{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

fugle i løbegården .... {{forumTopicSubject}}

hold op hvor er det træls... at have fugle i ens løbegård. især når man ikke ved hvor de kommer ind....
der er tag på min...

først kom Fie ind med en skovspurv. hun smuttede på 1 sal med den. Og valgte så at slippe den løs så fuglen smuttede ind i kattebakken smiley
heldigvis, for så kunne jeg da få fat i fuglen. det vil sige at jeg lige først skulle slås med Fie, som så valgte at bide mig i fingeren.
men jeg får givet min mor Fie, og så kan jeg tage et tæppe og pakke den mega bange fugl ind. den valgte at flyve bort da jeg kom udenfor med den
og Fie smuttede direkte ude i kattebakken, men fuglen var smuttet smiley

så gik der ikke engang 2 timer så var den gal igen
jeg skulle lige oven på for at hente mine bilnøgler.
her havde Kida så gang i et eller andet. gik så hen til hende. Og så var det en fuglekonge hun havde snuppet. Denne gang var den så dog død.. Kida kan godt finde ud af at slå dem ihjel smiley
så den måtte jeg så tage om smide ud.

jeg aner simpelhen ikke hvordan de kan komme ind. så i morgen skal jeg så i gang med at gå løbegården igennem.
igen smiley
men to på en dag... det er lige i overkanten

hvad med Jer, som har løbegård, har I prøvet det?

Mine fanger mus og div biller/edderkopper/andet kryb derude. men fuglene er bare sjoves - for dem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fugle i løbegården ....
  • #1   12. okt 2018 Ja her sker det også at de kommer ind. Vi har hønsenet i taget, og det er her de kommer ind. Indtil nu har vi opdaget fuglene inden kattene, så de er sluppet levende herfra.

  • #2   12. okt 2018 det gør de ikke altid her, desværre

    vi tjekker altid løbegården inden kattene kommer ud. men alligevel kommer fuglene ind i løbet af dagen. Og så er det bare ikke altid at vi lige opdager det før kattene kommer ind med den.
    og desværre er nogle af kattene ret hurtige til at slå dem ihjel...

    det er dog værst her om efteråret. tror at det er de store unger som ikke helt kan finde ud af at blive ude


  • #3   13. okt 2018 Mine går jo i min have (kattesikret) når vi er hjemme og når de er ude står havedøren åben og så kommer der nogle gange fugle i havestuen men de havde aldrig fanget en før i lørdags. Barnet og jeg var ude foran og male skur, d jeg bliver tørstig. Jeg smutter lige ind for at få lidt vand og ser begge katte sidde og kigge på noget. Da jeg kommer tættere på kan jeg se en gråspurv og Sofie miaver stolt. Jeg overvejer lidt om jeg skal lade dem spise den eller hvad, men beslutter mig for at tage den med ud. Heldigvis! For da jeg tager den kan jeg mærke hjertet banke på livet løs. Jeg kan ikke mærke noget vådt mens jeg bærer den ud, så ikke noget sår der bløder meget. Jeg sætter den under et rabarber blad for at den kan komme sig lidt og et øjeblik efter er den smuttet. Sofie brugte et par timer på at lede efter sig bytte.
    Så selvom man er overvægtig kan man altså godt være en god jæger, må jeg vidst erkende (^_-)


  • #4   13. okt 2018 Jeg har en "skræmme" krage i naturlig størrelse, i plast, både i løbegården og på terrassen.
    Det sker sjældent, at der kommer en fugl ind. Hvis er det gerne fugleunger.


  • #5   13. okt 2018 heldigvis ikke ingen fugle i dag smiley

    fandt så et hul under træhegnet hvor de små fugle godt kunne komme ind. men har dækket det med jord og sten


  • #6   13. okt 2018 Mine fanger hvad de kan, og ja de tager det med ind,,, og så bliver de henvist til haven smiley jeg tager hverken døde eller levende fugle fra mine jægere, de er jægere og skal have lov til, at beholde den smugle de fanger, men i haven.
    De døde fugle lider ikke mere, og kan bruges til vild og voldsom leg i flere timer, og førhen spiste de dem også, det er ikke så let uden tænder.
    Dem som lever, lever ikke længe og ellers knækker jeg nakken på dem, jeg vil aldrig lade en fugl flyve, efter mine katte har haft fat i dem, for det bliver en lang dødskamp for den, når de. Har haft kløer i sig, og nej det bløder stort set ikke, sårene lukker sig både fra tænder og kløer, jeg ved det, jeg har prøvet det på egen arm smiley og det tager tid før der er tegn på hvad der er sket, så nej jeg slipper dem ikke fri, efter de er blevet fanget af mine katte!


    profilbillede
  • #7   14. okt 2018 Jeg ville heller ikke tage byttet fra mine - men de bliver henvist til terrassen når de kommer hjem med noget, hvilket de ved. Vi fjerner døde dyr de har lagt på terrassen, men ikke før de selv er gået væk. De er SÅ stolte og har så meget gavn af den leg de kan få ud af en død mus/fugl eller hvad de kommer hjem med.

    Min den gamle tog en skovdue, den havde han fornøjelsen af i flere dage. Han holdt andre katte væk og fremviste meget glad sit bytte til dem der ville se det.


  • #8   14. okt 2018 jeg roser dem, men tager altså byttet fra dem.
    især når de slæber det med indendørs. gider ikke fjer overalt. så får katten en godbid- eller flere.


  • #9   14. okt 2018 Min søster passede mine katte sidste sommer, og var ikke helt sikker på, hvordan hun skulle håndtere en solsort, som blev nedlagt i min gang, så hun smed den i en skraldepose og smed den ud,, og hun fortalte, at kattene løb forvirret rundt og var stressede og små sloges flere gange, det var da bare fordi de havde mistet deres bytte.
    Jeg fjerner dem da, men altså først, når de har mistet interessen, bedst for katten, og også for fuglen, men det højeste de har fanget, var 7 fugle på en hel sommer, og de har ikke fanget nogen i år, nok på grund af varmen?


  • #10   15. okt 2018 har opgivet at følge med i hvor mange de har taget. i år har de taget da en del. især ynge fugle er gode til at smutte ind. og det er galt hvert år.
    men det er første gang at de har taget to på en dag

    men det er så også derfor at de får godbidder når jeg tager fuglen. de skal jo have noget i stedet for


  • Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 6
    #11   18. okt 2018 Lulu fanger sjældent fugle eller mus. Hun er dog rigtig glad for edderkopper, som hun fortærer med stor fornøjelse.
    Hendes store passion er at bringe visne blade og grene med hjem som gaver.
    Hun mjaver højt og stolt når.hun kommer og bytter gaven til et par godbidder.


  • #12   18. okt 2018 kalle kom med en kæmpe husedderkop den anden dag.
    DER var jeg godt nok lige ved at smutte igen. Hader edderkopper, og især de mega store. Men han kom bare med den i munden. for så at lege med den på gulvet.


  • #13   24. okt 2018 OPDATERING

    ja så skete det igen.
    kida luskede ovenpå med en skovspurv...
    denne gang opdagede jeg det dog da hun var på vej der op. hun havde den lige en i vinge - onde kat
    hun valgte så at slippe den løs på mit værelse. den smuttede så om bag ved min reol. så katten blev smidt ud af værelset. og så måtte vi ellers hen og tage min reol ud fra væggen. så smuttede fuglen hen under min seng. så måtte vi under sengen. så valgte den at smutte ud af vinduet.
    kida fik ros smiley og så var hun stolt.
    hun smuttede dog lige ud i løbegården for at se om der var flere der ude....

    har stadig ikke fundet ud af hvor de kommer ind


Kommentér på:
fugle i løbegården ....

Annonce