{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Adopter 2 katte forskellige alder samtidigt. {{forumTopicSubject}}

Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på, hvis jeg adopterer en neutraliseret hunkat på 6 år og en hankilling på 12 uger samtidigt udover at killingen skal neutraliseres?
De kommer fra hver sin ende af landet og skal begge være ude/ indekatte.




Kommentarer på:  Adopter 2 katte forskellige alder samtidigt.
  • #1   14. jul 2019 Hvis ikke hunkatten er vant til andre katte, kan det blive et meget spændende projekt. En ældre kat er garanteret ikke just begejstret for en ung lømmel. Jeg ville iøvrigt vente, til killingen er mindst 14 uger gammel, da den så er bedre rustet til at skifte hjem og forhåbentlig også neutraliseret til den tid.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #2   14. jul 2019 Jeg vil nu tro,at det sagtens kan lade sig gøre.
    en killing er sjældent en trussel for en voksen kat.jeg har aldrig haft problem med at tage en killing ind her smiley


  • #3   14. jul 2019 Berit, det har jeg heller ikke her, fordi der jævnligt kommer killinger ind - enten egne eller købte. Men vi taler her om en 6 år gammel hunkat. Hvis hun ikke har set andre katte, siden hun var 12 uger, så kan det blive et problem. Og jeg skriver ekstra KAN, for det behøver ikke at blive det. Jeg har bare hørt så meget, hvor den ældre kat ofte har blevet taberen og måtte finde et nyt hjem.

  • #4   14. jul 2019 tjaa jeg havde ikke valgt at få en 6 års og en killing sammen.
    Og da slet ikke en gammel damen og en ung dreng sammen.
    Lige her og nu vil det sikkert ikke blive et problem. Men når han bliver 1 års tid - også selvom at han bliver neu - så vil han have en periode hvor han vil og er en lømmel, hvor du vil have problemer fordi han vil være en drillepind, og den ældre damen vil se rødt. Ja han vil lege, men en hunkat er somregle meget sjælden til den type lege

    da jeg var på internattet fik vi næsten hver eneste år unge hankatte ind af den årsag.

    den bedste løsning vil være at få to killinger og så den voksne damen. så kan de to vildbasser lege sammen, og damen vil kunne få lov til at nyde sit nye liv


  • #5   19. jul 2019 En kort opdatering.
    20 timer efter den nye voksne kat ankom lukkede vi den ud. Nu kommer den og går helt som om, at den altid har boet her. Kælen og glad for kontakt. Det var alt for voldsomt for en gammel gårdkat at være spærret inde.
    Killingen og den voksne kat blev sat sammen med det samme. Der blev hvæser lidt de første dage men nu snuser de til hinanden når de mødes.
    Så ingen problemmer overhovedet.



  • #6   19. jul 2019 dejligt
    men det er så hellere ikke nu som kan blive det største problem. det bliver når killingen bliver i lømmelalderen


Kommentér på:
Adopter 2 katte forskellige alder samtidigt.

Annonce