{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Simon J
Simon J
Tilmeldt:
6. sep 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16

Lidt spørgsmål fra en der overvejer :) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg står og skal flytte for mig selv her om en lille måned.. smiley (hurraa) og egentlig har jeg altid ønsket mig en kat, men da jeg var mindre har jeg ikke rigtig kunne tåle dem, men siden da kan meget jo have ændret sig.. MEN jeg kender ingen med kat så jeg kan ligesom ikke "afprøve" min allergi så jeg vil høre om jeg må være så "flabet" at kunne mødes med en som har kat, for at jeg kan få testet min allergi..(jeg ved jeg kan gå til lægen, men det her ville jo være den ultimative test :))

mit andet spørgsmål er om der er nogle racer der er nemmere at have med og gøre end andre? og hvilken kat fælder mindst? (skal selvfølgelig stadig have hår)

og sidst men ikke mindst, hvis jeg nu har én kat, hvad vil det ca. koste på mit budget?

Jeg er forresten botsat i Århus


Kommentarer på:  Lidt spørgsmål fra en der overvejer :)
  • #1   6. sep 2007 Rigtig god idé at gøre det på den måde Jesper. Der er desværre ret langt imellem os. Ellers skulle du være meget velkommen her.

  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #2   6. sep 2007 Ja det er også det jeg tænker det er:)

    Det ville jo være noget så synd at anskaffe sig en kat for at finde ud af jeg har allergi overfor den..


  • #3   6. sep 2007 du kan få taget testen hos din læge...

    og selvom du måske godt kan være sammen med katte. så er det ikke sikkert du kan tåle at bo med dem.
    sådan har jeg det med hunde


  • #4   6. sep 2007 hej

    det er ikke nok bare at test om du ikke kan tåle kat, ved at være sammen med nogen der har katte...

    Ens alergi svinger op og ned, og nogen dage viser den sig ikke.

    Det bedste er at gå til lægen og blive testet.. Det ville være MEGA synd for katten hvis du skal skille dig af med den fordi nu alligevel ikke kunne tåle den.

    Ud over det så læste jeg på nettet den anden dag at man redusere allergi ved at give katten bad hver 2-4 uge. dette er testet i USA og på huskatte.

    Knus og held og lykke... håber du tænker dig om før du anskaffer dig et dyr


  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #5   6. sep 2007 jeg er godt klar over det mest optimale vil være 2 stk katte, men jeg har simpelthen ikke plads eller råd til 2 katte... men tro mig, én kat vil få så meget opmærksomhed og kærlighed at den slet ikke vil savne en anden smiley

    Og jeg vil naturligvis købe kvalitets foder! smiley du/i behøves slet ikke være bange for jeg ikke vil ofre hvad der er nødvendigt på den smiley


  • #6   6. sep 2007 altså det er jo kun så dyrt som du selv vil gøre det.. for på foder og grus alene er der jo forskellige priser samt alt efter hva foder og grus det er så ville det blive brugt op på hver sin måde..

    men jeg er for sjovt skyld gået igang med at finde ud af hva det koster at have 1 kat ud fra de ting jeg forkæler hende og self skal hun til dyrlægen når det er aktut.. er sikker på det er billigere at have en kat end at have feks rygning som en vane..

    jeg vil os råde dig til at opsøge en læge for at være på den sikker side.. du kan jo bare sige du bare gerne vil teste din allergi mod pels dyr..

    fælderiet tror jeg er ens for alle katte det kommer så os an på om det er en med sommer/vinter pels de ville self fælde mere end andre.. tror en huskat fælder mindre men skal ikk kunne sige det da min kat er en blandings kat og netop har vinter/sommer pels..


  • #7   6. sep 2007 Jesper - Katte tænker jo ikke i m2, men derimod i højde og den slags. Så hvis du nu er lidt handy, sætter du hylder op på en væg, forskudte fra hinanden, helt op til loftet - så har misserne maaasser af legeplads smiley
    Da det er kattes spyt og skæl man er allergisk overfor, er hårlængden ligemeget smiley Men jeg har hørt lidt om, at de norske skovkatte er gode til allergikere..
    Og 2 katte er altså dobbelt hygge - og mit budget har kun ændret sig en anelse af at få nr 2.


  • #8   6. sep 2007 Hej Jesper

    Jeg vil også sige du bør tage testen ved din læge.. men vil du ud og tjekke det, kan du jo prøve at tage på en katteudstilling.. :o) Du kan se hvornår der kommer en i nærheden på Felis Danica's hjemmeside..

    Jeg tror også som Angelce at det er an på hvad du gør det til mht dit budget.. 2 katte er som de andre skriver ikke meget dyrere end 1.

    Jeg har hørt at langshårskatte ikke generer allergikere helt så meget, som korthårs.. langhårskatte's hår samler sig i klumper på gulvet, mens korthårskatte's hår svæver længere tid i luften.. Men det er nok meget individuelt, hvis man har allergi.. :o)

    Held og lykke med planen.. ;o)


  • #9   6. sep 2007 Du kan også købe en test på apoteket og teste din katteallergi. Den koster 100 kroner.

    Jeg havde også katteallergi som lille, men idag er den væk, så det er dejligt. Det samme gælde rmin svigermor som i mange år har haft så meget allergi at hun ikke kunne besøge folk med kat, i dag kan hun sidde hos os uden gener, også selvom der ikke liiige er blevet gjort hovedrent inden ankomst smiley

    Jeg vil også stemme for 2 katte frem for 1. Så har de altid hinanden, hvilket de især vil få glæde af hvis du er væk mange timer i træk.


  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #10   6. sep 2007 Cabeza-Loca :

    den er på 30m2 men der er højt til løftet smiley

    Men mange tak for jeres svar, jeg ringer til lægen i morgen tidlig og får en tid smiley


  • #11   6. sep 2007 Jeg bor 10 km syd for århus og ar 2 katte på 44kvm... du kan evt tage et tjek i mit fotoalbum og kigge vi har det indrettet med 2 katte smiley


  • #12   6. sep 2007 Mine katte har masser af pels, så jeg kan da bare sende dig en kuvert fyldt med kattehår, så kan du lave en hjemmetest ;o) *G*

    Ej, det sikreste er nok at få taget testen hos din læge. Håber du får opfyldt dit ønske om en kat :o) Og selvom du kun anskaffer dig een kat nu, kan du jo altid få en mere senere hen, hvis du flytter i noget større.

    Held og lykke


  • #13   6. sep 2007 Hej Jesper..


    Jeg er bosat i Århus også.. og jeg har lige pt. to katte på mine knap 50 kvm...
    Du er mere end velkommen til at kigge forbi og se om du får allergi i udbrud bare ved at kigge forbi et par timer.. En af mine venner har det en del, han gør lige så snart han kommer, og nogen gange næsten bare vi sidder ved siden af hinanden når min tøj er fyldt med kattehår osv :o)


  • #14   6. sep 2007 Og så har jg forresten en langhårs og en korthårs.. Og vil egentlig også anbefale at det bliver testet hos en læge.. Havde ikke lige læst dette gode forslag..
    Men har du lyst til at afprøve det i praksis, er du som sagt velkommen :o)


  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #15   6. sep 2007 Hej Eva smiley

    Det lyder rigtig godt, det ville jeg sætte stor pris på smiley

    har du evt msn som jeg kan fange dig på?

    du kan jo evt. tilføje mig på jesper.sjoedahl@gmail.com


  • #16   6. sep 2007 Jesper: Jeg synes også, du skal lade dig teste hos lægen OG: Besøg Dansk Dyreværns internat (Tingskoven mellem Tranbjerg og Solbjerg) nogle gange. Dér er der i hvert fald masser af allergener pt.



  • #17   7. sep 2007 Tinka - Allergener? :o)

    Og jeg tilføjer dig lige..


  • #18   7. sep 2007 Sidste sætning var så til Jesper der :o)

  • #19   8. sep 2007 Eva - allergener er det ved katten, man er allergisk over for smiley F.eks. kan man ikke være allergisk over for myg (selvom mange tror det), for myg udskiller ikke allergener.

  • #20   8. sep 2007 Slambert - Aha :o)

Kommentér på:
Lidt spørgsmål fra en der overvejer :)

Annonce