{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Killing og tisseri. {{forumTopicSubject}}

Vi har en killing herhjemme, hun er super til at bruge katte bakken, men her på det seneste er hun begyndt at tisse i vores badekar, hvis det er vi glemmer at lukke døren, samt under vasken.
Men det værste er at hun er begyndt og tisse i min datters seng, både i forgårs, igår og nu idag.
Vi sørger selvfølgelig for at døren er lukket, men har en mindre pige, der ikke helt er klar over døren skal lukkes for katten.

Hvad søren gør at hun gør det der inde?
Hun gør nemlig intet på den mindstes værelse?

Kommentarer på:  Killing og tisseri.
  • #1   7. nov 2018 Er hun tjekket for urinvejsproblemer?

Hvilket slags hjem kommer hun fra? Er hun vant til kattebakke fra opdrætter?

• #2   7. nov 2018 få hende tjekket for blærebetændelse
    det kan nemlig godt være en af grundene til at de bruge andre steder end bakken

• #3   7. nov 2018 Mor var tilløbet kat, hvor en havde taget den til sig, da killingerne blev født udenfor, så ja hun er van til bakke.
    Nej, er hun ikke blevet tjekket for.
    Men sjov det kun er de steder hun gør det?

• #4   7. nov 2018 hvis hun har blærebetændelse vil hun tisse steder hvor det er blødt. altså i sengen og sådan nogle steder. det gør de fordi det gør ondt

grunden til at jeg tænker at det måske kan være dette, er at det er noget nyt at hun er begyndt på det

• #5   7. nov 2018 Vi har kun haft hende i en 14 dages tid, og hun har gjort det siden.

• #6   8. nov 2018 Hvor står kattebakken?

• #7   8. nov 2018 Hvis du kun har en kattebakke, så kan løsningen også være en bakke mere. Nogen katte bryder sig ikke om de bakker med dør i, så kan døren pilles af.

• #8   8. nov 2018 Det lyder desværre som om, at enten er killingen meget stresset efter flytningen, eller også har renlighedstræningen af den som helt lille misset.

• #9   9. nov 2018 Begræns dens område til 1 rum indtil den er helt renlig, eller stil kattebakker i hvert rum. Hvor gammel er killingen??

• #10   11. nov 2018 Nu skriver du ikke noget om hvor gammel killingen er, hvis det er en lille killing så skal du huske på at når en killing leger og har det sjovt så kan der pludseligt blive langt til kattebakken hvis den er i den anden ende af huset, så en mulighed kunne Være flere kattebakker rundt om i huset, det er jo kun en periode mens den er lille.
    Men da du skriver i kun har haft den i 14 dage så kan det Være at killingen er stresset og stress kan fremkalde blærebetændelse så få det tjekket, men igen afhængigt af alder så kan det Være noget med markering, mulighederne er mange, som det også er nævnt, hvor sikker er du på at den er bakketrænet?

• #11   16. nov 2018 Jeg vil skyde på den er 16 uger ca, jeg er ikke helt sikker.
    Jeg har kattebakken stående ude i den anden ende af køkkenet, svært og forklare.

Hvis jeg ikke har låget på, så tisser hun ud over bakken.

Hun gik på bakke der hvor hun kom fra, så det burde hun være, samt de andre killinger gjorde også.

Hun kan ikke begrænses til et rum, da køkken, stue og gang er det samme.
    Vi prøver på at holde dørene lukket til badeværelset, og de andre værelser, men kan godt være lidt svært og huske at lukke dørene for børnene.

Hun virker bestemt ikke stresset over at være her, måske i starten, men ikke nu.

Der kommer også en bakke mere, men vi skal også have en killing mere, som selskab til hende, men vi har ikke så meget plads her hvor vi bor, så det er svært at finde plads til en kattebakke med mindre der skal stå på et værelse.

• #12   16. nov 2018 hvor tit renser du bakken
    har i prøvet at vaske bakken?

• #13   16. nov 2018 Alt er prøvet, både vask med det ene, og det andet, samt at skifte hver dag, ingen betydning for den

• #14   16. nov 2018 jeg bruger dette trick en gang imellem når jeg har haft en problemkat
    nemlig at vaske bakken af, og så lige komme lidt klor på en klud/køkkenrulle, og så lige tørre bakken af med det. det skal ikke være plastet til. bakken skal være tør inden man kommer grus i
    ved godt at det ikke er sundt for katten. men har ikke haft problemer.
    klor tiltrækker nemlig de fleste katte. af samme årsag bør man aldrig bruge det steder hvor katten kan komme til.

du kan også prøve at "hjælpe" hende med at huske hvor bakken er. når hun har spist så prøv at sæt hende i bakken. altså lidt ligesom når man begynder at pottetræne en killing
    start forfra.

og ellers ville jeg nok overveje at få hende tjekket for blærebetændelse

Kommentér på:
Killing og tisseri.