{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
144 visninger | Oprettet:

Gry tygger negle ? Manicure? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Er der nogle af jer herinde der har oplevet at jeres katte nærmest tygger i deres negle ? Jeg kan nærmest hører at hun bider og rykker i dem?
Det er både forbenene og bagbenene negle hun gør det med .

Er det bare fordi hun renser dem eller ?
Har aldrig oplevet andre katte nogensinde gøre det.. hehe ..

Kommentarer på:  Gry tygger negle ? Manicure?
  • #1   12. jan Ja da begge mine bider negle i den helt store stil. Det både ser og lyder voldsomt
    Det er helt normalt og noget alle katte gør, det er bare ikke altid man lægger mærke til det, jeg tror indekatte gør det mere end udekatte, for udekatte får jo slidt deres klør på en helt anden og naturlig måde..

Nej det er ikke for at rense negle, men nærmere for at skifte negle hvis man kan kalde det det, de bider faktisk det yderste lag af neglen af og så er der en ny spids klo inden under. Jeg ved ikke helt om det giver mening at forklare det sådan, men det er mit bedste forsøg

• #2   12. jan Haha ej hvor skørt. Det var jeg slet ikke klar over.

Men Gry har virkelig også ekstrem skarpe kløer , og da vi fik hende i sin tid (der havde hun jo kun været indekat), måtte dyrlægen klippe hendes klør på forbenene fordi de var ekstrem lange og hun hang fast i alt.
    Det problem har vi heldigvis ikke mere.

Jeg har bare aldrig set andre katte gøre det før hehe.

Og ja du har helt ret Heidi, det lyder faktisk ret voldsomt

• #3   12. jan der er meget forskel på hvor meget tid de bruger på det
    jeg har da katte som jeg aldrig har set ordne negle, og så har jeg nogen som lyder som om at de er ved at tygge benet af. nogle af dem gnaver virkelig i de stakkels negle

så det er altså helt normalt

• #4   12. jan Feline gør det også. Det er forskelligt hvor voldsomt hun gør det og hun gør det et par gange om ugen i hvert fald

• #5   12. jan Okay, ja så kan jeg da godt se at Gry ikke er et unikt tilfælde hehe

• #6   12. jan Her bider de også negle til den store guldmedalje

Man skal passe sin pedicure

• #7   13. jan Vi klipper deres negle haha - det er de ikke helt vilde med, men ellers sidder de fast og ødelægger alt stof i huset.

Kommentér på:
Gry tygger negle ? Manicure?