{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
279 visninger | Oprettet:

Coshida fra Lidl {{forumTopicSubject}}

Forbrugerrådet Tænk har jo anbefalet coshida fra Lidl og schnucki fra Aldi til katte. De er blevet testet til at være mindst lige så gode som RC. Så jeg overvejer at give Coshida en chance.

Men for det første.. hvilke af Lidl’s coshida kattefoder er der tale om? De har 3.. en 2 kg pose, en 1 kg æske med 3 forskellige varianter og en 1 kg premium foder pose. De er ikke ens og det er ikke specificeret hvilken af dem der er tale om så vidt jeg ved?

Derudover er der korn i, hvilket undrer mig, når det er blevet anbefalet af TÆNK. Råprotein er 32%, og det siges jo at over 30% er godt. Så gør det måske ingenting at der er korn i?

Sidst men ikke mindst.. nogen der ved om der er korn i schnucki fra Aldi?

Kommentarer på:  Coshida fra Lidl
  • #1   2. jul der er intet supermarkedet kattefoder som er godt.
    det er fint nok med de der tests, men de glemmer omsætligheden, og det er det man bør købe foder efter.
    tjek indholdet. der bør ikke være korn som de 2-3 første.

det eneste jeg køber de steder er snackpinde til kattene og så godbidderne fra coshida. men aldrig foder hverken tør eller våd

• #2   2. jul I stedet for lige så godt som RC er det nok nærmere lige så dårligt som RC.
    Et godt kattefoder skal helst som det mindste indeholde 30 % foder (gerne mere), og mindst 20 % fedt (også gerne mere). Hvis du har indekat, skal det være endnu bedre.
    Udekatte fanger ofte bytte, der bidrager til at katten får den rette mængde kød, fedt og væske, men kulhydratindholdet er alt, alt, alt for højt i mange af de billige mærker.
    Katte er jo rovdyr, og de vil derfor have svært ved at omsætte det billige foder rent ernæringsmæssigt. De får intet ud af det, og deres pels vil blive kedelig og tør foruden man på sigt risikerer at slide på kattens organer og forkorte levetiden.

• #3   2. jul Du kan med fordel give katten Lidl's vådfoder kaldet Topic. Det står typisk ved siden af Schnuki, så man skal lige være opmærksom på, at man ikke tager de forkerte dåser.
    Det er nemlig et vådfoder, der er ret fornuftigt til prisen, men det kan som meget andet fås bedre

• #4   2. jul Den test fra tænk gik udelukkende ud på om katte kunne overleve og få de mineraler og vitaminer som de har behov for, og ja der kan de billige fuldfoder produkter fra Lidl og Aldi godt være med, men det betyder jo ikke at fodret er sundt for katten, der er generelt alt for meget korn i supermarkedsfoder, det svarer vel sådan set til at vi mennesker udelukkende levede af fast food, vi kan godt overleve på det, men sundt for os er det næppe. Man vil ofte se at katte der får supermarkedsfoder har mere afføring og mere ildelugtende afføring og det betyder jo så at der er for meget i fodret som katten ikke kan anvende, jeg vil klart fraråde at man fodre med supermarkedsfoder, kig i stedet for på indholdsfortegnelsen på andre fodrevarianter af bedre kvalitet, i det lange løb vil kvalitetsfodret ikke være dyrere end det billige, for ofte spiser kattene mere af det billige da det ikke mætter lige så godt.

• #5   2. jul Alt kattefoder skal overholde nogle minimums regler, de kom efter mange katte døde, fordi der ikke var nok taurin i kattefoder, som sådan set bare var et kopi af hunde foder, men katte skal have kød, det foder hvor der er tilsat taurin, er jo fordi der ikke er nok kød i, eller det er så skamkogt så taurinen er ødelagt, så må det tilsættes, sammen med andre vitaminer som heller ikke findes naturligt i fodret.
    Meget foder består af pulver ditten og pulver datten, og har aldrig set et stykke reelt kød, måske lidt slagteaffald, det er så også ok med slagteaffald, men det giver altså ikke en balanceret kost til katten, den skal have noget af hele dyret, hjernen og øjnene på en mus eller fugl, er det som giver den største mængde taurin, og muskelkød er nødvendig, men også knogler, men ikke for meget, så giver det problemer.
    Jeg ville aldrig give det du taler om, men giver så heller ikke hverken RC eller Hills

• #6   2. jul Det var ikke noget, jeg ville give mine, om så jeg fik penge for det. De skal spise meget mere for at få det samme, som de får fra ordentlig foder.

• #7   2. jul Jeg har helt misforstået den test kan jeg se. Jeg havde heller ikke læst den selv, men kun hørt om den og nu har jeg været inde og kigge nærmere på den kan også se de er mere large ift. hvad der er ok i indholdet. At de fx tillader mere magnesium mv så tak for jeres beskeder! Det gav stof til eftertanke og jeg fortsætter med at bruge det hun allerede får Som i øvrigt indeholder 37% protein, ingen sukker, ingen korn og ingen gluten overvejede kun at give det en chance hvis det virkelig var godt og det jo var nemmere at have med hjem når man handlede, i stedet for at skulle bestille via nettet og betale for fragt

• #8   2. jul Ja, det kunne være dejlig praktisk, hvis der var lettere adgang til de gode slags. Min nærmeste dyreforretning er 15 km væk, og det er primært RC og lign. vedkommende sælger. Jeg skal køre godt og vel 30-40 km, hvis jeg skal til en af de store kæder, for så at dukke op og finde ud af, at de ikke har nok poser af det jeg skal bruge. Suk.
    Så jeg bestiller også via nettet. Bevares, jeg kan ikke klage over de gode tilbud, men det er træls ikke bare at kunne have det med hjem samme dag, når man alligevel er der, for herefter at stole på, at pakken ikke er ødelagt og/eller at posten sætter pakken efter det anviste sted. Men det er jo "First world problems".

• #9   3. jul Christina Toft,
    Har det på samme måde. Jeg har godt nok både Petworld og Maxi Zoo i nærheden, men en 7 kg pose af foderet koster 150.- mere hos dem, end den koster på nettet inkl. fragt. Og det vil jeg simpelthen ikke give. Så hellere døje med nettet, levering og fragtpriser.

Jeg er også typen der hellere vil have det med hjem, den dag jeg køber det. Men nettet er ofte meget billigere og bliver derfor tit brugt trods besværet.

Kommentér på:
Coshida fra Lidl