset - og jo mørkere jo mere ro er der på kattene efter et stort aftenmåltid

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #8   12. jun 2017 Jeg bruger en foderautomat med vådfoder. Den er indstillet til at åbne for maden kl. 4.30 men har to rum, så der kan fodres to gange i løbet af natten.

    Her sover min gamle kastrat i soveværelset hos mig og den vilde hunkat sover i "sit eget" værelse hvor der er kattelem i døren så hun kan komme ind til os andre. De har hver sin foderautomat i hvert sit rum - Hunkatten er knap så kræsen som hankatten, så de har hver sin slags mad smiley

    Før jeg begyndte med de tidsindstillede foderautomater vækkede de mig 2-3 gange hver nat - nu sover jeg igennem smiley

    De allerbedste hilsener


Kommentér på:
Hjælp mig til at sove om natten!

Annonce