{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
258 visninger | Oprettet:

MLA
MLA
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Ragdoll opdrætter {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg søger en god opdrætter af Ragdolls, naturligvis med tavle, og hvor sundhed, både mentalt og fysisk og respekt for avl er i højsædet.

Jeg vil foretrække en opdrætter der har hund i huset, da det er min erfaring at sammenføring går nemt når begge parter er vandt til hinandens slags.

Vi har en Emil fra lønneberg af en maine coone på 5 i huset også smiley

Jeg har tidligere haft en vidunderlige stor dejlig rar og racetypisk dreng, og har aldrig været i tvivl om, at jeg igen skulle have en ny en dag.

Er der nogen der kan hjælpe?

Kommentarer på:  Ragdoll opdrætter
  • #1   25. jun Www.ragdoll.dk

• MLA
    MLA Tilmeldt:
    jun 2019

#2   25. jun Tak smiley
    Kender godt opdrættet, dog Ingen personlige erfaringer.

Er det en du selv har erfaringer med?

• #3   25. jun Ja, jeg har en god veninde, der har kat derfra smiley

• #4   25. jun Der er mange dygtige opdrættere i DK.
    Du skal bare sikre dig at de laver Fife-tavler da det sikre den danske standart i forhold til velfærd og skulle der blive problemer med katten som man mener kommer fra opdrætter så hjælper Fife i den sag.

Jeg har gode personlige erfaringer med Ragsofsilk fra Silkeborg. De hardog ikke hund i huset. Ved ikke hvem af opdrætterne der har det. Har dog aldrig hørt der skulle have været et problem med sammenføringen så længe hunden er vant til katte.
    Jeg har selv sammenført en Ragdoll med en hund selvom han ikke er vokset op med hund. Det var intet problem.

Du kan også prøve at søge ragdollopdrætter i ragdollklubbens facebookside. Der er stort set alle opdrætterne inde og de kender hinanden og har ofte en ide om hvem der kunne have noget der passer på dine krav smiley

• MLA
    MLA Tilmeldt:
    jun 2019

#5   25. jun Rags of silk kender jeg også af navn og indhold, har savlet over killing videoer smiley
    Men kender ingen med personlige erfaringer derfra.
    Jeg kikker på de andre tips, tak smiley

• #6   25. jun Rags of Silk har jeg super gode erfaringer med. Mega søde mennesker der altid hjælper.

Jeg valgte desværre Ragdoll fra en opdrætter jeg desværre ikke var tilfreds med - laver ikke fifetavle så der var ikke meget hjælp at hente.

Men i forhold til at få hjælp til noget stamtavleskift og få mig igang med at udstille der har Rags of Silk bare været mega hjælpsomme - selvom jeg ikke havde kat fra dem smiley

Ragdoll.dk var desuden også med inde over stamtavleskift og var mega hjælpsom og ringede til Sverige for mig flere gange osv. Så ja super søde ragdollmennesker generelt smiley

Jeg er selv skrevet op til en killing ved Rags of Silk pt. smiley

• MLA
    MLA Tilmeldt:
    jun 2019

#7   25. jun Dejligt at høre om hjælpsomheden smiley det betyder så meget!
    Og må jeg kondolere med din killing, så det lige, dælme ærgerligt nu man går og venter og glæder sig smiley
    Mht beliggenhed, så ville KBH unægteligt være nemmere end Silkeborg - jeg bor på Bornholm.
    Men er det Silkeborg eller et andet sted jeg finder det rette, så kører jeg gladeligt efter det.

• #8   25. jun Mange tak. Han var virkelig en unik killing smiley
    Men selv her har de bare været super søde og meget forstående. De har tilbudt mig flere alternativer, jeg har bare endnu ikke været klar til at vælge en ny killing endnu, men de giver mig god tid.

Men nej kan godt se din distance kan udfordre lidt. Der er flere super dygtige opdrættere på Sjælland så ingen grund til at køre til Jylland efter en pelstrold.
    Hvis du er klar til killing lige nu, så prøv at slå op i ragdollklubbens facebookgruppe om nogen har killinger til i år, for jeg ved mange har afsat deres, så måske find en killing den vej i stedet. Alle ragdollopdrættere som er en del af ragdollklubben følger meget den kultur der er i klubben som netop er stor hjælpsomhed. Men ellers så søg lidt rundt på navnet på den opdrætter. smiley

• MLA
    MLA Tilmeldt:
    jun 2019

#9   25. jun Det kan jeg godt følge dig i, håber du finder den rette, når du er klar smiley

Jeg er klar til pels bold, når den rette viser sig.
    Tak, jeg vil prøve Facebook vej smiley

• *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 326 Katte: 6 Emner: 3 Svar: 359
    #10   25. jun Luna : der er mange dygtige opdrættere ,du skal bare sikre dig de har stamtavle i Fife ,pga velfærd ?
    det var dog noget af et postulat ,du mener at katte med stamtavle i Tica er hvad syge?
    syntes da ellers der har været tilfælde nok i Fife,hvor var den killing registreret du gik og ventede på ?
    det er da ganske enkelt nogle mærkelige påstande at komme med,som begrundelse smiley
    nu opdrætter jeg ikke selv ragdoll,men hvis jeg ledte efter en selv,ville jeg bestemt ikke lade mig styre af,hvorvidt den er med Fife,eller Tica stamtavle smiley

• #11   25. jun Berit: nu var det ikke så meget tica jeg var ude på at fraråde om. Men jeg vil altid tænke mit når man vælger den største organisation i Danmark fra.

Jeg har selv kat fra et andet forbund. Og da han var syg og opdrætter intet ville gøre så var der ingen hjælp at hente i det udenlandske forbund. Og han var langt fra den eneste syge killing der kom fra det opdræt.

Jeg fik han heldigvis på ret køl igen og har en mega lækker kat. Men nu kunne jeg aldrig drømme om at vælge kat fra andet end Fife. Hverken tica eller andet.

Ja der forkommer syge killinger hos alle opdrættere i ny og næ. Det er pisse ærgerligt og er hårdt for både køber og opdrætter.
    Forskellen på mine to oplevelser er at den ene opdrætter sender syge killinger ud af huset i et væk uden man kan stille en disse op. Og der tages bestemt ikke ansvar for de killinger man har sendt ud af huset. Jeg fik enda en sviner for at tage min syge kat til dyrlægen. Men forbundet ville ikke engang svare på min henvendelse omkring den opdrætter.

Denne gang har det været en helt anden oplevelse. Jeg mistede desværre min lille gut. Men opdrætter gjorde alt de kunne for ham. Dyrlæge af flere omgange, men han stod ikke til at redde.
    Så jeg syntes bestemt ikke du skal blande min søde Rocky ind i debatten. Jeg mistede ham i fredags. Det er et åbent sår du står og putter salt i.

• #12   25. jun MLA:
    Det tror jeg bestemt jeg gør, tak smiley

Held og lykke. Håber du finder en skøn lille pelstrold smiley

• *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 326 Katte: 6 Emner: 3 Svar: 359
    #13   25. jun Luna: Ja sikke du kan smiley

Kommentér på:
Ragdoll opdrætter

x