{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
476 visninger | Oprettet:

Penicillin {{forumTopicSubject}}

Gustav fik jo penicillin efter at han blev bidt af en brud. En sprøjte ved dyrlægen og en pakke (2 blister) med hjem. De første 10 piller kunne jeg godt give ham men nu er det svært. Jeg skal tvinge hans mund op og han knurrer og er utilfreds.
De sidste 2 gange jeg har gjort det har han efterfølgende kastet op.
Den ene gang havde han spist græs men ikke her til aften ca. 15 min. efter han fik pillen.
Er det vigtigt han får dem alle ??
Der er 5 tilbage. Dyrlægen har jo lukket nu så jeg kan ikke spørge der.
Mvh. Morten og Gustav


Kommentarer på:  Penicillin
  • #1   20. maj 2019 Du kan evt ringe til vagtdyrlægen og spørge

  • #2   20. maj 2019 jeg ville nok også vælge at spørger vagten
    men kender det godt.. mine tvillinger hader mig pt. de ha begge noget med et øre. så endelig skal de have øredråber to gange om dagen, men har måtte gå ned på en gang. de hvæser efter mig så snart de ser mig. og vi har altså en hel uge endnu til det er slut
    jeg har så valgt at jeg kører i lidt længere tid

    men vedr pencillin, så næste gang du kommer ud for det, så bed om at få en indsprøjtning i stedet for. den holder i 14 dage. jeg får aldrig andet hos min dyrlæge


  • #3   20. maj 2019 Nu har han jo kastet op efter jeg gav ham her til aften. Jeg ringer til dyrlægen i morgen inden jeg giver ham flere.
    Ja Anja det er træls at føle man laver overgreb. Men er det nødvendigt må man bide tænderne sammen og håbe de glemmer det igen. smiley


  • #4   20. maj 2019 der er indsprøjtningen en rigtig god ide

    jeg ville nok vælge at stoppe med det, og så tage en snak med egen dyrlæge på mandag. især når han nu kaster op af dem.
    tænker at han gør det pga stress. men det er ikke sjovt hverken for dig eller katten


  • #5   20. maj 2019 Det er mandag idag Anja smiley
    Han fik en indsprøjtning men den gjaldt kun for første dag.
    Til gengæld var han frisk allerede samme aften smiley
    Ringer i morgen kl. 8


  • #6   20. maj 2019 Det kan jo være han er allergisk overfor penicillinen, men så tror jeg han ville reagerer mere. Ellers er det jo en meget hyppig bivirkning at de kaster op, så det gætter jeg på er det der sker. Jeg har selv fået den bivirkning af et andet stof (til mennesker selvfølgelig XD) hvor der gik 5-15 minutter så kastede jeg op og det var først efter jeg havde taget pillerne i noget tid, så pludselig en morgen så kastede jeg op ad dem og fortsatte med det, heldigvis stoppede det når jeg ikke tog pillerne. Det var ret ubehageligt :S

  • #7   21. maj 2019 Mine plejer at få langtidsvirkende penicillin som indsprøjtning, særligt Birk, så vi ikke blev helt uvenner.

  • #8   21. maj 2019 Vi har en dramaqueen, der spytter piller ud, så ved ham opløser vi pillen i lidt vand, og så får han det via engangssprøjte i munden. Det gør også, at den er sværere at kaste op igen. smiley Selvom han gør en ihærdig indsats og hoster vildt bagefter.

  • #9   21. maj 2019 Min dyrlæge vil ikke give den antibiotikasprøjte, der holder i flere dage, det er vist noget med, den er for bredspektret, han mener kun, de skal have det, der rammer det, den skal virke på præcist

  • #10   21. maj 2019 Har lige talt med "Den dyre læge".
    Gustavs tilstand taget i betragtning behøver han ikke resten af pillerne.
    Heldigvis og så bliver vi heller ikke uvenner. smiley
    PS. For han ikke spytter dem ud placerede jeg dem midt i munden, holder hovedet og puster ham på næsen. Det gør at de synker med det samme smiley


  • #11   21. maj 2019 Ja, der er nogen fif, dem kan min mand også. Det er nok heller ikke smart med langtidssprøjten til Gustav, hvis han nu ikke kan tale antibiotikaen, det er for øvrigt også et af min dyrlæges argumenter for ikke at give sprøjter, der varer en periode.

  • #12   21. maj 2019 mine har fået den til flere forskellige sygdomme mm
    i starten var mine dyrlæger også ret emsy omkring brugen, men det har ændret sig i de sidste 2 år. nu bruger den den ofte til katte netop fordi man undgår at skal slås med sin kat.
    tænker at hvis gustav ikke kunne tåle pencillinen ville det være startet med det samme. og ikke flere dage efter. har selv noget pencillin som jeg ikke tåler. Og det er kontant afregning

    men jeg ved både fra mine egne og dem på internattet, at hvis katten bliver stresset fordi man skal slås med den, ja så ender de med at kaste op
    det samme kan være hvis det er halve piller man giver

    men godt at du kan få lov til at slippe for flere kampe i den omgang


Kommentér på:
Penicillin

Annonce