{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Elvis er SYG! {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige haft fat i min sædvanelige dyrlæge i dag, Elvis er SÅ snottet, så han jævnligt sidder med åben mund.

Han skal til dyrlægen fredag og lyttes rigtigt på og have en penicilinsprøjte mere, så er der nemlig gået 10 dage.
Jeg er bange for, at det er bihulebetændelse, dyrlægen kunne se noget om lungeproblemer i historikken og mener ikke at det er HCM!
Det håber jeg sandelig heller ikke...
Jeg kan kuin huske lungebetændelse, men det kan jo være at han fejler noget andet.

Kort og godt:
Findes der husråd mod stoppede næser og løbende øjne??



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elvis er SYG!
  • #1   4. jul 2019 Øv for pokker, jeg håber det snart bliver bedre smiley

    Jeg har ikke prøvet det med mine, så råd har jeg ikke, men de bedste ønsker for ham.


  • #2   4. jul 2019 Øjne kan man altid rense med saltvandspipetter. Men uden lugtesans, spiser han garanteret heller ikke ret meget?

  • #3   4. jul 2019 Nej, han spiser beskedent, men kan dog godt få lidt RC Aging 12+ ned. Vand kan drikkes siddende ved en fontæne.
    Hold da kæft hvor har han snottet i nat og han er meget varm nu. Jeg har mistanke til minimum bihulebetændelse, for i går aftes, var det så slemt, at han trak vejret gennem munden.
    Det ligner dog, at hans vejrtrækning er blevet roligere.


  • #4   4. jul 2019 Stakkels ham. Jeg krydser fingre for, at han snart er rask igen. smiley

  • #5   4. jul 2019 Det gør jeg også! Hvorfor skal de absolut blive syge i en weekend alternativt op til en ferie???
    Dårlig timing.
    Jeg håber godtnok at næste sprøjte hjælper, dyrlægen snakkede lidt om en udredning om 3 uger hvis det ikke er blevet bedre.


  • #6   4. jul 2019 Ja, det er altid på de mest upassende tidspunkter. smiley

  • #7   4. jul 2019 øv øv
    det er bare vejret som gør at de bliver ramt af snotnæser
    har prøvet det flere gange - og især her om sommeren, når vejret springer fra hedeslag til efterårsvejr.
    og er de syge i forvejen ja så bliver det bare ikke bedre.
    min mor døjer med lungebetændelse - og hun kan slet ikke komme af med det igen

    man kan forsøge at give dem et dampbad med kamillete. Hvis man altså kan få katten til at sidde stille over noget te.


  • #9   4. jul 2019 Håber det snart er over - god bedring Elvis smiley

  • #10   5. jul 2019 Så har dyrlægen og mig ønsket hinanden god ferie smiley

    Elvis har IKKE HCM! Han har bronkitis! Faktisk er den voldsomme snotnæse på mistanke for værende allergi, men nu må vi se hvor meget binyrebarkhormonen virker denne gang. I hvert fald har han fået både korttids- og langtidsvirkende Medrol og en penicillinsprøjte.
    Nu krydser vi fingre for, at det får en ende smiley


  • #11   5. jul 2019 Pyyyh Bronkitis er ikke super godt, men med behandling kan de da klare nogle år endnu. God bedring med ham. smiley

  • #12   5. jul 2019 Jeg håber du har et røgfrit hjem? Ellers er det nu du skal have det smiley
    Jeg havde kronisk bronkitis hele min barndom og ind til jeg blev skilt, mine forældre røg og det gjorde min x også, og det er også røg som kan fremprovokere det nu.


  • #13   5. jul 2019 det er da bedre end hjerteproblemer smiley

    jeg ville prøve Lise bang hansen
    https://alternativdyrlaege.dk/



  • #14   5. jul 2019 Jeg er også lettet smiley
    En af bivirkningerne er sat ind - sagde du småtspisende Mor? NOT! smiley
    Han er da snottet - bevares, men det er ikke så slemt som i går aftes.
    Jo her er røgfrit og tæppefrit - jeg har jo haft en kat med astma før og dengang flåede jeg et gulvtæppe af!
    Men skulle det vise sig at være allergi, så er der jo behandlingsmuligheder.


  • #15   5. jul 2019 Anja:
    Lise Bang må lige vente lidt endnu, vi skal lige have fod på hvad dette her er for noget.


  • #16   5. jul 2019 jeg har også lige haft nogle snottede katte
    fordelen var så at Kida - som endelig er eller rettere var småspisende - er begyndt at ÆDE. hun har taget hele 150 g på - ja det lyder ikke af meget, men hun er jo en lille fin dame på nu 3,55 kg¨
    så det virkede altså helt godt på hende at blive snottet


  • #17   6. jul 2019 Er simpelthen nødt til at komme med en opdatering.
    Elvis har det meget bedre.
    Han snotter kun meget lidt, men til gengæld er han ikke som han plejer, så det er godt, at jeg før har haft en kat på Depomedrol. Han virker lidt ligeglad - lidt deprimeret.
    Han har kun Moar i hovedet.
    Nu er jeg altså spændt på, hvordan det forløber.
    Om 10 dage er han ude af penicillin, så er der kun Medrol tilbage.. og er det dét der stabiliserer ham, ja så er det jo ikke infektion.

    Men det er nu dejligt at have en kat der ikke er helt våd af snot!


  • #18   6. jul 2019 det er da hyggeligt at have en kat som snotter overalt smiley smiley smiley

    nu spørg jeg så dumt: hvad er medrol?

    men godt at hører at han har fået det bedre


  • #19   6. jul 2019 Depo-Medrol er et langtidsvirkende binyrebarkhormon - virker 3-4 uger.

    Jovist kommer der nogle nys i aften, men det står da ikke ud af ham.


  • #20   7. jul 2019 ok. så lærer jeg da noget nyt i dag smiley

  • #21   9. jul 2019 hvordan går det med Elvis nu?

  • #22   9. jul 2019 Hmm.. han nyser stadig, dog ikke så ofte. Han spiser normalt, men jeg kan nu ikke rigtig lide det.
    Han er glad og har været ude at gå - bare det giver sig, ellers venter der en udredning.
    Han har også kastet op i dag - ufordøjet mad.


  • #23   9. jul 2019 Hvis han får medrol, så spiser han sikkert for meget, og det kan være derfor, at noget af det kommer op. Når øjnene kan have mere end maven. smiley

    At han nyser bryder jeg mig mindre om. Men jeg håber, at han snart har det bedre.


  • #24   9. jul 2019 Taget i betragtning af de små mængder han har spist, ja så er der skruet op for appetitten. Han er på penicillin indtil mandag, så skal Medrol klare resten.

    Jeg er heller ikke for tryg af det må jeg sige.


  • #25   9. jul 2019 Oveni hatten, så skal Lucas i hvert fald have kigget tænder! Føj hvor han stinker råddent ud af munden....
    Det er da godt at der går penge ind på kontoen hver måned...………...


  • #26   9. jul 2019 ja det hedder ikke DYRlæge for ingenting...

    det er s.. da noget værre noget. og så lige på en gang.


  • #27   9. jul 2019 Øv for en omgang, jeg sætter virkelig pris på, at de to tandløse aldrig har haft en sygedag smiley husker alt for godt de lange baner af dyrlægeregninger på mine tidligere katte, såde 2x 17500kr mine 2 drenge har kostet i tandbehandling er billigt sluppet smiley

  • #28   10. jul 2019 Jeg tager det bare i bidder Jette smiley
    Det løber op alt sammen smiley


  • #29   10. jul 2019 Ny, nys.nys!
    F***** om han ikke er ved at begynde forfra - og det er kun den korttidsvirkende Medrol der er sat ud af spillet smiley
    Jeg har en mistanke om at jeg går en elendig august i møde - bare for lige at være lidt pessimistisk - så kan jeg da altid blive glædelig overrasket smiley


  • #30   11. jul 2019 smiley smiley jeg krydser fingre.

  • #31   11. jul 2019 Jeg krydser rigtig meget fingre for Elvis, og hvis jeg var dig, ville jeg køre til en dyrlæge, du har fuld tillid til, for han bør ikke blive ved med at snotte. Stort kram. Syge katte tærer så meget på ens humør.

  • #32   11. jul 2019 Jeg er blevet stud. med. vet.!
    Med andre ord, så er jeg gået på jagt efter eventuelle bibirkninger og der er set mave/tarm problemer ved Convenia.
    I aften snotter han ikke så meget, men det er lidt et trylleri at få ham til at spise.

    Jeg har fået tilbudt en næsten gratis ferie et par dage i næste uge (prisen er en togbillet) og jeg vil så gerne afsted! Jeg håber SÅ meget, at der bare er lidt stabilitet, så jeg kan komme lidt væk - bare lidt. Det er sgu så deprimerende! Jeg har fået ham til at tisse og der er da kommet lidt mad indenbords samt malt og ZooLac, så der må da komme noget ud den anden vej.
    Næste projekt er vist et kamera der kan overvåge kattebakken smiley


  • #33   12. jul 2019 Jeg krydser fingre for, at du kan komme afsted et par dage. Endnu engang god bedring med ham.

  • #34   12. jul 2019 Tak Susanne - og i lige måde til Cliffa.

  • #35   12. jul 2019 Føler virkelig med dig, håber han får det bedre, her kæmpes der med for høje nyretal og en øje der bliver ved med at løbe, det startede lige igen efter medrol behandlingen blev afsluttet mandag, så nu skal der dryppes igen med øjendråber, tror dog det er medrol der virker bedst mod det øje, hun har fået en rids i øjet (aner ikke om det er ved dryp af øjet under operationen ved dyrlægen eller på et græsstrå, tror dog desværre at de har fået dryppet for tæt på øjet og fået lavet en lille rids, selvfølgelig iikke med vilje, så jeg bebrejder dem jo ikke, for nu kæmpes der for at det skal blive godt igen)
    Jeg har selv valgt at få Aniplan gennem min dyrlæge, den er brugt flittigt igennem til bunds smiley

    Håber din dyrlæge finder frem til hvad årsagen er, for uvidheden er bare den værste, ved man hvad det er, så kan man i det mindste gøre det helt rigtige og ikke føle man laver forsøgsbehandlinger på katten..
    Jeg synes jeg fik læst at medrol har bivirkningerne depression, og min fik det så lige oven i hatten efter hun mistede sin bedste ven gennem lidt over 11 år.
    Heldigvis er hendes humør blevet bedre, en 10 uden mig og så kæresten og to bonusbørn, og min far som var her hele tiden for at passe hende og hus, som hun ikke var helt tilfreds med, så er der ellers bare kælepot da jeg kom hjem igen, det var bare en skøn velkomst, hun gik lige efter en og kaldte for at blive nusset og pusset om, så hyggeligt.

    Håber du får muligheden for at tage afsted de dage du skrev om, blot sørg for at der er en til at give ham medicinen, så kan du jo godt tage afsted, men gør det kun hvis du kan holde "fri" og ikke bruger al tiden på at tænke på ham ,selvfølgelig siger jeg ikke at du slet ikke skal, men kan man ikke slippe tanken bare lidt, så er turen måske lidt omsonst at tage på.
    Håber dog han er i bedring til at du kan..

    Held og lykke med ham ogf god bedring., smiley


  • #36   12. jul 2019 Hej Stella.
    Så har du jo også dit at slås med smiley
    Elvis VIL ikke have piller, så han er blevet polstret med injektioner og ja, Medrol kan give depression, har set det hos en af mine tidligere katte.
    Så han skal ikke medicineres - gudskelov.
    Jeg har en pålidelig kattepasser - og fortryder han, så har jeg en plan B.
    Han har det værst om morgenen - det er jo som os andre. Lige nu er han blomstret op, vi har lige været ude at gå tur - i slowmotion, vi standser ved ethvert egnet græsstrå smiley Det er meget normalt smiley
    Så længe jeg kan motivere ham til at spise - og YES! Han har været på kassen i dag, så går det.
    Jeg er dog forberedt på det værste af det værste.


    Han er stadig ikke apatisk - bliver han det, så er det jo afsted.


  • #37   21. jul 2019 Jeg kom afsted - første gang siden 2012!
    Elvis er fortsat i bedring. Han nyser og har lidt i øjnene, men ikke så meget som han har gjort.
    Han spiser normalt, han vil ud i sin sele - og nu vil han også gå tur og det ligner, at han vejrtrækning er blevet bedre.
    Lucas har aldrig prøvet at blive passet mere end et døgn, så han kunne da slet ikke være i sin pels da jeg kom hjem. Nu klistrer han bare - selvom jeg ved, at de ikke har lidt nød, de har haft timevis af selskab hver dag.

    I mellemtiden er der kommet en ny kat til området og det betyder, at min terassekat har fået tæsk! Det er jeg knap så stolt af, men den kommer ikke når Freddie er ude... han er nok for stor...

    Håber at den nye er FIV negativ - alt andet er han vaccineret imod.

    Det var sgu dejligt at få ladet batterierne op smiley

    Så kan vi klare en kamp igen.


  • #38   21. jul 2019 Godt du kom afsted smiley je har også en klister kat efter nogle dage i Sverige, Mitti er knapt ovre det endnu, han kan ikke komme tæt nok på, og kalder en del, og så slikker og napper han hele tiden, og napper for hårdt, det tager tid før det får et normalt vivo igen smiley smiley
    Øv med ny nabokat smiley


  • #39   21. jul 2019 Dejligt at du kom afsted og fik ladet op til en lang sommer. smiley
    Jeg ville ønske, at jeg kunne komme afsted bare et par dage, men det er svært med så mange katte. smiley

    Her har vi også været afsted - til dyrlægen, så nu har Cleffa kun to hjørnetænder, så vi håber, at det kommer til at gå bedre end sidst.


  • #40   22. jul 2019 Susanne:
    Jo flere man har, jo sværere er det at få dem passet. 3 katte med 3 forskellige behov og ja, så lige den gamle på terrassen...
    Jeg må nu tilstå, at batterierne er nok ikke ladet op til en lang sommer, for arbejdstøjet skal snart findes frem igen, men det dræner at have syge katte. Elvis har stadig noget i øjnene, men jeg håber ikke at han får tilbagefald om et par uger, for så vil dyrlægen jo se ham efter i sømmene.

    Håber at Cleffa klarer sig i denne omgang og at hun ikke skal afsted igen.


  • #41   22. jul 2019 ferie ... hvad er det for noget?

    det eneste ferie jeg har haft var de 10 dage jeg var indlagt smiley smiley
    det eneste problem jeg har er kræsne katte og så er de overhovedet ikke vilde med fremmende.
    ja mine forældre kan da bare passe dem. men jeg har selv valgt at have så mange dyr, og så må ferien være den tid jeg har til overs i haven.
    jeg bryder mig så hellere ikke om at skulle flyve. Og bliver køresyg hvis jeg ikke selv kører. så bus er helt udelukket.

    men det er da godt at det går bedre med Elvis smiley


  • #42   22. jul 2019 Nej jeg var så heller ikke på FERIE, min far bor I sverige, og bliver 90 til Oktober, og Han falter af på den, ret meget, han har fået hjemmehjælp og fald alarm, han kan ikke komme op igen, og hans kone er lige kommet over operation for kræft, så vil man se dem skal det være mens de er her, selvom hun ikke skal have mere behandling, så er hun jo også midt i 80’erne.

Kommentér på:
Elvis er SYG!

Annonce