{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Hårelastikker {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev en kommentar til en ung dame som kastede hårelastikker til en kat . Skrev en pæn kommentar, men mit indlæg blev slettet ??? OK men læs så lige her.------ Tidligere denne uken fikk vi inn en katt til sterilisering. Ved undersøkelse kjente veterinæren en unormal masse i buken... dette var det vi plukket ut av magesekken! Lurer på om datteren i huset savner noen hårstrikk??Kan desvære ikke overføre billed.
Dette er godt nok fra Norge, men utallige katte er døde også i DK.af hårelastikker da de snor sig sammen omkring tarmene. Så pas på jeres katte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårelastikker
  • #1   27. mar 2018 Meget af det såkaldte "hjemmelavede" legetøj er dødfarligt for kattene. Også den trend med at hænge legetøj i kradsetræet og andre sjove påfund.

    Jeg hører også ofte, at katte får lov til at lege med vatpinde. Ja måske er det sødt nok - indtil katten må aflives akut. En opdrætter mistede en kat, der havde 5 vatpinde i maven.

    Plastikposer er populære som kattelegetøj - desværre.

    Pas på jeres dyr og tænk på dem som om det var små børn. smiley


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #2   27. mar 2018 helt rigtigt der er mange ting man skal være opmærksom på,f.eks også elastikker ,sytråd ,vat, garn ,uld ,f.eks lammeskind.
    en af mine forhenværende killingekøbere, henvendte sig desværre til mig, efter at deres kat var død i en alder af 6 år,den havde fået en forkærlighed for først snørrebånd,senere garn som desværre havde viklet sig ind i dens tarme smiley og kunne ikke reddes..


  • #3   27. mar 2018 jeg har en del legetøj - ikke hjemmelavet - som kun kommer frem når jeg er til stede. simpelhen fordi især Kida elsker at forsøge at spise det.
    så der er kun legetøj fremme som ikke kan spises - eller også naturlegetøj

    fatter ikke at folk tør at bruge vatpinde elastikker mm til deres katte
    vi havde også ind imellem katte som skulle passes på internattet som havde vatpinde mm med. de blev smidt ud, og så fik ejerene en lille påtale. især fordi når de blev passet var der jo ikke opsyn hele døgnet.


  • #4   28. mar 2018 Pyyy den slags er farligt, og desværre er en del kattelegetøj også farligt, jeg har haft en kat som spiste alt kattelegetøj, og det blev gemt væk, men han spiste også mange andre ting og han var mester i at finde det gemte smiley til sidst kostede det ham livet, og inden da mange indlæggelser.

Kommentér på:
Hårelastikker

Annonce