{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
424 visninger | Oprettet:

Hvad sker der med katten hvis jeg pludseligt dør? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg satser da på at leve i mange år endnu, men har lige været vidne til, at en nabo er fundet død og hun havde en hund som hun fik passet i nabolaget - men denne nabo som faktisk kom for at lufte hunden fik den ikke med hjem - desværre.
Den er afhentet af DB. Jeg tror ikke at er er skrevet dyretestamente - hun var lettere udviklingshæmmet.

Jeg har så troet, at man kunne skrive dyretestamente hvori det blev ønsket hvem der skulle tage sig af mine katte - men sådan skulle det ikke være. Så skal man være medlem af DB og det er en overdragelseskontrakt.

Hvordan sikrer man sig, at dyrene overdrages til dem man ønsker??? Så det vel at bemærke er bindende?

Kommentarer på:  Hvad sker der med katten hvis jeg pludseligt dør?
  • #1   29. sep Tænker, der skal laves et testamente...

Altså ved en notar

• #2   29. sep Jeg har planlagt det med mine børn, hvis ingen af dem kan tage drengene, så rejser de med mig over regnbuen, mine 2 tandløse kan ikke splittes og kan ikke være sammen med andre katte, så det vil være det bedste, og så bliver disse 2 drenge også mine sidste, for ikke at skulle stå i denne situation igen, og når jeg om nogle år kommer på folkepension, falder indtægten jo drastisk.
    Men som dig, planlægger jeg at blive over 100

• #3   29. sep Jeg ved også hvem der skal tage vare på mine, men er mit udsagn nok??

Har du givet skriftligt besked eller???

Jeg synes bare, at det var mega-synd at veninden ikke fik den med hjem, men at en 8 årig hund skal anbringes i et bur, når der nu var andre muligheder!

• #4   29. sep Nej det er ikke skrevet ned, men jeg forventer det bliver respekteret ?
    Det er absolut ærgerligt, at hunden skulle have den oplevelse, men måske er det fordi hun ikke var i familie ? Mine børn står jo som mine nærmeste, og jeg forventer da de bliver kontaktet som det første, hvis der sker mig noget,, når det gælder sygehus, så står min yngste datter i mine papir som kontaktperson/nærmeste familie.
    Jeg havde børnetestamente til mine børn, for at de ikke skulle havne hos deres far, uden undersøgelse af ham som person,, han kunne jo have forbedret sig det har han så aldrig gjort, og heldigvis blev det aldrig aktuelt, kun at min yngste boede ved min søster i 3 mdr mens jeg var indlagt, og rekreerede bag efter.

• #5   29. sep Vil mene et testamente kan gøre det.

• #6   30. sep Man kan få nogle små kort til at have i pungen hvor der står, at man har dyr derhjemme, og hvem der skal kontaktes i forhold til dem (hvis man nu falder om udenfor hjemmet) kan bare ikke huske hvor jeg har set det - måske Inges kattehjem? Tror ikke det er nødvendigt med et testamente, men en god ide kunne jo være, at anbringe en seddel et synligt sted, der hvor man kommer ind i huset, hvor der står hvem der skal kontaktes ifm. dyrene, hvis man skulle blive fundet syg/død..

• #7   30. sep Tak for alle svar.
    Det med kortet vil jeg lige undersøge - og i øvrigt satser jeg da på at blive 100 år og 3 dage

• #8   3. okt Vi har aftalt med en veninde at hun overtager Trille, er finder et godt hjem til hende, hvis hun ikke selv kan beholde Trille
    Min familie er informeret, og Bo’s familie kan ikke overtage hende ( Trille )
    Den aftale har vi haft med alle vores katte på nær aberne ( Nala og Aslan ) som vi ikke måtte omplacerer, men der havde vi en aftale med deres tidligere ejer

Kommentér på:
Hvad sker der med katten hvis jeg pludseligt dør?