{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
367 visninger | Oprettet:

Diabetes - ProZinc {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg ved ikke om det er tilladt med sådan et indlæg eller om den skal i "marked", men håber admin vil slette den hvis det ikke er.

Sagen er den at jeg har en diabetes kat hvor sidste prøve har vist at ProZinc ikke er effektivt nok, så han skal skifte medicin. Jeg har så desværre lige købt en ny flaske i lørdags. Den er uåbnet og opbevaret 100% korrekt, men apoteket må naturligvis ikke tage den tilbage.

Er der evt. nogen her som bruger ProZinc til deres katte, så kan den afhentes i Midtjylland sammen med en uåbnet kasse med 100 stk. U-40 insulinsprøjter til 300 kr.

Og pyha ja... det er lidt af et mareridt. Jeg er jo den heldige ejer af to diabeteskatte (ren uheld ifølge min dyrlæge). Den ene er heldigvis lige kommet af insulinen igen efter 8 måneder. Dyrlægen ringede i morges med de fine resultater, så det er helt fantastisk. Men han er stadigvæk i risikogruppen. Hans diabetes er dog sandsynligvis kommet af en omgang steroider (han er allergikat, så det betyder at han ikke må få diabetesfoder).

Den anden fik diagnosen for lidt over en måned siden på hans 10 års fødselsdag. Han begyndte fra den ene dag til den anden pludselig at tisse og drikke meget og så vidste jeg jo godt hvad klokken var slået.

Han kom på Caninsulin, men blev mere og mere skidt og fik neuropati i bagbenene. Blodprøven viste så at Caninsulin ikke virkede, så vi skiftede til Prozinc hvor han fik det bedre og hvor et par glucosemålinger viste at det havde en effekt, men altså ikke godt nok, så hans blodsukker er bare steget og steget.

Nu skifter vi så til Lantus og krydser fingre for at det virker, for vi er ved at løbe tør for muligheder.

Beklager det blev langt. Er lidt grædefærdig og havde lige brug for at få det hele ud. Han virker heldigvis glad og veltilpas.

Kommentarer på:  Diabetes - ProZinc
  • #1   23. nov Er I sikre på det er diabetes? Ikke for at male fanden på væggen, men jeg har prøvet - 2 gange - at dyrlægen (2 forskellige - både katte og dyrlæger) sagde, at kattene havde diabetes hvor det viste sig, at de havde cancer. Det får åbenbart, i nogle tilfælde, blodsukkeret til at stige - og så hjælper insulin jo overhovedet ikke.

• #2   23. nov Hej

Der er kørt fuld scanning på ham, men jeg nævner det da lige for dyrlægen. Tak.

• #3   23. nov Så har jeg snakket med dyrlægen. Hun siger at de har det i baghovedet, men at hans andre tal så så fine ud ved den første blodprøve at det ikke stod øverst på deres liste over mulige årsager.

• #4   23. nov Det er godtnok op ad bakke når han ikke må få diabetesfoder
    Jeg krydser fingre for, at det nye præparat virker

• #5   23. nov Mange tak. Det er heldigvis min anden kat, som lige er blevet erklæret diabetes fri, som ikke må få diabetes foder. Med ham er det gået over al forventning. Han lagde ud med Caninsulin og sit allergifoder, og så droslede blodsukkeret ellers stille og roligt ned.

Første Lantus indsprøjtning bliver om en halv times tid, så ja, fingre og tæer krydset!

• #6   26. nov Hvordan går det nu?

• #7   26. nov Tak fordi du spørger.

Det er desværre stort set uændret.

Jeg vil næsten sige at Lantus virker dårligere end ProZinc for jeg synes han drikker og tisser mere.

Jeg synes også at insulinpennen er sværere at bruge end sprøjterne. Den er hurtigere at forberede, men nålen er meget kortere og katten har tyk pels som så skal flyttes til side, og så skal nålen holdes inde i 10 sekunder for at være sikker på den tømmes helt og det mener han er lang tid.

Jeg tror jeg prøver at tage en enkelt glucosemåling her i dag for at se om der overhovedet sker noget. Han er ikke så glad for dem og stresser meget efter den første, så den næste ikke rigtig kan bruges til noget. Det er noget vi stadigvæk øver, stille og roligt for ikke at give ham en dårlig oplevelse.

Han virker heldigvis stadigvæk glad og veltilpas.

• #8   26. nov Træls
    Jeg kan godt huske det mareridt når Mads skulle stikkes i øret.. han hadede det - og det gjorde jeg også.
    10 sek. er også lang tid. Jeg er taknemmelig for, at Mads kunne klare sig med Caninsulin og RC Diabetic.

• #9   26. nov RC Diabetic er ren slik, mener min. Så det får han lige inden han skal stikkes og som guffer.

Det er nemlig ikke rart at blive stukket i øret. Jeg fik en måling her i dag 4 timer efter morgensprøjten (under protest!) som var for høj (20,2 mmol/l), men ikke så høj som den har været. Havde håbet jeg kunne se en tydelig virkning af insulinen, men det kunne jeg ikke. Der skal selvfølgelig flere målinger til, men dem får jeg ikke foreløbig.

Har skrevet en mail til dyrlægen og spurgt om jeg må tappe insulinen fra pennen og så bruge sprøjterne igen. Så håber hun siger god for det.

• #10   28. nov En lille opdatering. Ifølge dyrlægen sprøjter jeg helt korrekt, så det er bare mig der skal vænne mig til at jeg ikke kan mærke om jeg gør det rigtigt. Vi behøves også kun stikke i 3-4 sekunder i stedet for 10 sekunder, så det er noget mere behageligt for missen.

• Hans S
    Hans S Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Svar: 5
    #11   28. nov hvor skal en kats blodsukker ligge? Kan se i ovenstående tekst at man bruger Lantus hvilket man også anvender til mennesker (har selv fået det) Til mennesker er det en rigtig god (langt rækkende) insulin.

• #12   28. nov For en sund kat uden diabetes skal det ligge mellem 4-8 mmol/liter, men må gerne ryge op på 16 mmol/liter efter et stort måltid. For en kat med kontrolleret diabetes ligger det omkring 6-20 mmol/liter.

Lantus er netop til mennesker. Vi er skiftet over på den fordi Caninsulin og ProZinc insulin til katte ikke har give den ønskede effekt, så nu krydser vi fingre for at Lantus virker. Den skulle give et mere stabilt blodsukker. Ved de andre to laver blodsukkeret mere et "dyk".

• Hans S
    Hans S Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Svar: 5
    #13   29. nov Hold da op det er da relativt højt i forhold til os mennesker Jeg føler med jer for det kan ikke være nemt at få lov til at stikke katten flere gange dagligt og held og lykke med Lantus solostar, håber det hjælper katten lige så godt som det hjalp mig

• #14   29. nov Mange tak. Nu hvor vi kun skal stikke i 3-4 sekunder, så tager han det helt afslappet. Jeg er så heldig at jeg har meget samarbejdsvillige katte - også hos dyrlægen, hvor de kan få lov at pille, stikke, barbere og tage blodprøve uden problemer.

Det er kun glucose målingerne ved at stikke øret som han er meget lidt glad for.

Kommentér på:
Diabetes - ProZinc