{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
177 visninger | Oprettet:

Er Gry mon begyndt og tisse udenfor ?! {{forumTopicSubject}}

Mærkeligt overskrift, det ved jeg godt

Men Gry har siden i forgårs om aftenen hvor jeg tømte katte bakkerne ikke tisset indenfor, men hun har dog været en del mere udenfor end hun plejer, jeg bliver altid lidt overrasket når misserne begynder og stoppe med en af tingene indenfor og holder derfra ekstra øje med dem..

Gry opfører sig dog helt som hun plejer og jeg har os forsøgt og tage hende med hen til katte bakke uden hun laver noget deri..

Jeg håber det er fordi Mille måske har vist hende et sted udenfor hvor hun kan tisse , og at det ikke er pga et problem hun har med hun ikke kan tisse.. så ville der nok os være andre symptomer og se hvis det var noget alvorligt!

Det kunne være fedt hvis hun er begyndt og gøre det udenfor for så kan vi snart nøjes med den katte bakke vi har i kælderen

Mille er for længst begyndt og gøre det udenfor

Kommentarer på:  Er Gry mon begyndt og tisse udenfor ?!
  • #1   9. jan Hvis hun virker som hun plejer, er glad opmærksomhedssøgende, spiser og drikker som hun plejer, så tisser hun helt sikkert et eller andet sted. En kat kan ikke holde sig i så lang tid uden at udvise symptomer på at de ikke er OK.
    Tøsen har en gang holdt sig halvandet døgn fordi grusetmi kattebakken ikke var helt som det plejede, men til sidst måtte hun overgive sig og tisse i bakken for da kunne hun ikke jo!de sig længere

• #2   10. jan Lige præcis

Imorgen hedder det også nyt grus i begge to måske det ændre noget men hun har tisset siden mit indlæg hehe heldigvis

Heidi, har du et godt råd til når Gry kommer ind i de perioder hvor hendes tænder kløer og gummer kløer?
    Hun har sådan en kingkong til og bide i og som hun os benytter men tænker om man kan gøre andre ting for og hjælpe hende ?

• #3   10. jan Næhh ikke rigtigt. Men er hun ikke ovre det stadie hvor hun skifter tænder?? Hun skulle gerne skifte tænder i 6-8 måneders alderen og der er jo kun i den periode at hun kan have gener. Ingen af mine har nogensinde haft gener i forbindelse med tandskifte, jeg har kun opdaget det ved at jeg har fundet tabte tænder, så det behøver ikke give problemer.

• #4   10. jan Jo det vil jeg også mene, men hendes gummer/tænder klør i perioder stadigvæk og det kan vi se ved at hun rigtig gerne vil køre tænderne op af alt hvad der kan køres op af, og så vil hun gerne have kløet i begge sider når vi kæler for hende .. og det er bare sådan i perioder.. hun er fra april så hun skulle jo gerne være ovre det med og skifte tænder..

• #5   10. jan Hmm måske du skal få undersøgt om der er en mælketand der ikke selv er faldet ud, det sker fra tid til anden at de så har dobbelt tand fordi mælketanden ikke selv forsvinder.

• #6   10. jan Katte kan få de samme tyggestænger som hunde. De skal bare være i mindre stykker. Min Silla er glad for at gnave i dem ind imellem. Der er også andre der er knap så tykke. Måske kan du tilbyde hende sådan nogle at gnave i.

• #7   10. jan Råt kød, feks vinger fra en kylling, er det bedste for katte at gnave i.

• #8   11. jan Det uden tvivl det allerbedste som Jette foreslår med råt at gnave i for katte tænder men er de slet ikke vant til råt i deres kost er det ikke alle der lige er med på ideen. Min egen kat står bare og glor når hun for serveret en vinge og går igen, selv om vi arbejder på det. Jeg har da haft andre katte som ville ha foretrukket vingen eller råt kød . Man kan få forskellige hos zooplus . De står under tørrede og naturlige tyggepinde.

• #9   11. jan Britt : tusind tak for de gode råd, dem vil jeg prøve og kigge efter .. For man føler sig lidt magtesløs når man kan se hun kløer og ikke rigtig kan gøre ret meget for og hjælpe hende andet og klø hende ind imellem

Heidi: åh okay, det var jeg ikke klar over kunne ske, men ville hun så ikke have besvær med og spise ? Det behøver hun måske ikke?

• #10   11. jan Nej det giver ikke besvær med at spise.

Kommentér på:
Er Gry mon begyndt og tisse udenfor ?!