{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
313 visninger | Oprettet:

Gode råd søges: Beskyttelse til “altan”dør {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg søger råd ang. beskyttelse til min “altan”dør, så katten ikke kan falde ud/stikke af. Bor i stueetage og der er under 1 m ned til græsset, så det er nu ikke fordi det ville ende fatalt. Derfor er det mest af hensyn til hun ikke stikker af.

Når jeg skriver “altan”dør, er det fordi jeg har det man vil kalde en altandør. Men jeg har ingen altan. Blot et gitter på ydersiden af døren. Som katten i øvrigt sagtens kan komme under, igennem og over. (Se billede)

Mit spørgsmål lyder så: hvordan kan jeg sætte beskyttelse op - og hvad for noget? Boligforeningen har kun net og beslag til selve altaner. Derudover åbner min dør indad. så det er begrænset hvor tykt noget beskyttelse jeg kan sætte op. Fx træplade med metalgitter er udelukket. Har overvejet net, men heller ikke det, kan jeg helt vurdere hvordan kunne monteres.

Håber I er nogle der kan komme med forslag jeg måske ikke har tænkt på, eller er snedigt trick til hvordan det kan lykkedes På forhånd tak!!

Kommentarer på:  Gode råd søges: Beskyttelse til “altan”dør
  • #1   29. maj Måske kan de kan give dig et tilbud fra et firma som på f.eks fluenet .dk eller lign. De sælger jo forskellige løsninger også beregnet til katte. Man har jo lov til at bestille et uforpligtigende besøg. Du kunne få lavet en tynd ramme der sidder fast udvendigt når der ikke er nogen altan at gå ud på . Hvis ikke der er plads til liste hen af siden er det nok sådan et koncept du skal ud i. Man kan måske lave det selv hvis man har hænderne godt skuet på.

• #2   29. maj Nu er det svært at se hvordan det hele ser ud udefra og det afhænger jo også mad hvad du må og ikke må udvendigt, for umiddelbart vil du få det bedste resultat ved at sætte noget på udefra, når nu døren åbner indad.
    Det eneste jeg umiddelbart kan anbefale her og nu er net: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattenet_kattelemme/kattenet/kattenet/342413
    Men det afhænger jo helt og holdent af hvad boligforeningen tillader.

• #3   29. maj Har selv kigget på præcis samme net. Eftersom boligforeningen har net til ophæng på altaner, vil jeg da gå ud fra jeg også må have net foran min dør. Har selv tænkt net måske er den eneste løsning. Om det så skal sidde udenpå eller i åbningen. Men problemet ligger i hvordan det skal monteres.

• #4   29. maj Jamen der er monteringen kroge og reb med. Rebet køres ind i nettet og krogene skrues/ boltes ind i muren eller på en træramme, det afhænger af hvor meget du må bore i mur eller dørkarm, der er monteringsvejledning med, men jeg ved der er flere herinde der har monteret sådan et net på deres altan og princippet er det samme, så mon ikke de lige kommer forbi og kan forklare bedre. Måske Heidi J kan, hun har det i hvert fald så vidt jeg husker.

• #5   29. maj Tak for hjælpen Det er ikke tilladt at bore i ydermuren

Kommentér på:
Gode råd søges: Beskyttelse til “altan”dør