{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
332 visninger | Oprettet:

Kattegrus- og foder erfaringer søges {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer, både gode & dårlige vedr. kattegrus og kattefoder. I særdeleshed hvilket mærke I bruger? Og hvorfor?

Der findes jo SÅ mange varianter på markedet - af både foder og grus - og trods jeg selvfølgelig har mine egne meninger og er for/imod nogle bestemte, vil jeg gerne høre jer andre

Ønsker jer alle en super dejlig dag.
Knus Kristina

Kommentarer på:  Kattegrus- og foder erfaringer søges
  • #1   29. maj Jeg bruger Extreme Classic (hedder nu bare Classic” ) har prøvet det fra Lidl som både mig og kattene desværre hostede af. Og så Cat’s Best Øko Plus, men der fik jeg savsmuld på mine tæpper og møbler.

Jeg fodrer med BARF, men da jeg fodrede før brugte jeg et mærke der hedder MAC’s og kunne rigtig godt lide Feringa, GranataPet, Grau og Catz Finefood. Også Terra Faelis, men de er meget dyre (super mærke dog).

• #2   29. maj Tak for svar, Ida! Det var meget behjælpeligt. Hvor køber du det Classic grus henne? Har du mon et link?

• #3   29. maj Ja, jeg køber hos Zooplus.dk det er et dejligt billigt sted med rigtig mange gode mærker, også der jeg før købte foder
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/extreme_classic?utm_source=gridclick&utm_medium=cat&utm_campaign=1-extreme_classic-31082017&utm_content=image&utm_term=cat_litter
    Køber det som er uden parfume

• #4   29. maj Tak for linket! Elsker zooplus, og skal i forvejen købe noget derfra her på torsdag når der er lønningsdag Er selv ikke glad for grus der er parfumeret

• #5   29. maj Der er sådan cirka lige så mange meninger om kattemad og kattegrus som der er katte ejere og hvad der passer til den ene kat og katteejer passer måske ikke til den næste, katte er forskellige og de har deres egne meninger og behov.
    Nogle mener at man bør fodre bare, andre mener kornfrit og andre igen syntes det er ligemeget. Min mening er at man fodre med det som ens kat og økonomi fungere bedst med, katte fungere ikke ens på de tusindevis af forskellige foder mærker der findes på markedet, så man må prøve sig lidt frem og bruge sin sunde fornuft og evne til at læse deklaration.

Jeg har katte med særlige behov grundet deres helbred, og det har taget mig en rum tid at finde det helt rigtige foder som mine katte fungere bedst på så de ser sunde ud og så de har det godt. Der er ingen grund til jeg specifikt skriver hvad de får for som sagt får de det foder grundet deres helbred, men mærkerne er Virbac og Hills, tidligere har den ene fået Royal canin og Select gold, men grundet ændret helbred så er det nu blevet til Hills.

• #6   29. maj Før brugte vi også Extreme classic, men jeg synes ikke det er så godt mere. Synes det støver og lugter mærkeligt. Vi bruger nu ever clean, det kan købes med og uden duft. Det kan købes hos petworld og andre dyrehandleren.

• #7   29. maj Med hensyn til foder, der bruger vi iams. Især deres hairball control er rigtig godt. Den er god til vores langhårede katte, så hårene kan passere igennem tarmen. Den er også god hvis katten har lidt tynd mave. Desuden får vores vådfoder to gange om dagen. Her køber jeg bozita, carny, mac's, catessy og cosma. Maden køber jeg hos zooplus.dk.

• #8   29. maj Jeg gider ikke EC længere, det er ikke så godt som det har været jeg bruger ??? Tror det hedder Golden weite .
    Foder: der går jeg kornfrit, med høj kød og fedt indhold,men blander flere slags, hoveddelen er Orijen.
    Ja du kan blive mere forvirret end hjulpet af sådan en tråd men tænk på, at katten er et rovdyr, og grus er afhængig af hvordan i lever, men jeg går efter grus som ikke misfarver mine katte, er fint i struktur, ikke støver for meget og suger super godt, og holder sig frisk til det sidste.

• #9   29. maj jeg har 13 katte, og er hys med rengøringen, så har prøvet rigtig meget forskelligt gus

men er endt med golden grey master. bruger i nød superklup kattegrus fra petworld

jeg bruger royal canin sterilsed tørkost, noget jeg har brugt i snart mange år.
    vådfoder tjaa ca det halve af det zooplus har... jeg har nogle bestemte typer jeg plejer at købe, og ellers så prøver vi gerne nye ting. går ikke op i om det er med det ene eller andet. mac´s goument, cosma natur, felix mm
    går meget op i hvad kattene faktisk godt kan lide. gider ikke at købe noget de ikke spiser

• #10   31. maj Jeg bruger AK kattesand. Det er en af de eneste grus, som fungerer herhjemme.

Mine katte får Olivers og Orijen, også får de alt muligt vådfoder - favoritterne er Grau, Cosma, Applaws og O'Canis for Cats.

Kommentér på:
Kattegrus- og foder erfaringer søges