{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
330 visninger | Oprettet:

Ny kat !? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Den 11 febuar måtte jeg tage den triste tur til dyrlægen, med min højt elskede Sif. Hun var blevet diagnostiseret med cancer tumors i blære og underliv i december 2018. Hun blev meget hurtigt, meget syg på 3 dage og der var ingen vej ud af sygdommen
Nu kunne hun ikke mere og fik fred.
Hun var hos mig fra killing til nu og hun blev 18 år.
Hun gav mit liv mening, hun var der altid med kærlighed og nærvær.
Nu er det så mega tomt og jeg savner hende utroligt meget, hun var min sjæleven, mit et og alt.
Sif er altid i mine tanker og forevigt i mit hjerte.
Jeg har ingen mennesker i mit liv, ud over de "professionelle", jobkonsulent og kontaktperson på kraftcentret og lign.
Jeg er i vildrede om det, at få en ny kat, for jeg tror det vil knække mig totalt, at skulle i gennem sådan en tur igen, med en ny kat.
Mit hjerte skriger JA, men min hjerne siger nej, men måske der bare skal gå mere tid med sorg bearbejdning
Jeg er en af de psykisk udfordrede med et par diagnoser og bla. socialfobi.
Jeg knytter mig meget til både mennesker og dyr, jeg fravælger også mennesker der behandler mig dårligt, svigter mig, mit borderline, ser alting som sort/hvidt og kommer man på min sorte liste er der ingen vej tilbage.
Måske springet ud i, at få en lille ny kat i mit liv, er vejen frem.
Havde lige brug for, at skrive dette opslag og sidder og tuder mens jeg skriver........
Tak for jeres opmærksomhed.....
Kh.
Per.....ham uden kat.
(på bill. har Sif fået fred)

Kommentarer på:  Ny kat !?
  • #1   11. maj Jeg synes helt sikkert du skal gøre det - ja det er hårdt når den tid kommer men til gengæld får man så mange gode stunder sammen med dem smiley det kunne tage ud og se på et internat hvem ved måske ser du en du falder pladask for - jeg synes helt sikkert du skal gøre det!

• #2   11. maj Først vil jeg rose dig for, at du har modet til at lægge alle kort på bordet - FLOT.
    Jeg tror at du skal have en ny kat!
    Sif vil altid have en plads i dit hjerte, men en ny vil give dig glæde og grænseløs kærlighed - sådan er en kat smiley

Jeg personligt, kan slet ikke undvære en kat. Jeg har taget afsked med mange, nogle har sat dybere spor end andre, men de er gemt i mit hjerte med en masse gode minder.

Så helt klart, synes jeg at du skal kigge efter en ny, sund og rask kat. Der sidder en del på internater rundt omkring og min søster har et par fra DB, der dog var i plejefamilie.
    Det kan kun anbefales smiley

• #3   11. maj Ja så længe du er i stand til at tage vare på katten fysisk og den giver dig glæde, og du har økonomien til, at starte med en ny kat eller killing, så skal du da gøre det.
    Du skal bare indstille dig på, at det er en ny oplevelse og det kat tage tid, at få det perfekte forhold til en ny kat, og du må ikke forvente, at den fra start læger såret fra den du mistede, men den vil være et plaster på såret, og efterhånden vil du nok ikke kunne lade være med, at elske en ny, lige så meget som den gamle, uden hun bliver glemt.

• #4   11. maj Er helt enig i alt, hvad de andre har svaret dig. Du må have kat igen. "Tiden læger alle sår siger man" , og det er også rigtigt, du vil komme til at smile og glædes over minderne med Sif, som har givet dig så meget.

• #5   11. maj jeg syntes også at du skal finde dig en ny lille mis smiley

et godt råd er dog at finde en kat som slet ikke ligner Sif.
    find en som er en helt anden farve. og evt køn

har du ikke mod på at starte helt forfra så besøg et internat og find en voksen som har brug for et nyt godt hjem.
    det vil da også være en ret god ide at besøge internat. For lige pludselig så finder du bare den rigtige som gerne vil med dig hjem.
    har selv 4 katte fra internat, og det er bare en dejlig fornemmelse at man har hjulpet en kat med et godt hjem.

• #6   12. maj Enig med de andre - du skal helt klart ud og have en ny kat smiley

• #7   12. maj Kære kobolt.
    Du skal have en ny kat! smiley
    Det ændrer ikke på hvad Sif betyder for dig - men det afleder opmærksomheden lidt, at bygge noget nyt op med en ny lille mis. Så er det ikke kun sorg.
    Har selv været der - kunne slet ikke forestillig mig ikke at få en ny mis. Og for dig lyder det til, at missen er særlig vigtig. Håber du finder en sød mis.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 320
    #8   15. maj Må jeg kondolere?

Du har været Dit ansvar voksen: SUPERFLOT, selv om det gør ondt og Du er i sorg.
    Det er OK at sørge, og Sif vil Du ALDRIG glemme. Du vil efterhånden lære at leve med savnet, men som jeg forstår Dig, har Du jo været igennem en anden slags sorg på grund af menneskers svigt i forhold til Dig.

Vores elskede dyr svigter ikke! Derfor skal Du straks, Du er klar til det ud efter 1 eller måske endda 2 katte (søskende?) - De vil aldrig komme til at skygge for Sif, men give Dig helt andre og nye glæder! Det har vi alle brug for i hverdagen.

Jeg håber, Du snart får nye gode venner (med 4 ben) - Husk Du skal selv finde dem - de kan ikke...

De allerbedste hilsener

• #9   21. maj Jeg kender følelsen af at miste en kat der betyder alt for en, jeg mistede min bedste ven, Cirkeline, som vi fik da jeg kun var 2 år gammel og hun hjalp mig igennem så mange ting, jeg mistede hende for 2 - 3 måneder siden nu, jeg troede aldrig jeg vil kunne holde af en anden kat igen, og tanken om at gøre det gav mig skyldfølelse, fordi jeg elsker Cirkeline, men så så jeg Laica, og der vidste jeg bare det var hende, og nu ved jeg ikke hvad jeg skulle gøre uden hende.

Elsker jeg Cirkeline mindre? Overhovedet ikke! Men jeg har plads i mit hjerte til min anden kat, laica.

Så synes du, når du selv føler dig klar, burde prøve at besøge et dyreinternat, måske med nogen du har det godt med.

Kommentér på:
Ny kat !?