{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Dyrlægen skal jo ikke sulte..... {{forumTopicSubject}}

Nej det ville være synd, så derfor går turen (igen) til dyrlægen.
Denne gang er det terrassekatten - den FORL ramte der skal afsted. Han har været lidt snottet og har hostet og nu ryster han helt vildt på hovedet når han spiser. Han skal lige have tjekket om alt er vel... Ak ja! Jeg må da snart få et sponsorskilt...…...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlægen skal jo ikke sulte.....
  • #1   26. sep 2018 Åh nej da ikke igen. God bedring med ham.

  • #2   26. sep 2018 Det går ret stærkt nogle gange. Til gengæld kan man også være hurtigt fri for det skidt

  • #3   26. sep 2018 jammme det er da godt at du støtter dyrlægen smiley

    god bedring med barnet smiley


  • #4   26. sep 2018 Jo tak.
    Godt han kom afsted, for det var både lungebetændelse og tandkødet i venstre side var meget rødt. Nu er han på penicillin og Metacam og så skal der lige holdes øje med hans vejrtrækning, for den var da meget hurtig. Så venter der nok snart en tandundersøgelse igen - med det hele..
    Det er kun 1 måned siden han var til sundhedseftersyn - han skal da vist være glad for, at han er havnet hos mig.


  • #5   26. sep 2018 Og så er han i øvrigt ordineret tørvejr indenfor - hmmm….. det er han ikke helt tryg ved...

  • #6   26. sep 2018 min bassemand er også udekat, men ham er jeg begyndt at øve med at tage ham ind i værkstedet. bryder mig ikke om at han skal ligge udenfor her om vinteren.
    vi har nemlig ræve i området, og sidste vinter var den ene efter ham. og det skal helst ikke ske igen. Bassemand er en ældre kat, så han skal bare have det godt og roligt
    så vi øver.
    og indtil videre er vi oppe på omkring 1 time hvor han bare ligger og nyder sin stol

    så det skal nok gå med din også


  • #7   26. sep 2018 Det går fint så længe døren står åben..... Hvis den er lukket, må gardinerne ikke være rullet for... Lidt paranoid må man vel være..
    Han er lige gået ud og vådkost smager bedre MED Metacam end uden......


  • #8   26. sep 2018 min bliver faktisk mere nervøs hvis jeg åbner døren...
    lige nu har han været inde i to timer, og han gider bare ikke at stå op igen.. vi fetter så også lidt mere for ham når han nu er inde

    jeg har Kalle og han ELSKER metacam. faktisk så meget at han tigger om at få noget hvis han opdager at en af de andre skal have det. det er den eneste jeg nogensinde har haft/mødt som gør det.
    de er nogle værre nogen de katte


  • #9   27. sep 2018 I går aftes blev jeg så paranoid så jeg ringede til den vagthavende. Han havde fået 1 sprøjte - Convenia, hvad jeg ikke havde fattet var, at det var blandet med Loxicom Så er gode råd dyre når man 2 timer senere giver fuld dosis Metacam!! Den anden dyrlæge som jeg plejer at bruge til diverse syge katte blander det ikke, han bruger 2 sprøjter....
    Nå, men det var en rigtig sød dyrlæge der rådgav mig og sagde at det "værste" der kunne ske var mavesår... GULP! Han er fagdyrlæge og jeg har været hos ham engang, så han ved hvad han snakker om. Nu er katten så også ordineret tykmælk for at coate maven... Det spiser han gudskelov. Han har det allerede bedre smiley

    Men han gider ikke at være inde....




  • #10   27. sep 2018 de stædige katte smiley

    men det skal nok gå selvom at han har fået 2xsmertestillende. det er værre hvis man gør det flere gange. men fordi det er sket en gang sker der ikke noget ved


  • #11   28. sep 2018 Hjælp mig lige...
    Iflg. en sygeplejerske skulle jeg give Metacam igen i aften, men nu har jeg konstateret, at han kaster op.

    Han spiser fortsat tykmælk som anbefalet og han skal kun have det i 5 dage.

    Da Freddie begyndte at kaste op, skulle jeg stoppe behandlingen, men det var jo også fast. Umiddelbart ingen andre bivirkninger.

    Skal jeg regne med at det er forbigående???


  • #12   28. sep 2018 jeg ville nok lige kontakte dyrlægen her til morgen

    der skal gå et vis antal timer fra de kaster op til de må få metacam igen.

    men tænker at det kan være flere ting som gør at han kaster op. hvis


  • #13   28. sep 2018 Jeg har snakket med en dyrlæge i dag og hun anbefalede noget håndkøbsmedicin, men når det skal knuses og er human medicin, så ved jeg på forhånd at det er dødsdømt. Hvis han ikke ville have det, skulle jeg fortsætte med tykmælk - og så får han Zoolac pyntet med tørkost.....

Kommentér på:
Dyrlægen skal jo ikke sulte.....

Annonce