{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Dårlig ide med kat tilbage til mor og bror i 7 dage? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er helt ny herinde
Vi at fået en kattekilling fra min mands forældre der bor på en gård.
Vi har haft hende i 1 1/2 mdr.
Hun hedder Lis Såstille.

Vi skal i hele julen være hos min mands familie.
Kan vi tage katten med hjem til sit fødested?
-vil den blive afvist af mor og bror?
-vil den løbe væk?
-vil det forstyrre/stresse den?
-er det bedre den er i et andet hjem indendørs i 7 dage uden andre katte?
-eller noget helt andet?

Mvh/ Maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig ide med kat tilbage til mor og bror i 7 dage?
  • #1   14. dec 2018 Hvis i tager den med, så hold den på jeres soverum, måske kan den med de andre? Men regn hellere med at den har glemt dem, og ud mener jeg ikke den skal, når det er midlertidigt.
    Soverum delt med jer, er bedre end pasning andre steder, og det kan være svært at skaffe pasning i eget hjem i julen, de fleste skal noget, og en killing skal ikke være for meget alene.


  • #2   14. dec 2018 jeg tænker også at I godt kan tage hende med
    bare hun ikke får muligheden for at komme ud. for det er en dårlig ide.
    hun vil have godt af at lærer nye ting at kende. især det med kørselsen er en god ting at vænne katten til i en tidlig alder


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #3   17. dec 2018 Jeres smukke kat har en god alder til at lære at gå i sele!

    Men I skal øve jer i det hjemme - ikke på juleferien.

    Sele på - bær katten ud og sæt den ned et fredeligt sted i 5 - 10 minutter, hvor den kan snuse rundt, forsøge at stikke af (flexline hjælper, men AL opmærksomhed skal være på katten, så den ikke kan vride sig ud af selen), og efter nogle fredelige minutter bæres katten ind igen. Gentag med masser af ros til katten og lad den efterhånden forstå, at man godt kan gå, selv om man er i snor smiley

    De allerbedste hilsener


  • #4   17. dec 2018 Ja jeg ville så ikke bruge flexiline, det er prøvet en gang, det var min datters kat, og han smadrede den på et øjeblik, den var beregnet på en hund som vejede det dobbelte af Rex, men når en kat spæner efter noget, er der fuld kraft på.
    Jeg har brugt sporline til min ene kat som gik længere ture.


  • #5   17. dec 2018 jeg ville nok ikke lige starte med at lærer katten at gå i sele når man for første gang er på ferie. det er noget man starter på hjemme hvor der ikke er for mange nye ting

    ville nok også påsse på med at sætte kattene sammen på den måde.


  • #6   17. dec 2018 Ja sele og sammenføring dur ikke!

  • #7   19. dec 2018 Katte glemmer efter 14 dage (iflg. dyrepsykolog)


  • #8   19. dec 2018 det passer så ikke altid. siger min dyrlæge smiley

    normalt sagde vi altid på internattet at killingerne hurtigt glemte at de havde haft en mor mm

    MEN det fandt jeg så ud af at det passer altså ikke helt. for jeg fandt pyrus som 7 uger. på en motorvej, og hans mor var kørt ned
    Han har det svært med fremmende mennesker . ja det er der mange katte som har, men slet ikke på samme måde som Pyrus. ikke engang vi andre kan komme til ham. han har ifølge min dyrlæge taget skade af at blive smidt af derude

    så det passer bare ikke altid

    min kalle hader fremmede mennesker - også naboerne
    men "hans far" - en af de andre naboer - elsker han. han kommer en gang imellem og besøger Kalle. og katten venter pænt på ham, når vi begynder at sige at "nu kommer far"


Kommentér på:
Dårlig ide med kat tilbage til mor og bror i 7 dage?

Annonce