{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger bør blive hjemme længere end 12 uger!
  • #1   6. mar 2019 syntes også at det er ALT for tidligt at man smider dem ud af kurven

  • #2   18. mar 2019 15-16 uger er meget bedre

  • #3   20. apr 2019 undersøgelsen er finsk og har været bragt på dansk i KatteMagasinet - link nede i dokumentet

    Killinger skal være 12 uger (og det er det mindste) siger loven – det er desværre for de fleste ikke nok.

    Hvordan ”produktet” bliver afhænger af mange faktorer: Arv spiller ind – det gør miljø også og hvor meget mennesketid der bruges fra killingerne er helt små. Selvfølgelig skal de være sammen med deres mor og søskende for at få den optimale ”bagage”

    Netop fra omkring 12 uger og et par uger frem udvikler killingerne en livsgivende selvstændighed sammen med mor og søskende. De takler så langt bedre at flytte til nye omgivelser – meget bedre rustet psykisk.

    Det VED jeg seriøse opdrættere vil skrive under på. Ingen ved sin sunde fornuft vil beholde killingerne længere end 12 uger, var det ikke for killingernes og dermed de nye køberes bedste – det koster at have at have dem gående de ekstra uger. Opdrætterne elsker deres killinger – men de kan sagtens slippe dem – når de ”modne”

    At flytte en 12 uger, eller for sin sags skyld ældre, killing til nye hjem som alenekilling kan sidestilles med overgreb – intet menneske kan gøre det en artsfælle kan. Kuldsøskende er at foretrække, eller en killing og voksen samme sted fra, delt samme bakterieflora som de tåler og så kender de hinanden, giver tryghed i totalt nye omgivelser.

    Killinger der er 14 + uger udviser ikke det mindste stress – går på opdagelse i sit nye hjem med højt løftet hale, spiser, drikker og søger menneskekontakt. Vil sælger ikke vente til mindst 14 uger er der sikkert også andet sælger ikke finder vigtigt – find et andet sted. Gør dit forarbejde grundigt, det lønner sig for alle parter.

    Jeg har i starten (længe siden) som opdrætter solgt 12 uger gamle killinger. Når der skulle erstattes knystede de kommende ejere over at skulle vente. Ingen sprang fra – hvilket de kunne gøre – det er muligt at købe 12 uger gamle killinger, ikke mange steder, men de findes. Jeg er i rimelig tæt kontakt med mine købere – hver og en har
    takket mig mere end en gang. Forskellen med den store selvtillid opdaget allerede første dag

    12 uger er der den første killingevaccine lægges for at gøre vaccineforløbet optimalt – den skal have tid til at sætte sig ca. en uge, derfor er det uhensigtsmæssigt at flytte i nyt hjem samtidig.

    Følgende tidshorisont benytter jeg selv: 12 uger, dyrlægecheck og 1. vaccine 14 uger, Kastration og mærkning (en klinik er et sted der kommer syge dyr, derfor er det godt der er givet den første vaccine, kastration dykker immunforsvaret) 16 uger, 2. vaccine 17 uger, jeg leverer i det nye hjem Den model er perfekt – for dyr og mennesker

    Urenlige katte/killinger og bidkatte og andre psykiske problemer vil reduceres til et minimum er killingen et par uger ældre

    Læs her studiet der anbefaler mindst 14 uger – starter side 42

    https://issuu.com/grafikeren.nu/docs/km4_2017_web?e=3458396/56099817

    de bedste ønsker om et langt harmonisk liv, til glæde for killingen og sandelig også dig og dem der er i kontakt med katten – de få ekstra uger er den allerbedste investering i et godt liv


    Lis Dahlstrøm 28.06.2018


Kommentér på:
Killinger bør blive hjemme længere end 12 uger!

Annonce