{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Aflivet
  • #1   20. feb RIP lille Sif smiley

det er altid hårdt når de skal afsted. det bliver aldrig bedre eller for den sags skyld så bliver det hellere ikke nemmere

stort trøstekram herfra smiley

profilbillede
  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 4 Følgere: 301 Katte: 6 Emner: 3 Svar: 339
    #2   20. feb RIP søde Sif ,sov sødt ,det er altid svært at sige farvel smiley

• #3   20. feb smiley

• #4   21. feb Uha.. Det er så frygteligt hårdt at tage afsked - og kun mennesker, med et tæt forhold til dyr forstår det.
    Vi mistede i august pludselig vores 10-årige hunkat til kræft - vi troede, at hun havde en tandbyld, og var ikke engang bekymrede da vi afleverede hende til dyrlægen. Det vidste sig, at hun havde en kræftsvulst i munden og vi fik hende ikke med hjem igen.
    Det var så frygteligt hårdt for os begge, og nok mest min kæreste, det var i høj grad "hans kat".
    Vi savner hende stadig utrolig meget og kan begge stadig komme til at græde over det. Det tager tid, men heldigvis bliver sorgen mindre og mindre dominerende og de gode minder kan fylde mere og mere.

Et katteliv på 18 år er flot, og der er helt sikkert rigtig mange gode minder at tænke på.
    Tomheden er voldsom, når man mister et dyr - og man bliver hele tiden konfronteret med de vaner og rutiner, man har bygget op omkring katten.

Det er så forskelligt, hvordan man har det bedst efter tabet af et kæledyr, nogle har brug for at få en ny nærmest med det samme, andre har brug for at vente noget tid - og så er der selvfølgelig også nogle, der slet ikke har lyst til at få en ny. Man skal blot huske, at alle muligheder er helt naturlige og helt iorden.
    Hvis man har lyst til at få en ny kat, er det ikke et svigt overfor den man har mistet. Man glemmer ikke den mistede kat, blot fordi man får en ny. Og det er ikke en erstatning - det er en helt anden kat.

Vi fik en ny kat i oktober, vi overtog en voksen ragdoll-han. Det var uden tvivl det rigtige for os. Vi savner stadig Frigg, men tomheden er ikke længere så voldsom.

Varme tanker til dig herfra.

• #5   21. feb Ja, det kan virkelig være hårdt at miste. Var selv overrasket over min egen reaktion for næsten præcis et år siden, hvor vi måtte aflive vores tidligere kat. Der gik flere måneder inden jeg ikke tænkte på hende hver dag, og på det tidspunkt begyndte jeg at kigge efter en ny kat. Vores tidligere kat var en sølv- Bengaler og Tinka, som vi hentede som killing sidste sommer, er en blå British Shorthair. Vi så hende første gang da hun var 5 uger og var herefter nærmest i “lykkelige omstændigheder” i 8 uger, indtil vi hentede hende - og vi har været helt tossede med hende siden.

De 2 katte er vidt forskellige både af udseende og temperament. For mig var og er det vigtigt, men sådan er det forskelligt fra person til person, og der er ingen “rigtige” løsninger, som også Mette M skrev til dig.

Jeg kan stadig mærke sorg engang imellem, og det er vist sådan det må være, når det ikke er en følelse, der er ovældende i hverdagen.

RIP Sif

• #6   21. feb RIP lille Sif

Det er så vanvittig hårdt at miste sin kat og man ved ikke hvordan man skal komme sig over sorgen. Vi måtte aflive vores skønne kat Ollie i december. Han blev 9 år, Han havde en dum kattesygdom, som han ikke kunne komme over og det gik ud over hans øjne og tænder.
    Det er det værste jeg nogen side har oplevet. Han var vores et og alt og vi elskede ham som et lille barn, Vi græd i 14 dage og til sidst var jeg nødt til at få en ny kat for at dulme tabet.
    Det er jo ikke helt det samme og jeg savner min gamle kat så meget, men vores nye er bestemt også dejlig. Men det var en måde at komme videre på.
    Vi har haft hende i 2 måneder nu og hun bliver skønnere og skønnere for hver dag, så på et eller andet tidspunkt tænker jeg, at det bliver bedre.

• #7   21. feb jeg mødte en del mennesker som havde mistet deres kat, da jeg var på kv
    vi havde folk som kom direkte fra dyrlægen hvor de havde fået deres kat aflivet. dem valgte vi dog at afvise på en pæn måde. for så er man bare ikke klar til at få en ny lille mis
    oftes så gik der vel 2-4 uger inden de så kom igen, og var klar

her havde vi et godt råd. Lad være med at købe en kopi af den afdøde katte. Få en kat som er helt anderledes i farven. så har man lettere ved ikke at sammenligne.
    man får ikke sin afdøde kat tilbage. Men køber en ny bedste-ven, som er helt sin egen

regnede på det en dag. I alt den tid jeg har haft katte har jeg mistet 15 katte. de fleste til sygdom. de har været fra 2 år til 16½ år. de unge er det værste. for man følger at de ikke får lov til at leve livet
    de ældre har man haft længst, og det er hårdt fordi man har været vant til at have dem omkring en. Men samtidigt så skal de jo hellere ikke lide... så det er svært..

• #8   21. feb Ja det er helt rigtigt Anja og jeg er helt enig med dig. Vi hentede Mille efter 10 dage og hvor Ollie var en han og hvid og grå, så valgte vi at få en hun som er skildpaddefarvet. Vidste godt der ikke var en kat der skulle ligne, netop fordi hun ikke skulle sammenlignes med den gamle kat..
    Mille har det rigtig godt hos os og er faldet rigtig godt til. Men vi snakker også meget med hende, kæler hende og leger med hende.
    Jeg er ret glad for katte i almindelighed, så jeg er var slet ikke i tvivl, da vi tog hende med hjem. Vi hentede hende på Fyn og kørte langt for at få netop hende og det var igen kærlighed ved første blik som dengang vi fik Ollie. Men savner alligevel den gamle kat rigtig meget. Tænker at tiden læger alle sår, men når vi har hende gør det ikke så ondt.

• #9   21. feb derfor er det vigtigt at kattene ikke ligner hinanden
    man skal have lov til at sørge over den døde kat, og huske den for hvad den var

men godt at hører at I er glade for jeres Mille smiley
    man ved bare hvornår den rigtige kat er der smiley

• #10   22. feb Rip søde sif smiley som har haft et godt langt liv hos dig smiley

• MIke B
    MIke B Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #11   27. feb Nååårh lille skind dog .
    RIP Søde SIF!.
    Jeg ved præcis hvad du/i gennemlever !!.
    Vi mistede vores fantastiske Duschesse slut november 18 ......
    Vi savner hende stadigvæk forfærdelig meget .
    Håber at du når der er gået noget tid kan finde en anden fin kattemis .
    Alt det bedste herfra !!.

Kommentér på:
Aflivet