{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
223 visninger | Oprettet:

GPS i halsbånd {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har fået en katte få nogle måneder siden, og overvejer at købe et halsbånd med GPS i til hende, efter at hun var væk i 2 dage inden hun kom hjem, det var anden dagen efter vi havde lukket hende ud, så vi blev selvfølgelig meget bekymret. Hun skal ikke have det på for altid, bare indtil vi kender hendes rute nok til at være trygge i at vi har en nogenlunde uden om hvor hun befinder sig. smiley

Så jeg vil endelig bare spørge hvad folks oplevelser har været med GPS i halsbånd?

Kommentarer på:  GPS i halsbånd
  • #1   22. maj Hvor længe har i haft hende, inden i begyndte at lukke hende ud?

Jeg ville aldrig give en kat halsbånd på. Chancen for at den sidder fast er for stor.

• #2   22. maj Vi har haft hende i 3 måneder nu, hun er 9 måneder gammel, og før hende havde vi en kat i 19 næsten 20 år.

Jeg kender til risikoen ved halsbånd, og et alternativ vil selvfølgelig være det bedste, fordi vil allerhelst undgå halsbånd fuldstændigt

• #3   22. maj Jeg ville ikke begynde at lukke den ud, før den er blevet rigtigt "voksen", da jeg har fået at vide på internatet, at kattes GPS ikke rigtig er "udvokset" i en alder af 9 måneder :S

• #4   22. maj Der er kun et alternativ:

Hegne haven ind
    Lave løbegård
    Gå tur med katten i sele

• Peter  M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 3
    #5   29. maj Har ikke prøvet GPS men den skal nok lære hvor den bor smiley
    Vores katte har altid haft halsbånd på med navn og tlf nr ( har haft katte i 40 år)
    Hegne haven ind og gå med den i sele er TOTALT latterligt, katte er vilde dyr der har brug for frihed, ellers risikere i at de bliver skøre !

• #6   30. maj Kender ikke til GPS i halsbånd smiley Vi fløjter på en bestemt måde når vi kalder kattene ind for natten - der kommer de for det meste. smiley Lær den en bestemt lyd at kende som den kan gå efter for at komme hjem igen. smiley

Da vores den ene kat var 7 - 8 måneder gammel, var han også væk et par dage. Vi faldt ham på vejen ved siden af hvor vi havde ledt flere gange - han reagerede på vores fløjt - pludselig stod han foran os. (vi blev alle meget glade).

Vi havde efterlyst ham hos Det Danske Katteregister (har chip og øremærke). De skrev;
    "Hej Jette

Din kat er nu efterlyst
    Til info: så har katte ikke stedsans før de er ca 9 mdr.
    Og er de ude, så har de yderst svært ved at finde hjem igen.
    Så en godt ting er at lede efter ham alle steder, i udhuse og lignende

Med venlig hilsen

Det Danske Katteregister"

Kommentér på:
GPS i halsbånd

x